ardennes trophy

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
wasbeer2006
Mountainbiker
Berichten: 936
Lid geworden op: vr 31 mar 2006 10:22
Rijdt met: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Bericht door wasbeer2006 »

Zo zeg ik ben gebroken. 70km gedaan 161ste geworden, dat stijle werk ligt me toch niet echt.

Ik denk dat ik toch te vaak op de weg rijd en te weinig off road.

Wel een schitterende marathon en genoten, goede bewegwijzering, prima organisatie zo hoort het!

Weer zat mee en parcours lag er mooi en behoorlijk droog bij.
Palmboy
Mountainbiker
Berichten: 489
Lid geworden op: za 06 aug 2005 11:05
Rijdt met: Stevens Haze ES (2011) + Scott Scale 35 (2008)

Bericht door Palmboy »

De Ardennes Throphy is voor mij het zwarte beest onder de marathons en dat zal het ook blijven precies. Gisteren na de eerste klim al meteen lek, de eerste keer dit jaar. En wat bleek co2 bommetje kapot (of al gebruikt). Ondertussen kwamen alle waves van de 70 en de 50 voorbij en niemand die een pompje wilde lenen. Met alle respect, ben zelf geen snelle rijder, maar ik denk wel dat ik snel terug iemand bij zou halen van de achterblijvers om het pompje terug te geven. Dan maar te voet terug en op de weg een wielertoerist tegengekomen die wel zijn pompje wilde afgeven. Ondertussen ook nog een camera die ik onderweg gevonden heb aan de organisatie laten bezorgen. Als ge tijd verliest moet ge het te goei doen hé.
10u08 eindelijk terug vertrokken dus 30 minuten vertraging en dan in al het achterkomende verkeer gezeten van de andere afstanden, maw veel aanschuiven.

Aan de eerste bevoorrading nog ne maat tegengekomen die me een nieuwe reservebinnenband en een bommetje kocht, waardoor ik toch weer wat meer risico kon nemen in de afdalingen. Uiteindelijk op toertocht tempo uitgereden over 7u03.

Ondanks de flutkoers toch een plaats gestegen in het klassement van de EBBT precies. Voorlopige officiueze uitslag: http://www.revosportscare.be/ebbt.pdf
Gebruikersavatar
Dummy
Mountainbiker
Berichten: 501
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 21:55
Rijdt met: Cannondale Scalpel 2011
Contacteer:

Bericht door Dummy »

Net als bij nog een paar anderen is dit ook voor mij het zwarte beest onder de marathons. Ik reed hem nu 5 keer en nog maar 1 keer een behoorlijke uitslag. Deze keer draaide er tussen km 55 en 60 (in de lange natte afdaling) een tak tussen mijn derailleur. Omdat ik dus behoorlijk snel reed stond ik niet onmiddellijk stil. Gevolg: ook de voorderrie kapot, enkele spaken met nippel en al uit mijn velg gerukt (dus velg wegsmijten) en als het echt tegenzit ook nog schade aan mijn frame (ik durf niet goed gaan kijken eigenlijk).
Tot dat gebeurde had ik me in elk geval kostelijk geamuseerd. Het is wel voor het eerst dat ik alle marathons puur voor de fun rij en niet meer met mijn tijd en uitslag bezig ben. Ik rij nu dus een paar 100 plaatsen verderop dan vroeger en wat je dan ziet slaat toch alles hoor. Mannen die aan de bevoorradingen staan trekken en duwen om toch maar enkele seconden te winnen. Ruzie onderweg omdat iemand eens niet boven geraakt. En dat allemaal op plaats 250 (schat ik he :) )

Goe bezig zulke gasten, echt goed bezig!! [-X
El Baelos
Mountainbiker
Berichten: 2580
Lid geworden op: wo 26 dec 2007 13:53

Bericht door El Baelos »

vannoli schreef:weer teleurgesteld naar huis :roll: ,
Deftig gestart op de 90km ondanks ik helemaal achteraan ben vertrokken ,1ste bos wa kunnen opschuiven tot halfweg het bos er ene mij de pas afsneed en te kort de bocht moest nemen en voorwiel gleed weg en op de grond (goeie blauwe plek op de bil )allé een sorry en ik weer weg met zadel wa scheef ,1min later 1ste put en zadel was eraf

leuk zoeken achter al de stukjes van mijn schmolke pen tussen een halve groep mtb'ers in het bos :lol: ,resultaat helemaal achter de groep van de 70km kunen aanzetten mits het effe duurde eer ik als weer juist gemonteerd had :lol:

De goesting was direct weg en uiteindelijk de 50km gedaan mits de benen blijkbaar toch niet goed waren

Mooie parcours van de 50km en hopelijk beter in malmedy #-o
Ik denk dat ik jou naar boven heb zien gaan met je zadel in de hand.
Wij zijn helemaal achteraan de laatste groep van de 70 km gestart.
Net op tijd aan de start: ze waren vooraan al aan het rijden toen wij de startbox in reden.

