Brakel - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
franky
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 02:00
Rijdt met: Cube Hybride 140HPA Race 500 27.5
Contacteer:

Brakel - Bloso

Bericht door franky »

iemand onlangs blosoroute van brakel gereden? graag wat info qua bepijling en staat van ondergrond. mss zondagmorgen eens afhaspellen, moest er nog gasten zijn die er zin in hebben let me know 8)
Blink360
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 25 nov 2002 18:22
Rijdt met: Trek 970 & Trek Liquid 10

Bericht door Blink360 »

Voila sé... dees heb ik vanochtend gedaan... ik had al gezien dat sommigen de 20 km/u. AVS niet halen op dit parcours... zou het dan toch het zwaarste parcours der Vlaanders zijn ?
Het begon aan de kerktoren van Elst: al gauw een fors klimmeke, jammer van de spoorvorming en het hoge gras ... groen en blauw zorgen voor een heus pak veldwegen zoals ik die ken van Oudenaarde en Kluisbergen die op- en afgaan...wat me opviel is dat die der toch bijliggen zoals Kluisbergen (de Liquid thuisgelaten dus was het shaken maar ja ik wilde een goed rendement en een AVS van +20 km/u). Rood stelt op sommige parcours teleur...maar hier is dat niet het geval dalen en klimmen volgen elkaar veelvoudig op (op een gegeven moment zit je zelfs in Wallonië, Flobecq). Toch ontbrak het felle klimwerk wat (enkel op km 27 eentje maar dan zonder kasseien; dus nog aan 10/12 km/u) na een eindje snakte ik naar het einde van rood en dan kreeg ik de kers op de taart: twee blaffende honden achter mij (gelukkiglijk bijten die niet), een shakende afdaling en dan een stijle klim op kasseien (Mini-Koppenberg) waar ik gewoon kapot zat (6/7 km/u). Bij het oversteken van de grote baan (N8) de weg kwijtgeraakt en ik gaf er de brui aan (na ruim 2 uur biken aan km 45) toch in Elst nog een groene lus gedaan.
53,5 km in net geen 2,5 uur AVS 21,5 km/u.
Gebruikersavatar
Cannonneke
Mountainbiker
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 06 aug 2003 15:17
Rijdt met: Scott Spark RC WC

Bericht door Cannonneke »

Zaterdag 9.8 tussen 11 en 13u30 de route in Brakel gedaan. Ik vertrok ook te Elst en volgde zo de natuurlijke aansluitingen van groen-blauw-rood en terug blauw-groen.

Vergeleken met de meeste Vlaamse routes is dit parcours toch technisch te noemen. Een aantal maal is er diepe spoorvorming die je doet afstappen, spijtig.

De mini-Koppenberg is wel een uitdaging, het lijkt wel of de kasseien ter plaatse zijn afgegooid zonder ze te effenen, je stuitert zo naar de kant en 't is héél steil.

Ik denk wel dat er rond Brakelbos veel mooie singletracks onaangeroerd zijn gelaten door de route, is wel jammer want dat ze er zijn weet ik van de toertocht van Michelbeke.

De bepijling is wel 100 % OK, er ontbreekt idd. slechts 1 pijl bij het bereiken van de weg Brakel-Ronse : te Zegelsem moet je dan gewoon rechts de Haaghoek inrijden.

Enfin, 52 km gereden met een AVS van 22,6

Hamvraag die hier al werd gesteld : zwaarder dan Oudenaarde of Kluisbergen ? JA dus, kijk maar naar het aantal kilometers en je weet genoeg
Gebruikersavatar
Epic
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 07 nov 2002 02:15
Rijdt met: 2002 S-Works - 2003 Stumpjumper

Bericht door Epic »

Cannonneke schreef:Hamvraag die hier al werd gesteld : zwaarder dan Oudenaarde of Kluisbergen ? JA dus, kijk maar naar het aantal kilometers en je weet genoeg
Absolute NEE dus? In het huidige weer is Brakel zeker niet zwaar en 50km in Kluisbergen zullen je veel meer pijn doen dan die in Brakel!
Gebruikersavatar
Cannonneke
Mountainbiker
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 06 aug 2003 15:17
Rijdt met: Scott Spark RC WC

Bericht door Cannonneke »

Ik dacht dat het over de route op zich ging : 29 km tegenover 49 km. Na 49 km zal je toch wel wat vermoeider zijn !

