Zo 25/09/2011 Waarloos / Kontich :: Waarloos Mountainbike To

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
DirkB
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 31 mei 2009 17:35
Rijdt met: S-Works M5 HT

Bericht door DirkB »

waar komen foto's testaan ??
Kijk in de loop van deze week op www.wtwaarloos.be
Gebruikersavatar
dejos^^
Mountainbiker
Berichten: 578
Lid geworden op: zo 21 feb 2010 13:27
Rijdt met: cube ltd race 2011

Bericht door dejos^^ »

vond dit eigenlijk een van de mindere tt's die ik gereden heb vrij veel asvalt en als het eens onverhard was stelde het niet zo veel voor en was het na 1 km al terug gedaan ...
spijtig maar het zal wel beetje aan de buurt liggen :-D
Gebruikersavatar
svennus
Mountainbiker
Berichten: 523
Lid geworden op: ma 21 sep 2009 20:19
Rijdt met: Scott Spark RC WorldCup RIO Edition 2017

Bericht door svennus »

dejos^^ schreef:vond dit eigenlijk een van de mindere tt's die ik gereden heb vrij veel asvalt en als het eens onverhard was stelde het niet zo veel voor en was het na 1 km al terug gedaan ...
spijtig maar het zal wel beetje aan de buurt liggen :-D
Voor die omgeving denk ik dat de organistie er alles offroad uitgehaald heeft dat erin zat...
treker
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: za 19 mei 2007 17:00
Rijdt met: trek

Bericht door treker »

dus de schorre en omgeving terhagen stellen niks voor wat moet het dan zijn voor u
Gebruikersavatar
schuppe
Mountainbiker
Berichten: 754
Lid geworden op: vr 16 okt 2009 16:06
Rijdt met: orbea oiz h10tr 2022

Bericht door schuppe »

ik denk da dejos niet voor de lus van de schorre heeft gekozen dan!
Gebruikersavatar
dejos^^
Mountainbiker
Berichten: 578
Lid geworden op: zo 21 feb 2010 13:27
Rijdt met: cube ltd race 2011

Bericht door dejos^^ »

schuppe schreef:ik denk da dejos niet voor de lus van de schorre heeft gekozen dan!
nee idd heb voor de 35 km gekozen de shorre in boom rijd ik zelf regelmatig en daar heb je idd wel wat te doen :-D
maar zonder de shorre was er niet te veel te zien vond ik
nietemin dat het allemaal wel goed georganiseerd was :-D
Gebruikersavatar
schuppe
Mountainbiker
Berichten: 754
Lid geworden op: vr 16 okt 2009 16:06
Rijdt met: orbea oiz h10tr 2022

Bericht door schuppe »

aha, dan is het een beetje te begrijpen, het stuk in de schorre en de kleiputten maakte idd veel goed. Wel spijtig dat de kerkdienst aan de bevoorrading in de schorre niet kon bijgewoond worden door jou. Want die zal er waarschijnlijk niet zijn als jij daar gaat rijden! :wink:
marchermans
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: zo 05 sep 2010 19:38
Rijdt met: Cannondale

Bericht door marchermans »

@dejos
De 35 km die je gereden hebt, heeft inderdaad wel wat verbindingstukken over asfalt. Maar dat staat dan ook vermeld op onze website: "De ideale keuze voor wie een mooi maar alternatief tochtje wil maken door de omgeving, zonder al te veel technische moeilijkheden."
Deze basislus is dan ook vooral bestemd voor de zeer recreatieve mountainbiker die wil genieten van een leuk tochtje en genieten van de verrassende stukjes mooie natuur die je onze omgeving vindt. Zonder verbindingstukken geraak je dan inderdaad niet ver.
Voor de meer fanatieke MTB'ers hebben we de technische lus naar Boom en de Schorre. Wie daar zijn gading niet vindt is ons inziens wel zeer veeleisend. Dit merk je ook aan de enthousiaste reacties van de deelnemers aan deze tocht.
En daarnaast hebben we onze 72 km die het allemaal heeft: technisch moeilijke passages, veel verrassend en afwisselend natuurschoon en een afstand waarbij je zo nu en dan blij bent dat er een verhard verbindingsstuk tussen zit.
We hopen je dan ook volgend jaar opnieuw te mogen begroeten voor een iets zwaardere uitdaging.
Gebruikersavatar
scurry
Mountainbiker
Berichten: 159
Lid geworden op: ma 31 mar 2008 00:21
Rijdt met: Prov. A'pen

Bericht door scurry »

Vond het ook een tof toerke, iets gewijzigd tov de eerste keer geloof ik.(was de allereerste toen aan de bevoorrading, da's pas geschiedenis schrijven hé :wink: )
Ben van de omgeving dus ik hoop deze tocht ook buiten deze TT te kunnen rijden, of zijn we over privéterrein gereden? (35km) Graag antwoord hierover.

2 (mini) minpuntjes:
Alvorens in de laatste rechte lijn te komen, hebben we weerom enkele bikers naar de finish moeten nemen wegens een verloren pijl. Ik woon gelukkig om de hoek. :P

't Was wel raar... onderweg in het bos een jager tegengekomen. Nog geen 10 sec later hoorden we schoten. Dat vond ik er echt wel over :evil: [-X

Tot volgend jaar! =D>
DirkB
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 31 mei 2009 17:35
Rijdt met: S-Works M5 HT

Bericht door DirkB »

[quote="scurry"]Vond het ook een tof toerke, iets gewijzigd tov de eerste keer geloof ik.
Ben van de omgeving dus ik hoop deze tocht ook buiten deze TT te kunnen rijden, of zijn we over privéterrein gereden? (35km) Graag antwoord hierover.

Als we de vergunningen aanvragen blijkt dat het niet altijd gemakkelijk is om de eigenaar of beheerder te vinden die verantwoordelijk is voor de grond waarover we rijden. Bijna alles is openbaar, maar over het stuk tussen het voetbalveld van Walem en de Rupel (waar nogal wat opzichtige borden met 'Privaat' staan) is het niet helemaal duidelijk. We vragen daar toch maar altijd braaf toestemming en die krijgen we ook. "Wild rijden" kan daar misschien in de toekomst verandering in brengen. Dus beter toch maar niet doen.
Ik vermoed dat het schot dat daar afgevuurd werd ook van een te enthousiaste jager kwam die al zoveel gedronken had dat hij niet meer wist dat de jacht nog niet geopend was...
En zwijg van verdwenen pijlen en vandalisme op het parcours. Er lopen blijkbaar toch nog altijd verzuurde zielen rond die proberen om het plezier van een kleine duizend mensen op zondagochtend te verknallen. We brengen de politie hier trouwens van op de hoogte. Op sommige plaatsen is het werkelijk schandalig waar hele stukken gevandaliseerd zijn en alle pijlen kapot gebroken. Onze 'onderhoudsploeg' heeft op zondagochtend weer de handen vol gehad met noodreparaties. Dat zou niet nodig moeten zijn...
Plaats reactie