't Was mijn eerste echt MTB-rit met de 29er met vaste vork, en dat is zeer goed bevallen, al voel ik mijn armspieren vandaag wel.
Parcours was weer dik in orde, en organisatorisch was alles ook ok.
Alleen die laatste 5 km, moeten die zo zwaar? ;-)
hoekske
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: wo 21 dec 2005 13:48
Rijdt met: scott

Bericht door hoekske »

Voor mij wil deze marathon blijkbaar ook niet deftig lukken. 6 maal plat gereden. Drie keer in de eerste 30 km en dan later nog eens. Dank voor de collegabikers die mij hun bandjes gegeven hebben. Dit zorgde ervoor dat ik zeker niet wou opgeven en toch uit wilde rijden. Wat uiteindelijk ook gelukt is. Na vijf 5u47 was ik binnen. Het is zo eens wat anders. Ik moet wel zeggen, zo een keertje niet koersen en eens wat rondkijken doet ne mens beseffen in wat voor een schoon landeke wij toch leven.
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Bericht door uncle sam »

Net geen top100 op de 90km, 20sec te traag #-o
Dat komt ervan als ge stopt aan de bev'n en geniet van de lekkere rijsttaartjes :wink:
Aan de 1ste ravito was ik zelfs de eerste die tijd nam om effkes te stoppen.
Dit is gewoon een zware brok qua marathon, waar je niet effkes 4h30 kunt koersen zonder extra eten/drinken. IMO :^o
Gelukkig gespaard gebleven van pech of de man met de hamer :wink:
Gebruikersavatar
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Berichten: 915
Lid geworden op: za 13 okt 2007 10:31
Rijdt met: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom
Contacteer:

Bericht door Emperor of the Mud »

uncle sam schreef:Net geen top100 op de 90km, 20sec te traag #-o
Dat komt ervan als ge stopt aan de bev'n en geniet van de lekkere rijsttaartjes :wink:
Aan de 1ste ravito was ik zelfs de eerste die tijd nam om effkes te stoppen.
Dit is gewoon een zware brok qua marathon, waar je niet effkes 4h30 kunt koersen zonder extra eten/drinken. IMO :^o
Gelukkig gespaard gebleven van pech of de man met de hamer :wink:
Wat me opgevallen is: hoeveel zijn er daar eigenlijk lek gereden zeg?
Gebruikersavatar
J-BIKER
Mountainbiker
Berichten: 138
Lid geworden op: za 08 okt 2005 19:45
Rijdt met: specialized stumpjumper s-works world cup

Bericht door J-BIKER »

weet er iemand waar we de foto's kunnen vinden?
funky
Mountainbiker
Berichten: 275
Lid geworden op: wo 16 apr 2008 20:39
Rijdt met: Stumpy FSR 29

Bericht door funky »

op sportograf maar staan er nog niet op
Gebruikersavatar
Zotte Marre
Mountainbiker
Berichten: 1129
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 13:53
Rijdt met: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)
Contacteer:

Bericht door Zotte Marre »

El Baelos schreef: 't Was mijn eerste echt MTB-rit met de 29er met vaste vork, en dat is zeer goed bevallen, al voel ik mijn armspieren vandaag wel.
Parcours was weer dik in orde, en organisatorisch was alles ook ok.
Alleen die laatste 5 km, moeten die zo zwaar? ;-)
Ja hoor, 't viel nog mee. Ik had uit goede bron vernomen, aan de bevoorrading aan het kasteel (4e) dat het venijn in de laatste 5 km zat ... er paar steile hellinkjes niet te na genomen. Maar het was doenbaar omdat het niet te steil was, wel lang, maar mijn aankomende kramp was weer weg (en mijn bidon weer vol). BTW het beginstukje van die laatste was echt zalig, tussen de stenen omhoog ....

Binnen 14 dagen is het venijn nog erger hoor !

@Baelos: de afdalingen goed kunnen nemen met vaste vork?
Plaats reactie