Zo 10/07/2011 Ingelmunster :: 6° Zomertocht der Brigandbiker

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
pearl jam
Mountainbiker
Berichten: 522
Lid geworden op: ma 11 jun 2007 12:41
Rijdt met: Specialized - GT zaskar - TREK TOP FUEL

Bericht door pearl jam »

de 72 gereden met een mega passage in Klein Zwitserland maar wat heb ik gemist :
- de volty
- het mandelcircuit

is inderdaad toptochtje in onze streek
Giant2612
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 25 feb 2011 11:18
Rijdt met: Giant XTC 2.0

Bericht door Giant2612 »

Hier deze ochtend de 75 km gereden. Men ziet echt wel dat deze mensen echt werk in deze rit gestoken hebben. Ik denk ( ben wel niet van de streek) dat men hier echt wel het beste uigehaald heeft wat de streek te bieden heeft men enkele technische passages om duimen en vingers bij af te likken!
Gebruikersavatar
bonachi
Mountainbiker
Berichten: 171
Lid geworden op: za 25 dec 2004 14:50
Rijdt met: scott scale 40

Bericht door bonachi »

Terug een prachtige rit gereden.
Dat er na de 2de bevoorrading nogal veel baan in zat is dan ook met plezier vergeven want de rest maakt het meer dan goed.
Nog eens de oude bike bovengehaald want de nieuwe nog altijd bij de fietsenboer. (shimano neemt namelijk ruim de tijd om te regelen in garantie :evil: )
Tot volgend jaar !!
Gebruikersavatar
slappetieze2
Mountainbiker
Berichten: 365
Lid geworden op: za 24 apr 2010 19:58
Rijdt met: nen WITTEN

Bericht door slappetieze2 »

:bounce: :bounce: Vanmorgen gestart veur den FULL-HOUSE (75km) .
Nen =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> pracht van een TT en zeeeeeekers en vast tot de volgende editie :bounce: =D> :bounce: =D> :bounce: =D> :bounce: =D> =D> =D> =D> =D> =D> .









GR.SL.T.2. 8) 8) 8) 8) 8)
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3033
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Bericht door Motorbiker »

Daar zat ik dan aan het ontbijt. Samen met mijn keelontsteking. Het smaakte hem veel meer dan mezelf terwijl het koud zweet parelde. Thuisblijven was geen optie. Dat doet na een halfuur te veel pijn.

Amper Forumbikers aanwezig voor deze eerste Vlaamse tocht in maanden. Nochtans weten de Brigands er dankzij de Cowboy, telkens opnieuw een spektakelstuk van te maken.

De droge ondergrond zorgde ervoor dat geen enkele passage voet aan de grond behoefde. De Cowboy, Supercowboy, de niet gebruikte track aan de overkant, Klein Zwitserland, … parels voor de zwijnen. Eén bepaald type, het hangbuikzwijn, reed zelfs met slicks. Ons niveau met dat van de meiskes vergelijken…. . En dan nog zo een knap zwart ding met Bambi oogjes enal…. . Ik ben er nog niet goed van. Het kan natuurlijk zijn dat mijn keelontsteking piepstem hem verwarde. In dat geval mijn excuses voor deze (treffende) vergelijking.

De matras ging ietske minder (Waarschijnlijk een jeugdtrauma van toen er effectief nog een geel bevlekte matras lag). Twee keer los in de broek gescheten en afgestapt. De derde keer met één voet uitgeklikt, en de vierde keer met negen vingers in de neus ( 1 in’t gat, want ik was de eerste twee passage’s nog niet vergeten).

Op naar OOigem bos waar ik even grote ogen gooide achter een scherp sturende blondine. Dus toch meiskesniveau,…… maar ik kan daar mee leven. Dus dames, de Man van Ingelmunster, Mellestraat 47. Alle brieven worden ZEKER en VAST beantwoord.

Mijn twee maten hadden mij toen al lang aan de rekker, en ik vroeg me oprecht af hoe een keelontsteking zo een invloed kon hebben op de benen en de kop.
Het Crossparcours was origineel uitgepijld en zalig om rijden. Toegegeven, ik miste de Voltie.

Vandaar recht naar den après na toch nog een keer de Supercowboy en Klein Zwitserland te hebben gerond.

Biermassa stond aan den tap. Fritsie ervoor in zwaar beschonken toestand. Als dat maar geen gewoonte wordt.

Een dikke merci aan de organisatie voor 68 formidabele kms.
Gebruikersavatar
Gun*666
Mountainbiker
Berichten: 571
Lid geworden op: do 23 nov 2006 20:59
Rijdt met: Scott scale 50

Bericht door Gun*666 »

Zoals zo velen zaterdag de 75 km komen biken en was heel tevreden over het parcour . Vandaag dan nog maar is gestart voor de 75 km en deze namiddag lekker zitten relaxen op het terras aan het kasteel van Ingelmunster met jawel ne goeien donkere kasteelbier :lol: . Daarna terug afgezakt naar het verre Dendermonde ....

