Spinningbike vs rollen, het bos en de bomen....

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Spinningbike vs rollen, het bos en de bomen....

Bericht door kawa »

Spinningbike vs rollen, het bos en de bomen........ ik zie het niet meer....


Om de kille wintermaanden toch nog wat km's te maken wil ik me een spinningfiets of rollen aanschaffen.


Heb al wat gezocht en vind spinningfietsen vanaf 250€, maar vraag me af of die wel in orde zijn?
Loont het niet om naar de proffessionelere modellen te gaan kijken?

En zoiets tweedehands kopen, is dat wat te doen? Of zit daar toch behoorlijk wat slijt op die dingen?



Ook heb ik gedacht aan een Taxc, maar m'n koersfiets telkens naar boven sleuren zie ik niet zitten. Ik zou dan eventueel een goedkoop fietske zoeken om permanent te laten staan.


Kan dus wel wat tips gebruiken. :-)
Gebruikersavatar
JOBA
Mountainbiker
Berichten: 203
Lid geworden op: wo 13 okt 2010 12:59
Rijdt met: Granville Pulse 29

Bericht door JOBA »

Ik denk dat je met een spinningfiets al vrij duur moet gaan wil je wat kwaliteit hebben. Ik ben nu ook wat aan't rondkijken naar verschillende tacx modellen, die Tacx Sirius vind ik wel interessant, niet zo duur en doet wat het moet doen. Die virtual reality dingen van tacx vind ik veel te duur. Beter TV opzetten... check http://www.thesufferfest.com/ :wink:

Ik heb een oude koersfiets van m'n vader, maar dat is meer dan voldoende om op rollen te trainen, ik denk als je wat zoekt je wel een vrij goedkope koersfiets op de kop kunt tikken.
Gebruikersavatar
joske77
Mountainbiker
Berichten: 1139
Lid geworden op: za 28 jun 2008 17:44
Rijdt met: Nicolai Argon RoCC '11

Bericht door joske77 »

als je rekent, goedkope koersfiets + rollen, kom je ongeveer uit op de prijs van een spinningbike...

Ik zou het wel weten... ik heb nu rollen, maar ik zou zeker even graag een hometrainer hebben omdat ik nu enkel mijn MTB heb en die dus geregeld moet wisselen van wielen.
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

joske77 schreef:als je rekent, goedkope koersfiets + rollen, kom je ongeveer uit op de prijs van een spinningbike...
Je hebt spinningbikes vanaf 250€, denk niet dat ik daar rollen + extra fietske voor ga hebben.


Maar als die spinningbikes niet de moeite zouden zijn, dan ga je idd rap aan hetzelfde bedrag zitten.
Gebruikersavatar
virtrix
Mountainbiker
Berichten: 432
Lid geworden op: zo 11 nov 2007 20:47
Rijdt met: Specialized Epic HT

Bericht door virtrix »

Gewoon goedkoop fietske op de kop tikken + tacx setje + laptop voor uw stuur met leuk serieke => vet en tijd vliegen eraf/voorbij :)
Gebruikersavatar
virtrix
Mountainbiker
Berichten: 432
Lid geworden op: zo 11 nov 2007 20:47
Rijdt met: Specialized Epic HT

Bericht door virtrix »

JOBA schreef:Ik denk dat je met een spinningfiets al vrij duur moet gaan wil je wat kwaliteit hebben. Ik ben nu ook wat aan't rondkijken naar verschillende tacx modellen, die Tacx Sirius vind ik wel interessant, niet zo duur en doet wat het moet doen. Die virtual reality dingen van tacx vind ik veel te duur. Beter TV opzetten... check http://www.thesufferfest.com/ :wink:

Ik heb een oude koersfiets van m'n vader, maar dat is meer dan voldoende om op rollen te trainen, ik denk als je wat zoekt je wel een vrij goedkope koersfiets op de kop kunt tikken.
2nd that: Tacx sirius is echt super, de bare basics maar meer heb je nie nodig. TV of op de laptop filmke kijken = super!!
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Bericht door G-m@n. »

ik vond ne spinningbike hennig tegenvallen en ook terug verkocht. was er ene met magnetische regelweerstand.
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

G-m@n. schreef:ik vond ne spinningbike hennig tegenvallen en ook terug verkocht. was er ene met magnetische regelweerstand.
Ik heb uren gesleten op een spinningbike tijdens m'n zending. Vind da zo slecht nog niet.

Waarom viel het u tegen? Was het de spinningbike zelf of gewoon de verveling? Want dan lost een Taxc ook niets op he. :wink:
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Bericht door G-m@n. »

de fiets en verveling :wink:
voor de tv fietsen vond ik maar niks....
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

G-m@n. schreef: voor de tv fietsen vond ik maar niks....
Ik ook niet, maar tijdens de wintermaanden heb je soms weinig keus he..


Ik denk dat wanneer je de mogelijkheid hebt, je rap een uurke kan gaan bollen op zo'n ding.
Uwe fiets uithalen tijdens een slechte winterdag doe je (ik toch) niet zo snel, en zeker 's avonds niet denk ik dan.
Plaats reactie