Brake force one

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Brake force one

Bericht door endorfin »

Laatst gewijzigd door endorfin op zo 20 nov 2011 17:36, 2 keer totaal gewijzigd.
BelAir_500
Mountainbiker
Berichten: 1142
Lid geworden op: za 02 dec 2006 21:31
Rijdt met: Scott scale 910 2013
Contacteer:

Bericht door BelAir_500 »

ziet er echt vet uit

super licht en sterk en vernieuwend en mooie en goed

echt benieuwd naar meer
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Bericht door saiko »

ik hoop ze op eurobike te zien.
actief de pads terug zuigen en interne remversterker, spreken me wel aan.
Gebruikersavatar
amedeeke
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: wo 17 dec 2008 22:41
Rijdt met: Giant XTC Composite 2006 (8,7 kg)
Contacteer:

Bericht door amedeeke »

Klinkt zeer veelbelovend. Vindt er nog iemand het een beetje verdacht dat er niet verder ingegaan wordt op de technologie gebruikt om het uitzetten van de vloeistof door warmte onder intensief gebruik op te vangen?

"Velen onder ons herinneren zich nog de eerste schijfremmen die ook voorzien waren van een gesloten systeem waarbij het reservoir vergroot moest worden als de olie opwarmde, van warmte heeft dit systeem in elk geval geen last."

Ik vraag me af hoe ze dat gaan doen. brakepads op remschijven zullen altijd voor warmte zorgen en er zijn nog andere factoren... Ik heb nog zulke "oude" remmen gehad (Giant MPC) en die reservoirs moesten zelfs vergroot worden als de buitentemperatuur met 10° C schommelde!

Iemand een idee waarom deze remmen geen last hebben van warmte? :-D
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Bericht door G-m@n. »

ziet er leuk uit 8)
Gebruikersavatar
K2-er
Test team
Berichten: 3630
Lid geworden op: vr 04 jul 2003 11:35
Rijdt met: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake
Contacteer:

Bericht door K2-er »

Met wat geluk een testsetje voor de site binnenkort ...
ianaprilia
Mountainbiker
Berichten: 402
Lid geworden op: do 04 aug 2005 15:33
Rijdt met: Cannondale Scalpel Team replica

Bericht door ianaprilia »

http://www.brakeforceone.de/files/hinwe ... 180_en.pdf

Das een testprotokoll dat op hun site staat, daar zijn ook thermische testen in uitgevoerd...
Levering staat pas van Oktober, te testen op Eurobike en prijsbepaling na Eurobike...

Ziet er inderdaad wel leuk uit...
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Bericht door roger »

Ik wacht op de remhendels voor schijremmen maar dan voor de racefiets.Niet met een kabel want die zijn er al.
Rij sinds een tijdje met 29'wielen in men 26'mountainbike frame met 28mm bandjes van Schwalbe , wat een luxe in de afdalingen.Het enige wat ik mis is een racestuur,hopelijk komen die er binnenkort met schakelsysteem geintegreerd.
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Bericht door saiko »

amedeeke schreef:Klinkt zeer veelbelovend. Vindt er nog iemand het een beetje verdacht dat er niet verder ingegaan wordt op de technologie gebruikt om het uitzetten van de vloeistof door warmte onder intensief gebruik op te vangen?

"Velen onder ons herinneren zich nog de eerste schijfremmen die ook voorzien waren van een gesloten systeem waarbij het reservoir vergroot moest worden als de olie opwarmde, van warmte heeft dit systeem in elk geval geen last."

Ik vraag me af hoe ze dat gaan doen. brakepads op remschijven zullen altijd voor warmte zorgen en er zijn nog andere factoren... Ik heb nog zulke "oude" remmen gehad (Giant MPC) en die reservoirs moesten zelfs vergroot worden als de buitentemperatuur met 10° C schommelde!

Iemand een idee waarom deze remmen geen last hebben van warmte? :-D
staat min of meer uitgelegd op de site.
omdat ze een grote mastercilinder gebruiken hebben ze daar geen last van. Op de testbank hebben ze enorm hoge temperaturen verkregen en dan komt het wel voor, maar dat hebben ze enkel op de testbank kunnen bereiken.
En de temperatuur was toen zo hoog dat andere schijfremmen op dat moment al last hebben van fading en een wazig drukpunt.

prijs zou rond de 400 euro liggen voor een setje.
tussen de prijs van XTR en Marta in dus.
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Bericht door saiko »

getest en goed gekeurd

Afbeelding

Afbeelding

meer info volgt
Plaats reactie