kona

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
rimbeaud
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 28 jun 2004 19:31

kona

Bericht door rimbeaud »

Weet iemand iets over dit merk??
Bied dit merk een goede kwaliteit(-prijs) verhouding??
M'n maat wil een bmx kopen van dit merk, betrouwbaar?

Vriendelijke groet,
Matthias
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Ik denk dat ik geen onwaarheden verkondig als ik stel dat Kona in ieder geval STEVIG materiaal levert.
Gebruikersavatar
KONA-boy
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 16 sep 2002 02:00
Rijdt met: KONA Kahuna Deluxe, KONA Muni-mula, Rocky Mountain Vertex Team Scandium, specialized EPIC pro

Bericht door KONA-boy »

zeker weten !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
stevige, goed uitgekiende frames (qua geometrie) ik heb er 2 ( XC-machines) en ben er zéér tevreden over.
De BMX-scene ken ik totaal niet, maar de kwaliteit van de fietsen is binnen een merk toch gelijk, dus ga er maar voor !!!
Gebruikersavatar
SteveHillen
Mountainbiker
Berichten: 273
Lid geworden op: wo 19 mei 2004 12:48
Rijdt met: Kona Hei Hei

Bericht door SteveHillen »

Kona is heel stevig en betrouwbaar, de service is ook heel goed.
je kan altijd kijken op http://www.kona.dk voor de nieuwe 05 modellen. Vorige week hebben er eventjes al de modellen erop gestaan maar op aanvraag van Kona hebben ze enkel nog diegene erop staan die op een beurs zijn getrokken. Wat je ook kan doen is kijken op dit forum:
http://forums.mtbr.com/forumdisplay.php?f=6 voor meer info en specifieke vragen over Kona.

mvg

Steve
Gebruikersavatar
punky
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: za 12 jul 2003 14:06
Rijdt met: Cannondale Scalpel 1 & Cannondale F600 Xt Raceface & Kona Cindercone Xt Magura's

Bericht door punky »

Heb hier een Kona Cindercone van 97 waar ik dagelijks mee naar het werk rijd .Fietske heeft tot november ook al mijn toertochten gereden .Zit nu aan mijn 48000km .Dus zeker een heel stevig frame.
kr@be
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: di 12 okt 2004 11:15
Rijdt met: Niner

Kona Dawg

Bericht door kr@be »

Heeft iemand ervaring met de Kona Dawg of met Kona in het algemeen ?
Deze fiets kost 1.600 euro. Zijn er betere alternatieven ?
Ik gebruik hem om wekelijks een tocht te rijden in de buurt van Leuven.
Gebruikersavatar
SteveHillen
Mountainbiker
Berichten: 273
Lid geworden op: wo 19 mei 2004 12:48
Rijdt met: Kona Hei Hei

Kona

Bericht door SteveHillen »

Hey,

Ik kan je enkel mijn ervaringen geven ivm Kona.
Zelf rijd ik met een Caldera en ik vind dit een zeer goede.
Wat ik kan aanraden is dat je ook de volgende site even gaat kijken. http://forums.mtbr.com/forumdisplay.php?f=6

Een Kona is in mijn ogen net iets anders dan andere merken, voor allerlei redenen. Kortom met een Kona heb je geen problemen en doe je zeker een goede koop (ook goede service heb ik al gehoord).

mvg


Steve
Gerard Van De Walle
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 14:51
Rijdt met: Thompson

Kona

Bericht door Gerard Van De Walle »

Hey
Ikzelf heb 2 jaar met een Kona Blast gebiked.
Dit met een Deore groep, RST voorvork en Mavic wielen.
Ik ben er zeer tevreden over. Goede fiets, niet te zwaar (alhoewel er lichtere zijn, als je boven de 1500€ uitgeeft!!) Ideaal om mee te starten.
PS: een zeer goede kader
Gebruikersavatar
ché
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: za 08 mei 2004 22:07

Bericht door ché »

Kona bangelijke fietsen, kzou nx anders moette hebbe !( liefst ne stinkt dee-lux )
Ik rij me nen caldera, gwn super !
jumpe enz..., ga ni kapot ( ja met extreme termen :P )
Den dawg staat bij de cass bike in halle nen 19 inch denk"k.
kunt altijd is gaan zien enz...

gr
Gebruikersavatar
KONA-boy
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 16 sep 2002 02:00
Rijdt met: KONA Kahuna Deluxe, KONA Muni-mula, Rocky Mountain Vertex Team Scandium, specialized EPIC pro

Bericht door KONA-boy »

Ah KONA ... a never ending love story !!! :drunk: :roll: :wink:

neen even serieus; ik rij nu al sinds een aantal jaren met een fully en een hardtail van Kona, en ik ben hier zééér tevreden over. Het zijn zeer hoogwaardige frames met een goede geometrie (althans voor mij, strak sturend met toch nog genoeg comfort).
Meestal is de afmontage vrij goed (hier kan ik niet echt meespreken, omdat ik beide frames zelf heb opgebouwd tot volledige fietsen)
ook heel belangrijk : zelfs met een heel beperkt aantal dealers in België (4) slaagt men erin een picco bello service te geven, ook in geval van problemen en garantie (wegens een klein scheurtje in een frame heb ik binnen 2 weken zonder poespas een nieuw frame toegestuuurd gekregen vanuit het europees hoofdkwartier in Monaco =D> )
En wat betreft Cass bike : uitstekende winkel, goede service en Gert die weet waarover hij het heeft ...
Plaats reactie