Tot volgend jaar =D> =D>
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Bericht door Fritsie »

Ingelmunster blijft een streek waar je jaarlijks minstens één tocht moet rijden omwille van alle prachtige technische stukken die hierboven reeds meermaals vernoemd werden. Het was zeker weer de moeite waard. Een prachtig parcours waarbij ik het bos en het crossparcours biste en zodoende ben aangekomen na 80 km. Achteraf nog nagenoten met juist twee kasteelbierkes :wink:, vakkundig getapt door Spiermassa =D> ...de keelontsteking vertroebelde waarschijnlijk de scherpe blik van Motorbiker of waren het de medicijnen? :roll: Genoten van een alweer leuke voormiddag en graag dank ik de Brigandbikers (en de parcoursbedenker :wink: ) voor deze superdegelijke organisatie. =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
davy
Mountainbiker
Berichten: 595
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Scott spark RC

Bericht door davy »

pearl jam schreef:de 72 gereden met een mega passage in Klein Zwitserland maar wat heb ik gemist :
- de volty
- het mandelcircuit

is inderdaad toptochtje in onze streek
De Volty: zat er aanvankelijk in bergop. deze was te gals bevonden zaterdag en werd er uit gehaald.
veranderen tijdens tocht is flinke klus en op dat moment is er veel anders te doen. We hebben dit niet meer veranderd wan eigenlijk was er terug kans op naarslag zondag voorspeld.
met mandescicuit: Dit terrein zijn ze volledig aan het ombouwen en is daardoor minder interressant voor ons.
Gebruikersavatar
Mask
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 15 mar 2010 22:34
Rijdt met: thompson evo

Bericht door Mask »

Deze morgen mee Metalbiker en nog twee Tegenterters mee nogal wat vertraging ( lees : na 10 meter al plat ) gestart voor de grand cru. Alweer een schitterende editie achter de rug met de klassieke bospassages en ander lekkers en dit vooral NA den tocht. De Cuvee du Chateau is werkelijk een pareltje. Alvast bedankt aan de organisatie en aan Spiermassa en de veurzitter voor het vervullen van één van de werken van barmhartigheid. Een beetse laat en met 1 oog ( een vliegske ) thuisgekomen.

Tegenterter Mask
Gebruikersavatar
jägermeister
Mountainbiker
Berichten: 762
Lid geworden op: zo 12 okt 2008 19:48
Rijdt met: SCOTT SCALE 910
Contacteer:

Bericht door jägermeister »

Deze morgen samen met de Erika's Baaikers: t Klimmerke, Med26 en Lady Jägermeister vertrokken voor de 52km, een pracht van een tocht wel in tegenovergestelde richting als vorig jaar maar toch even mooi. Na de Matras een tijdje in het vaarwater gezeten van AMG. Al was voor Med26 het een echte pechdag, bij het uitrijden van een speelbosje kreeg hij tijdens het nemen van een bocht een klapband waardoor hij pardoes op de grond viel en zich toch redelijk bezeerde aan zijn ribben. Na het fixen van de band kreeg hij daarop volgend weer een lekke band en later nog een keer nabij ooigem sluis waadoor hij besloot het pechnummer te bellen maar niemand nam op en dit tot 3x toe. Ondertussen ook al 't Bakkerke en de Grysperretrein tegen gekomen en ook Blackie stopte nog even voor een woordje te wisselen .Gelukkig had 't Klimmerke een nog een binnenband met hetzelfde ventiel bij. Na dit hele pechdrama hebben we vervolgens onze weg met hels tempo voortgezet naar de aankomst waar Lady na haar siësta in het gazon, vergezeld was met Bushrider, Tram4 en 't Bakkerke die al volop aan het genieten waren van hun Brigandske. Met deze brave mensen een leerrijke babbel gedaan. Even later kwam Woody7, zijn vrouwke en zijn broer op het appèl. En zo hebben na een zeer mooie tocht ook nog eens een mooie après gehad en dit kunnen ze ons niet meer afnemen . Dat is pas genieten :lol: :lol: :lol:

Aan Cowboy, Spier(bier)massa en co: chapeau met jullie tocht t was dik in orde =D> =D> =D> =D> .

Nog een BB(Bekende Biker), ken j' em in 't bierkot :roll: :


Afbeelding

De Foto's van 't Klimmerke en ik :
https://picasaweb.google.com/1975jagerm ... 0985345058


http://users.telenet.be/Erikasbaaikers/
Plaats reactie