Brake force one
Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
- endorfin
- Mountainbiker
- Berichten: 3274
- Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
- Rijdt met: Adventurebybike.be
- Contacteer:
Brake force one
Laatst gewijzigd door endorfin op zo 20 nov 2011 17:36, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Mountainbiker
- Berichten: 1142
- Lid geworden op: za 02 dec 2006 21:31
- Rijdt met: Scott scale 910 2013
- Contacteer:
Bericht door BelAir_500 »
ziet er echt vet uit
super licht en sterk en vernieuwend en mooie en goed
echt benieuwd naar meer
super licht en sterk en vernieuwend en mooie en goed
echt benieuwd naar meer
- amedeeke
- Mountainbiker
- Berichten: 243
- Lid geworden op: wo 17 dec 2008 22:41
- Rijdt met: Giant XTC Composite 2006 (8,7 kg)
- Contacteer:
Klinkt zeer veelbelovend. Vindt er nog iemand het een beetje verdacht dat er niet verder ingegaan wordt op de technologie gebruikt om het uitzetten van de vloeistof door warmte onder intensief gebruik op te vangen?
"Velen onder ons herinneren zich nog de eerste schijfremmen die ook voorzien waren van een gesloten systeem waarbij het reservoir vergroot moest worden als de olie opwarmde, van warmte heeft dit systeem in elk geval geen last."
Ik vraag me af hoe ze dat gaan doen. brakepads op remschijven zullen altijd voor warmte zorgen en er zijn nog andere factoren... Ik heb nog zulke "oude" remmen gehad (Giant MPC) en die reservoirs moesten zelfs vergroot worden als de buitentemperatuur met 10° C schommelde!
Iemand een idee waarom deze remmen geen last hebben van warmte?
"Velen onder ons herinneren zich nog de eerste schijfremmen die ook voorzien waren van een gesloten systeem waarbij het reservoir vergroot moest worden als de olie opwarmde, van warmte heeft dit systeem in elk geval geen last."
Ik vraag me af hoe ze dat gaan doen. brakepads op remschijven zullen altijd voor warmte zorgen en er zijn nog andere factoren... Ik heb nog zulke "oude" remmen gehad (Giant MPC) en die reservoirs moesten zelfs vergroot worden als de buitentemperatuur met 10° C schommelde!
Iemand een idee waarom deze remmen geen last hebben van warmte?
-
- Mountainbiker
- Berichten: 402
- Lid geworden op: do 04 aug 2005 15:33
- Rijdt met: Cannondale Scalpel Team replica
Bericht door ianaprilia »
http://www.brakeforceone.de/files/hinwe ... 180_en.pdf
Das een testprotokoll dat op hun site staat, daar zijn ook thermische testen in uitgevoerd...
Levering staat pas van Oktober, te testen op Eurobike en prijsbepaling na Eurobike...
Ziet er inderdaad wel leuk uit...
Das een testprotokoll dat op hun site staat, daar zijn ook thermische testen in uitgevoerd...
Levering staat pas van Oktober, te testen op Eurobike en prijsbepaling na Eurobike...
Ziet er inderdaad wel leuk uit...
-
- Mountainbiker
- Berichten: 1901
- Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
- Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux
Ik wacht op de remhendels voor schijremmen maar dan voor de racefiets.Niet met een kabel want die zijn er al.
Rij sinds een tijdje met 29'wielen in men 26'mountainbike frame met 28mm bandjes van Schwalbe , wat een luxe in de afdalingen.Het enige wat ik mis is een racestuur,hopelijk komen die er binnenkort met schakelsysteem geintegreerd.
Rij sinds een tijdje met 29'wielen in men 26'mountainbike frame met 28mm bandjes van Schwalbe , wat een luxe in de afdalingen.Het enige wat ik mis is een racestuur,hopelijk komen die er binnenkort met schakelsysteem geintegreerd.
- saiko
- Test team
- Berichten: 4048
- Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
- Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe
staat min of meer uitgelegd op de site.amedeeke schreef:Klinkt zeer veelbelovend. Vindt er nog iemand het een beetje verdacht dat er niet verder ingegaan wordt op de technologie gebruikt om het uitzetten van de vloeistof door warmte onder intensief gebruik op te vangen?
"Velen onder ons herinneren zich nog de eerste schijfremmen die ook voorzien waren van een gesloten systeem waarbij het reservoir vergroot moest worden als de olie opwarmde, van warmte heeft dit systeem in elk geval geen last."
Ik vraag me af hoe ze dat gaan doen. brakepads op remschijven zullen altijd voor warmte zorgen en er zijn nog andere factoren... Ik heb nog zulke "oude" remmen gehad (Giant MPC) en die reservoirs moesten zelfs vergroot worden als de buitentemperatuur met 10° C schommelde!
Iemand een idee waarom deze remmen geen last hebben van warmte?
omdat ze een grote mastercilinder gebruiken hebben ze daar geen last van. Op de testbank hebben ze enorm hoge temperaturen verkregen en dan komt het wel voor, maar dat hebben ze enkel op de testbank kunnen bereiken.
En de temperatuur was toen zo hoog dat andere schijfremmen op dat moment al last hebben van fading en een wazig drukpunt.
prijs zou rond de 400 euro liggen voor een setje.
tussen de prijs van XTR en Marta in dus.