Zo 19/06/2011 Kluisbergen :: On2wheels zomertoertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Spark
Mountainbiker
Berichten: 745
Lid geworden op: vr 26 aug 2005 21:34
Rijdt met: Specialized Epic Comp Carbon 2012 26"
Contacteer:

Bericht door Spark »

Ook terug van de 50 die er iets meer waren. heb afgezien, nu zware benen!
Tlag toch wel vettig hoor. Heb moeten druk aflaten om wat meer grip te hebben...


bedankt gasten !
Gebruikersavatar
gunther.kint
Mountainbiker
Berichten: 333
Lid geworden op: di 31 mei 2011 21:40
Rijdt met: Cube Elite HPC Pro
Contacteer:

Bericht door gunther.kint »

Super tocht! Echt gewoon prachtig !
heb de 50 (55) gedaan met een gemiddelde van 16.5... zwaar man, maar zwaar dat het was. Toch volgend jaar zeker terug =D>
levensgenieter
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 16 dec 2002 19:54
Rijdt met: thompson trial

Bericht door levensgenieter »

na onderbreking van 2 jaar , ook nog eens van de partij.

Vroeger had je nog een beetje een aanloopstrook in het dorp, nu niet meer. Van start tot aan eerste bevoorrading direct erg pittig.
Daarna volgde (uitgezonderd pater off-road) een relatieve vlakkere uitrustzone met de wind in het gat. .
Na de splitsing 50/65 volgde het beest. Tweede kennismaking met dit dier. Eerste keer (herdermarathon) moeten plooien op 3 m van top, maar had toen wel al 115 km in de benen. Nu na 35 km, blijkt hij toch niet zo verschrikkelijk te zijn als gedacht en er relatief gemakkelijk naar boven gereden. De rest van de tocht werd naargelang de km's vorderden zwaarder en zwaarder. Bij de afgezaagde boomklim, de eerste keer mij moeten geven vandaag en halverwege te voet, maar het einde was nabij.
Schitterende tocht die er nog redelijk droog bij lag, na de plensbuien van vannacht. Alleen jammer dat de aangeven km's van de afstanden op deze tocht nooit kloppen.
groeties
julcesaar
Mountainbiker
Berichten: 125
Lid geworden op: za 06 mar 2010 23:18
Rijdt met: Cube Analog

Bericht door julcesaar »

Ik heb ook de 50 gereden vandaag en 't was weer keileuk. Alhoewel met de tijd minder en minder vertrouwen in de voorkant van de fiets in die glibberige afdalingen .. [-o< Een Rocket Ron met 3500 km en 2.8 bar op was misschien niet het ideale ??? #-o Dit gezegd zijnde een Red Bull shot bij de start en een tweede vlak voor de tweede bevoorrading hebben psychologische wonderen gedaan , denk ik :drunk: :bounce:

Volgend jaar derde keer goede keer : we gaan voor de 65km minimum.
Nota : Ik heb toch niemand zien boven geraken op die laatste helling bij die afgezaagde boom... :^o
BeeMeRke
Mountainbiker
Berichten: 222
Lid geworden op: za 29 mei 2010 12:03
Rijdt met: CUBE

Bericht door BeeMeRke »

Terug thuis van een fantastische rit. Heb samen met mijn maat de 50km gedaan aan een gemiddelde van 16,8km/u en had er in feite 57km (inclusief 1 keertje verkeerd rijden). Naar het einde toe werd elke beklimming zwaarder en zwaarder maar dat zal wel aan de benen hebben gelegen... Dacht een paar keer het beest te hebben beklommen maar zoals hier gezegd zat dat niet in de 50km. Wel, dan hebben ze daar toch verschillende beesten ze...
Moe maar voldaan in mijn badje gekropen.

Bedankt aan de organisatie voor de schitterende rit, voorzien van super bepijling en aan de stops was in mijn ogen toch genoeg om dorst en honger te stillen. Volgend jaar de 65 of misschien wel de 80 proberen.

Groeten.
BeeMeRke
Mountainbiker
Berichten: 222
Lid geworden op: za 29 mei 2010 12:03
Rijdt met: CUBE

Bericht door BeeMeRke »

julcesaar schreef:Ik heb ook de 50 gereden vandaag en 't was weer keileuk. Alhoewel met de tijd minder en minder vertrouwen in de voorkant van de fiets in die glibberige afdalingen .. [-o< Een Rocket Ron met 3500 km en 2.8 bar op was misschien niet het ideale ??? #-o Dit gezegd zijnde een Red Bull shot bij de start en een tweede vlak voor de tweede bevoorrading hebben psychologische wonderen gedaan , denk ik :drunk: :bounce:

Volgend jaar derde keer goede keer : we gaan voor de 65km minimum.
Nota : Ik heb toch niemand zien boven geraken op die laatste helling bij die afgezaagde boom... :^o
Wel, ik dacht dat dit 'het beest' was maar blijkbaar zat dat niet in de 50km??? Trouwnes maar tot net halfweg boven geraakt :oops:
Gebruikersavatar
jodelaietie
Mountainbiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: di 02 mei 2006 19:06
Rijdt met: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Bericht door jodelaietie »

https://picasaweb.google.com/1125408306 ... bergen2011

(sorry voor de slechte kwaliteit in het koppenbergbosje aka miebos.)

