Gary Fisher..

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Valere
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 22 aug 2004 15:26

Gary Fisher..

Bericht door Valere »

Hallo,


Ik ben aan het kijken voor een goeie bike waar ik enkele jaren vlot mee verder kan. Mijn budget zit rond de 1600 euro. Ik heb er eentje gezien van Gary Fisher die me wel wat lijkt. De Cake2. http://www.fisherbikes.com/bikes/bike_d ... bike=Cake2
Ik heb deze gezien bij 12gotrading voor 1500 euro. http://www.12gotrading.com/ga.php?naar= ... her&t=Cake
Wat vinden jullie van deze bike en de prijs?
Zijn er misschien andere bikes die beter zijn voor hetzelfde budget?

Als beginneling is het erg moeilijk om een zicht te krijgen op alle mogelijkheden. Wat ik wel al weet is dat hoe duurder de bike, hoe beter. Maar je moet ergens de grens trekken natuurlijk.

Groetjes,

Valère
Gomez
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 04 mei 2003 16:43
Rijdt met: Specialized Epic Marathon 2004
Contacteer:

Bericht door Gomez »

wat wil je doen met de bike? Deze vraag is van belang omdat dat bepaalt wat voor soort bike je het beste kan kopen.
Gebruikersavatar
crosserke
Mountainbiker
Berichten: 210
Lid geworden op: do 22 apr 2004 19:28
Rijdt met: good boy
Contacteer:

Bericht door crosserke »

Dat ziet er een zeer mooie en naar verluid ook zeer goede fiets uit.
Persoonlijk zou ik even doorsparen en dan gaan voor de cake 3 disc.
Die schijfremmen zijn echt wel een pluspunt en je hebt dan ook tubeless wielen.

(ik vind de kleur van de cake 3 disc ook mooier)
Valere
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 22 aug 2004 15:26

Bericht door Valere »

Gomez schreef:wat wil je doen met de bike? Deze vraag is van belang omdat dat bepaalt wat voor soort bike je het beste kan kopen.

Ik heb nogal eens veel last van mijn rug. Daarom een full suspension. De bedoeling is om zowel de weg als offroad te gaan rijden. Nog niet het hele zware werk, maar toch...
Valere
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 22 aug 2004 15:26

Bericht door Valere »

crosserke schreef: Die schijfremmen zijn echt wel een pluspunt en je hebt dan ook tubeless wielen.
Ik heb ergens gelezen dat schijfremmen nogal onderhoudsintensief zijn. (lees : duur)
Een tweede minpunt zou zijn dat wanneer je een tak ertegen krijgt of je een keertje valt, de schijf nogal vlug kapot is.
sunie
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: do 05 aug 2004 17:22

gary fisher

Bericht door sunie »

wat vinden jullie van volgende bike:
http://www.fisherbikes.com/bikes/bike_d ... e=Ziggurat

prijs: 2273euro

prijs - kwaliteit, kopen?
Gebruikersavatar
SOM epic ghost
Mountainbiker
Berichten: 981
Lid geworden op: wo 11 aug 2004 22:44
Rijdt met: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon
Contacteer:

Bericht door SOM epic ghost »

ziet er wel leuk uit. (dienen sram X0 ga ge u nie beklagen)
Ik dacht dat bij gary fischer de geometrie nogal groot is vooral de bovenbuislengte. Indien ge kort zijt van bovenlichaam en lange beentjes kan dit wel eens oncomfortabel aanvoelen en moet je zadel meer naar voren zetten en/of stuurpen inkorten wat je ideale positie benadeeld.
jammer dat er op deze fiets voor deze prijs geen schijfremmen staan of XTR v-brakes.
Gebruikersavatar
Gf biker
Mountainbiker
Berichten: 2939
Lid geworden op: ma 07 jul 2003 21:46

Bericht door Gf biker »

krisdn schreef:ziet er wel leuk uit. (dienen sram X0 ga ge u nie beklagen)
Ik dacht dat bij gary fischer de geometrie nogal groot is vooral de bovenbuislengte. Indien ge kort zijt van bovenlichaam en lange beentjes kan dit wel eens oncomfortabel aanvoelen en moet je zadel meer naar voren zetten en/of stuurpen inkorten wat je ideale positie benadeeld.
jammer dat er op deze fiets voor deze prijs geen schijfremmen staan of XTR v-brakes.
Fisher maakt gebruik van de Genisis geometrie wat wil zeggen dat de bovenbuis inderdaad langer is, maar dat word gecompenseerd met een kortere stuurpen.Daardoor is de zitpositie dezelfde als met eender welk andere bike. Ik zelf ben uitermate tevreden van de fisher (heb een supercaliber en een Sugar) alleen kan ik mij niet meer vinden in de nieuwe kleurencombinatie's maar dat is een kwestievan smaak natuurlijk.
Gebruikersavatar
philip
Mountainbiker
Berichten: 157
Lid geworden op: za 11 mei 2002 02:00
Rijdt met: Brabant

Re: gary fisher

Bericht door philip »

sunie schreef:wat vinden jullie van volgende bike:
http://www.fisherbikes.com/bikes/bike_d ... e=Ziggurat

prijs: 2273euro

prijs - kwaliteit, kopen?
lijkt me vrij correct geprijsd voor wat ge erop krijgt

check wel eens die bontrager "tubeless" compatibiliteit ... ik weet het niet zeker maar ik meen ergens te hebben gelezen dat je niet alle tubeless banden op die bontrager wielen kan gebruiken (maar check het want ik ben niet zeker)

niet alle onderdelen lijken me even hoogwaardig als die achterderailleur (maar dat is een verkoopstruc) ... remmekes heb ik mijn twijfel over

na verloop van tijd zal je misschien wat onderdelen willen vervangen met een meerkost tot gevolg

zeer breed stuur (63 cm); headset is niet geheel waterdicht -> zal je regelmatig eens moeten opendoen, kuisen en nieuw vet insteken (maar is simpel met een cane creek)

heeft een deftige vork en dat is al heel veel waard op een hardtail

stuurpen is niet de gebruikelijke 25.4 diameter! maar wel 31.8

is die kader schijfrem compatibel (check dit als je ooit mocht overschakelen op schijfremmen)

heb je (net zoals bij trek) levenslange garantie? trek/fisher is dezelfde boot

lange bovenbuis geometrie, goed als je korte beentjes hebt en dan een kleine maat van kader neemt
Thierry
Mountainbiker
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma 09 dec 2002 23:28
Rijdt met: veel te veel ...

Bericht door Thierry »

Gary Fisher geeft levenslange garantie op 't frame (aan de eerste eigenaar wel te verstaan, ni op een "okkossje" die al zeven keer van eigenaar is veranderd).

'k Geloof dat in de laatste O2-Bikers stond dat Shimano nu hetzelfde UST-concept gebruikt als Mavic, en daar stond toen als opmerking bij : "Bontrager is daarmee één van de weinigen die dit concept nog niet gebruikt" ... Wat precies 't verschil is : geen idee, waarschijnlijk andere vorm van de velg of zo ???
Plaats reactie