09/08/2009 ACHOUFFE

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Berichten: 2896
Lid geworden op: di 02 jan 2007 18:19
Rijdt met: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
Contacteer:

Bericht door Steven vd Eynde »

DNF voor mij... :( Opspelende body. Zelfs naar Mavic-normen zit er nu veel te speel speling op... :-)
Aan de eerste ravito het zekere voor het onzekere genomen (wou niet ergens halverwege een bos in panne staan) en via de baan over Houffalize naar Achouffe gereden. Toch nog goed voor een 20 km extra, met nog een 2-tal andere opgevers.
Vond het een mooie locatie om te starten. Vanop die weide had je een machtig uitzicht op de vallei. Bij het terugkeren vond ik het niet zo machtig dat mn auto gans van boven geparkeerd stond... :-D
sammy
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: za 05 mei 2007 12:13
Rijdt met: Canyon:grand canyon 8.0
Contacteer:

Bericht door sammy »

Ik heb de 60 km gereden. Accomodatie was idd in orde (op de windose na ](*,) ). Er stond precies wel weinig volk aan de start voor de 60km chrono. Parcour was zwaar, maar meestal wel berijdbaar, al had de laatste 5 km er voor mij niet meer bijgemoeten :oops: .
Gebruikersavatar
J.E.
Mountainbiker
Berichten: 2413
Lid geworden op: di 01 jan 2008 21:52
Rijdt met: Oud verwrongen Duikbootijzer.

Bericht door J.E. »

90km chrono gedaan.
Prachtig parcours. Perfekt berijdbaar.
super.
Gebruikersavatar
frawiwi
Mountainbiker
Berichten: 600
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 01:38
Rijdt met: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer
Contacteer:

Bericht door frawiwi »

Marcuss schreef:
meestal waren het brede paden, Het echte single track-werk zat er niet in,

.
Reden wij wel dezelfde rit ?
bospiraat
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 23 apr 2007 15:08
Rijdt met: Scott Scale 910, Specialized Epic

Bericht door bospiraat »

Ik vond het wel de moeite. Mooie lange klims, wat modder, water, ...
Misschien wel wat te duur. Ik reed de rando van 45km met 1 bevoorrading voor € 5.00. Elders is dit € 4.00 met 3 bevoorradingen.
En ze mogen de gevaarlijke afdalingen ook aangeven, ik heb veel geluk gehad of ik had serieuze stukken aan mijn eigen gehad!!!
Gebruikersavatar
frawiwi
Mountainbiker
Berichten: 600
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 01:38
Rijdt met: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer
Contacteer:

Bericht door frawiwi »

Ons chouffe weekend kreeg een passend hoogtepunt. Ons 'licht boaneritje' (die eindigde met de groene 6 van houffalize) van vrijdag liet ons al zien waar we zoal zouden terecht komen . We kregen ook een hevig onweer op onze donder , dus dat het ploeteren zou worden waren we ook van op de hoogte. Mijn voornemen om onvoorbereid de 60 te rijden werd gelukkig uit mijn kop geklapt. Zoals t een ' Langenavond - Chouffe past , proefde ik enkele choufkes en ging eens de sfeer opsnuiven in de feesttent, na nauwelijks wat slaap reden we de zaterdag en gingen we nog wat meer sfeer snuiven . Laat in de avond kwam ik een Herdertje tegen, wat hij de volgende dag klaargspeeld heeft weet ik nie, maar ook zijn voorbereiding op deze rit was verre van optimaal. Doc vond ook zijn draai en genoot ook mee met 'volle teugen'. Supersfeertje daar de ' chouffe dagen' . Onze 32 koppige Chouffegoep had voor de gelegenheid ervoor gekozen om naast de brouwrij te logeren. Ideaal om te feesten, maar nie echt om te slapen. Na een stevig ontbijt sleurde ik me naar de start, t ging ne moeilijke dag worden dat voelde ik direct.
Samen met een grote groep choufkes gestart met de groep van 60 km
Den oent en dave en doc schoten uit hun pedalen en we gingen ze pas aan de eindmeet terugzien, vastbesloten om de 45 km uit te rijden vertrokken de rest van de toffe bende onder het motto 'samen uit samen thuis' voor een lange en zware tocht. direct kregen we een gevaarlijke afdaling in losse bosgrond , de meesten stapten af dus file ( tip aan organisatie, beter iets langer wachten met zo n dingen. De ene steile klim en helse afdaling volgende elkaar nu snel op. Wat onthield ik :
Dat mijn conditie diep onder 0 zit, dat de streek er prachtig is, ik kick op afdalingen, maar doodga op iedere klim. Dat we prachtige technische stukken reden, super single tracks voor de wielen kregen. 45 km tocht max 3 km baan aandeed. De bevoorrading onder 0 was en dat er in t dorp ook voor de gasten van de 45 een seingever mocht zijn aan het eind van die steile afdaling, dat dit jammer was voor deze tocht die verder iedereen voldoening gaf. Ik ben er volgend jaar zeker weer terug bij . Hopelijks met een lager BMI en beter conditie.
Dikke pluim voor vriend doc, hij reed de 60 uit in 5 uur . Herbij moet je weten dat hij bij wijze van spreken van geen brug durft rijden en als LAngenavond - Chouffe ook nog de zaterdag rond 2 uur nog aan de Chouffetoog stond studenten liederen te zingen. Ook den hond deed t uitstekend met zijn top 50 plaats in 4.30u . Chapeau hoentje
Wat een week end . Mede chouffekes die dit lezen: heel erg bedankt voor de toffe groepssfeer en het perfect georganiseerde weekend.

Enig mispuntje is dat er blijkbaar iemand de vrijdagnacht of zaterdagmorgen onze vlag zo mooi vond dat hij ze niet kon laten hangen. Oproep aan andere bikers indien u hierover info hebt laat iets horen.
Gebruikersavatar
rocco
Mountainbiker
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 05 sep 2004 15:11
Rijdt met: xesco tix,specialized FSR s-work carbon 2007
Contacteer:

Bericht door rocco »

heeft iemand het juiste adres?

GROETJES
mol
Mountainbiker
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 31 jul 2011 20:27
Rijdt met: scott spark / genius Lt /canyon frx

Bericht door mol »

ik heb achouffe centre genomen....vind ook er niks van terug....tegen ik daar ben zal ik wel een fietser gezien hebben zekers? :lol:
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Bericht door spiermassa »

kben er deze middag gepasseeerd,alles is mooi uitgetekend ,gewoon achouffe volgen,tis maar ne zakdoek groot
mol
Mountainbiker
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 31 jul 2011 20:27
Rijdt met: scott spark / genius Lt /canyon frx

Bericht door mol »

dat vermoeden had ik al :lol:

zal eens vertrekken,hier heeft het hele nacht fucking hard geregend...ik ben eens benieuwd :lol:
Plaats reactie