Vreemd van die bevoorrading, nochthans 3/4 vd bevoorrading is niet gesponsord (oa water,rijsttaartjes bananen, suikerwafels, sportdrank ..). Normaal zou er keuze genoeg moeten geweest zijn. Misschien alleen op de eerste voor de 25km rijders.

Ik denk rond de 1150 deelnemers , waarmee we meer dan uiterst tevreden zijn !!
Zeker gezien de hevige regen van vorige nacht.

Later misschien nog meer eerst ontlinten.
Gebruikersavatar
SD2E
Mountainbiker
Berichten: 1833
Lid geworden op: wo 07 jan 2009 22:40
Rijdt met: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Bericht door SD2E »

De 80 gedaan, die er ook een paar meer waren.
Parcours was in orde, vond het een stuk lastiger dan vorige jaren veel minder recuperatie. En door de slechte benen super afgezien :oops:
Droog lag het wel niet 8) in de bossen al goed vettig en opletten geblazen.

1 opmerking, laatste bevoorrading op de 80 kwam wat mij betreft veel te laat op 12km van het einde. Tegen dan toch al een hongerklopke + drinkbus al ff leeg.

Het beest ben ik opgeraakt.

Tegen het eind van de rit op het "hard" stuk aan die boomstam is mijne copain vannoli toch bovengeraakt dus het is te doen...
Gebruikersavatar
blubberduck
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: wo 17 dec 2003 16:22
Rijdt met: Epic S-Works WC 29", Stump S-Works 29"

Bericht door blubberduck »

jodelaietie schreef:Zaterdag 1ste 40km van het parcours gedaan en meer dan goedgekeurd. =D>
Nog een resumeetje van paar bekendere hellingen en in welke richting :

klim vanuit Orroir : up ------------ Pensemont : up
stekelvarken(pirronpad) : down --- kortekeer : down
holle weg : down ---------------- Patersberg (onvh) : up
kwaremont : alle richtingen :roll: - achterkant torentje : up
boom(rip) aan Sablière : up ------ het beest : up
Koppenberg : onvh up en onvh down Heynsdale : down
Kluisberg : alle richtingen --------- kapelberg : up
molen Hotond : up --------------- kapel wittentak : down
Trieu : down -------------------- hoogstad : down
zandstraat : down --------------- scherpenberg : up

Ik tel een 5-tal +25% nepen die allemaal doenbaar zijn mits de juiste tractie op het achterwiel :-D , benieuwd wie 5/5 haalt. :drunk:
zet mij maar bij de 5/5 =D> :bounce: , zelfs de klim bij de "rip" boom 2 x na elkaar opgereden omdat de eerste maal er enen niet wou uit de weg gaan op 1 meter van de top en hij riep je kunt hier toch nooit boven, ik weer naar beneden en onder toezicht van een 10tal bikers probleemloos boven :wink: (tja als je deze wekelijks minimum éénmaal naar boven rijd in m'n speelbos :wink: ) ook de allerlaatste klim (slagboom) nog vlotjes opgereden ondanks de vettige ondergrond en tal van gevloek achter mij... :wink: het beest blijft het lastigst maar toch vlotter dan tijdens onze superverkenningstocht van de Herdermarathon die er pas na +/- 112km kwam en toen ook gehaald :wink:
bedankt voor de super tocht!
Wel een paar keer afgesneden :oops: - parcourskennis hé- :wink: (stond op tijdslimiet :wink: :oops: moest om +/- 12.00 - 12.15h thuis zijn en was thuis om 12.13h dus al m'n punten [-o< voor de komende superweekends in de Ardennen :bounce: ) zodat ik 71km had.
Lannoo Jan
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 20 dec 2010 14:05
Rijdt met: Trek 8000

Bericht door Lannoo Jan »

Dikke proficiat aan de organisatie,ik was gestart voor de 65 maar wijselijk besloten om het bij de 50 te houden die inderdaad iets meer was,binnengekomen aan net geen 16 gemiddeld.Had niet veel meer over maar heb me reuze geamuseerd

grt
Plaats reactie