Zo 25/09/2011 Waarloos / Kontich :: Waarloos Mountainbike To

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
corre
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: di 30 nov 2010 12:46
Rijdt met: trek6700 & cannondale scalpel

Bericht door corre »

het was heel mooi en goed weer een pluim voor de organisatie =D>
Gebruikersavatar
bdc
Mountainbiker
Berichten: 268
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 16:38
Rijdt met: Niner Jet 9 Carbon
Contacteer:

72km = prachtige en niet te ondeschatten tocht

Bericht door bdc »

Kan alleen maar bevestigen wat hier al zo vaak gezegd geweest is: de toer van 72km is een prachtige (en niet te ondeschatten) tocht, die het beste uit de regio tussen Mechelen & Antwerpen aanbiedt - in mijn achtertuin nota bene (ik woon in Mechelen).

Die asfaltwegen zijn in deze streek echt niet te vermijden: zonder asfalt onmogelijk om verbinding te maken tussen het fungehalte van De Schorre en de kleiputten, en de prachtige natuur rond de vijvers te Heindonk, Mechelen & Walem, met hier & daar nog een crossboske er tussen. 'k Heb al tochten gereden met véél minder asfalt maar wel bijna alleen maar brede, kaarsrechte, onverharde dreven door de bossen - geef mij dan maar wat asfalt om van 't ene leuke stuk naar 't andere te rijden.

Verder genoten van de zon, gelachen aan de eerste bevoorrading, en nog efkes de sfeer opgesnoven van 't gezellige terras, met nen donkere grimbergen. Merci ook aan de brandweer voor de propere fiets. =D>
Gebruikersavatar
tarzan
Mountainbiker
Berichten: 624
Lid geworden op: di 02 sep 2003 19:19
Rijdt met: granville pulse custom

Bericht door tarzan »

Gekozen voor de 55 km.
En genoten tot en met !
Leuke organisatie, leuk parcours (door de Schorre natuurlijk).
Fantastische bevoorrading. Heb me moeten inhouden om het
"plasgat" niet te gebruiken. Nooit zo'n bevoorrading gezien :
panorama opstelling, kaarsjes, bloemetjes, leuke mensen,
rode wijn (was wel niet voor ons), plasmogelijkheden, reserve
fiets, poets middelen... alles was er :lol:

Conclusie : ik kom volgend jaar terug !
treker
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: za 19 mei 2007 17:00
Rijdt met: trek

Bericht door treker »

dat is gesproken
soapwater
Mountainbiker
Berichten: 187
Lid geworden op: di 22 jan 2008 13:19
Rijdt met: Xtrail3

Bericht door soapwater »

Ook hier alleen lof voor de organisatie.
Alles tiptop in orde en een prachtig parcours. Ik had eerlijk gezegd een vlakke, ietwat saaie toer verwacht maar mijn verwachtingen werden helemaal niet ingelost.
Wij hadden een erg leuke zondagvoormiddag!!
Beam me up Scotty
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 03 okt 2010 15:00
Rijdt met: Scale30

Bericht door Beam me up Scotty »

De Schorre heeft me ook dit jaar niet teleurgesteld. Spijtig dat er in het begin van de tocht zo veel asfalt was. Bevoorrading : dik in orde.

Een dikke proficiat aan de organisatie !
DirkB
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 31 mei 2009 17:35
Rijdt met: S-Works M5 HT

Bericht door DirkB »

Beam me up Scotty schreef:De Schorre heeft me ook dit jaar niet teleurgesteld. Spijtig dat er in het begin van de tocht zo veel asfalt was. Bevoorrading : dik in orde.

Een dikke proficiat aan de organisatie !
We vinden dat zelf ook, de aanloop heeft nogal wat asfalt (waarbij we ook moeten zeggen dat die soms zo slecht is, dat je blij bent dat je met een mountainbike bent), maar het is de enige manier om het zwaartepunt van onze tocht in de eerste helft te krijgen. Vanaf dan ben je blij dat er af en toe asfalt is om even op adem te komen. We hebben getest om de tocht in de andere richting te rijden, dan heb je de eerste helft bijna constant off-road, maar ben je wel 'gaar' tegen dat de Schorre en Terhagen eraan komen.
merida black&white
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: di 14 dec 2010 17:36
Rijdt met: merida

Bericht door merida black&white »

DirkB schreef:
Beam me up Scotty schreef:De Schorre heeft me ook dit jaar niet teleurgesteld. Spijtig dat er in het begin van de tocht zo veel asfalt was. Bevoorrading : dik in orde.

Een dikke proficiat aan de organisatie !
We vinden dat zelf ook, de aanloop heeft nogal wat asfalt (waarbij we ook moeten zeggen dat die soms zo slecht is, dat je blij bent dat je met een mountainbike bent), maar het is de enige manier om het zwaartepunt van onze tocht in de eerste helft te krijgen. Vanaf dan ben je blij dat er af en toe asfalt is om even op adem te komen. We hebben getest om de tocht in de andere richting te rijden, dan heb je de eerste helft bijna constant off-road, maar ben je wel 'gaar' tegen dat de Schorre en Terhagen eraan komen.
Er zullen altijd klagers zijn mannen
gewoon verder doen zoals jullie bezig zijn ;en voor hen die klagen over asfalt spijtig trap wa harder dan is da sneller voorbij :-D
Gebruikersavatar
kefster
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 02 okt 2011 20:18
Rijdt met: specialized stumpjumper

Bericht door kefster »

Knappe tocht ik ben van Duffel en ik moet toegeven er is niet veel in de buurt maar jullie hebben er het beste uitgehaald. Volgend jaar zeker opnieuw (met betere conditie)
DirkB
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 31 mei 2009 17:35
Rijdt met: S-Works M5 HT

30 september Editie 4 Waarloos

Bericht door DirkB »

Voor diegenen die het nog niet in hun agenda hebben genoteerd: zondag 30 september is het weer zover. Keuze uit verschillende afstanden tussen 25 en 70 kilometer over een zeer gevarieerd parcours met zeer veel single-tracks.

Meer info zie wtwaarloos.be
Plaats reactie