Als je rond Kluisbergen 50 km fietst, ben ik met je akkoord dat die nog zwaarder zullen (kunnen) zijn dan rond Brakel.
Gebruikersavatar
Epic
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 07 nov 2002 02:15
Rijdt met: 2002 S-Works - 2003 Stumpjumper

Bericht door Epic »

Ah, toen ik deze route reed was ik redelijk teleurgesteld, k'had meer verwacht maar ik ben ook niet te vlug tevreden :wink:
Ik herinner me inderdaad nog die mooie kasseiklim en een plaats dicht bij Brakelbos waar we verkeerd gereden hadden, een enorm zware vals plat door een akker, ouch!

Probleem met vele vaste routes is dat ze dikwijls de mooiste passages niet aandoen, dit is in Brakel het geval maar in Kluisbergen is het zelfs nog erger...
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

ik heb deze vorige week gereden met men bikemaat en vertrokken aan het industrieterrein, we vonden het op zich een mooie route en qua bepijling versta ik er niet veel af zenne want soms hebt ge een paalke waar er gewoon drie kleuren aan hangen van de drie verschillende lussen en met dat warme weer flipt ge al nen keer door he soms :lol: we zijn 1 maal erges verkeerd gereden en dat ergens ne km of 2 voor de splitsing rood groen omdat het paalke achter het groen zat verscholen en we waren rechtdoor gereden ipv rechtsaf. We zouden de route nog es willen rijden een dezer weken maar ik moet wel eerst nekeer weten hoe dat het systeem juist ineen zit zenne voor die volledige lussen af te haspelen.

Gizmo 8)
Gebruikersavatar
Nielskie
Mountainbiker
Berichten: 611
Lid geworden op: vr 26 sep 2003 20:36
Rijdt met: Fusion Floyd Marathon SL, Thompson Zeus
Contacteer:

Bericht door Nielskie »

Donderdag deze route in Brakel proberen te rijden. Gestart vanaf de kasseien van de Haaghoek. Dus op de groene lus. Deze heb ik mooi uitgereden maar ik ben spijtig genoeg geen pijltjes met een andere kleur tegen gekomen. Dan ben ik terug rustig naar mijn kot in Gent doorgefietst.
Die mini-Koppenberg, is het dat smalle paadje tussen twee prikkeldraden op de groene route. Mijn ketting is er daar van mijn kleinste blad geschoten, en 2 meter lager hing ik in de prikkeldraad. En dat terwijl ik dacht dat ik toch op mijn gemak wel boven zou geraken. Viel me dat effe tegen.
Blink360
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 25 nov 2002 18:22
Rijdt met: Trek 970 & Trek Liquid 10

Bericht door Blink360 »

Mini-koppenberg ligt op rood (einde van rood) :wink:
Gebruikersavatar
Qube
Mountainbiker
Berichten: 940
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 12:31

Bericht door Qube »

Pffff, vandaag gingen we eens Brakel 49km doen, 1.5 jaar geleden had ik rood al eens gedaan. We vertrokken op rood en na een paar km ontbrak het eerste pijltje, gelukkig wist ik de weg nog. Ook daarna hier en daar een pijltje verkeerd of verdwenen op rood. Na groen en blauw moesten we terug aansluiten op rood (aan het voetbelveld) vanaf daar alle pijltjes verdwenen #-o en via de baan naar het industriepark van Brakel

Een dikke tegenvaller dus, want hierdoor hebben we het Brakelbos gemist :(
Plaats reactie