Za 21/05/2011 Schorisse / Maarkedal :: Herdermarathon

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
gedewe
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: ma 18 aug 2003 20:36
Rijdt met: Grand Canyon 29 AL 7.9

Bericht door gedewe »

voor de 2 maal in Maarkedal en de 60 km ( k had er 64) gereden, mij heelgoed geamuseerd maar in dat bos toch voor mij van het goede teveel , volgend jaar gaan we voor de 80km
Herder Ronny
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 08 mar 2010 10:27
Rijdt met: Iets van Cannondale

Bericht door Herder Ronny »

Gebruikersavatar
marge
Mountainbiker
Berichten: 324
Lid geworden op: do 13 jan 2005 13:33
Rijdt met: Summerbike: Orbea Oiz Carbon 3 / Mudbike Flanders

Bericht door marge »

over de tocht, organisatie, inspanningen, enz =D> x 365.
Over de koude douches :evil: (had het nochtans gevraagd hé :wink: )
Gegaan voor de 130 + optielus ondanks dat het lichtje begon te doven na +/- 100 Km. Lag het aan het warme weer ? Aan het feit dat er op bevoorrading 2 geen energiedrank was ? Of gewoon aan het feit dat het al heel de dag broebelde in mijn buik #-o ?
Ik had althans de indruk dat het parcours zwaarder was dan vorige jaren. Ik deed het dus trager of de voorbije edities. exact 8 u 44 min afzien dus. Maar ferm genoten !
Heeft er iemand de exacte kilometers (gps) voor de 130 + optielus + lus Het Beest ???? Ik had er 152. Ik weet dat dat niet klopt omdat mijn metertje ingesteld was op een 2.1 band. Maar deze week heb ik er een 1.9 opgelegd. (zo kan ik mijn gemiddelde wat opdrijven :-D )
Frankiebis
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: zo 27 jul 2008 12:08
Rijdt met: Cube

Bericht door Frankiebis »

Ik heb hier gisteren de 109km gebold.
Ik wil hier niet te veel in herhaling vallen, alles was dik in orde.
Allè, mijn techniek is niet je dat en daarom meestal voor de easy weg gekozen.

Ik heb er de GPS timings aan de bevoorradingen eens op nagekeken onder het motto 'meten is weten' ;-)

Vertrokken om 0810 (ik vermoed in volle spits)
1ste bevoorrading: 0920 en er 13 min stilgestaan
2de bevoorrading - na Ronny's bos: 1110 en er 12 min stilgestaan
3de bevoorrading - Pottelberg: 1210 en er 14 min stilgestaan
4de bevoorrading - aan boerderij met kraantjeswaterstand: 1340 en er 19 min stilgestaan (vooral omdat ik er met een collega biker heb staan praten)
5de bevoorrading - Etikhove: 1510 en er 12 min stilgestaan
Aankomst om 1550
=> aan de 5 bevoorradingen in totaal 70 min stilgestaan = +/- 15 min/bevoorrading. Ik moet toegeven dat dit reuze meevalt gezien de gezellige drukte!
Gebruikersavatar
Gobi
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: di 03 nov 2009 07:37
Rijdt met: CUBE LTD Comp: kader van 2010 en voorvork van 2009 serie

Bericht door Gobi »

Voor degene die niet konden deelnemen aan de Herdermarathon wegens omstandigheden: het was slecht, pijlen waren niet zichtbaar, veel te weinig pijlen geplaatst, slecht weer: storm, hagel, regenen, sneeuw, veel te veel road, constant plat maw de slechtsten tocht die je je maar kan voorstellen.

Voor degene die wel deelgenomen hebben: twas tof é :P :P :P . Schoon weer, geen enen keer misreden, gene meter plat. Morsdood maar tevreden na 60km aan de meet gekomen.
En wat hebben we geleerd: fysiek NOK, Techniek NOK maar het verbeterd.
dikken
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: za 19 nov 2005 17:23
Rijdt met: Trek Top Fuel 9.8 - Trek Superfly 9.8 - Singular Swift

Bericht door dikken »

Na onze eerste deelname aan de Herdermarathon staan we meer dan verstomd van hoeveel schone stukjes we nog rijk zijn. Superparcours !
142 km (2xmisreden in optielus wegens steendood) in totale fietstijd van 8u04min. Ook het beest werd bedwongen, bovendien vond ik het stekelvarken moeilijker te beklimmen.
Nu op naar LCMT, voor de eerte keer.
zwiebertje
Mountainbiker
Berichten: 898
Lid geworden op: za 21 jan 2006 18:05
Rijdt met: Ne rappen no name,'t is de man die telt

Bericht door zwiebertje »

En nu ne serieuze replic op deze supertocht na een vorige replic met negatieve ontradende commentaren! :oops:
t'Is ook een beetje mijn schuld dat er zoveel volk was,ik had nu immers nogal veel lovende kommentaar op deze voor de zaterdag! :oops:
Maar ik denk dat ik uit naam van alle(op een paar uitzonderingen na!!??)2150 deelnemers de herders mag bedanken
voor deze fantastische rit(door mij bestempeld als Vlaanderens mooiste) en aan iedereen individueel te oordelen of dit effectief ook zo was?
Ook een groot woord van dank aan de vele medewerkers die zich belangeloos en kosteloos ingezet hebben voor dit welslagen!
En dat er soms eentje met een "zwakker moment"bijzat bij de seingevers moeten we ermaar bijnemen,ik denk dat wij
deelnemers meermalen met een zwak momentje gezeten hebben??
Dank aan de mensen van de plaatselijke"kampioenen"die deze fantastische stek ter beschikking stelden! =D>
Alsook de vele privé-eigenaars die elk jaar hun terrein ter beschikking stellen van de herderkes voor 1 dag!! =D> =D> =D>
Maar ook zou ik willen vragen deze privé-terreinen niet meer aan te doen de volgende 363 dagen,of volgend jaar zou het wel eens
een "njet" kunnen worden van die eigenaars?? #-o
Er zijn altijd wel ergens verbeteringen mogelijk,alhoewel deze voor mij 9.9/10 verdiend!
Ik ben gestart zo rond 8 uur en net voor de "grote meute" waardoor het op de bevooradingen zeer goed meeviel!
Misschien een optie voor volgend jaar; de langere afstanden maar in een later stadium te doen aansluiten met de kortere afstanden??
Zichtbaarheid van de pijlen is zeer persoonlijk,en voor mij topie,maar ik besef dat enkele kleurenblinden het hier moeilijk mee hebben!
Enkel een bijkomend lintje zou hier verbetering in kunnen brengen!?
Meer pijlen of andere,ik weet het niet,als je nu al rond de 3000 pijlkes zit is dit al enorm te noemen!?
Ook één kritiek was dat deze voor de marathonrijders te technisch was,dat is er dan misschien één minder volgend jaar?
Je weet op voorhand dat dit géén doordeweekse TT is met een vrij grote technische bagage en zeer veel hm,uniek voor Vlaanderen!?
De race-konijnen die gefocust zijn op hun hoge avs kunnen maar beter andere oorden opzoeken!
Persoonlijk was ik van plan de 100+optielus te doen maar het zijn er 130 geworden zonder optie,en 1 maal lek gereden na 95 km!
Een slange-beet,t'ja dat is mogelijk bij diegenen die nog met biba rijden!
V-brakes waren op bepaalde stukken maar net voldoende om veilig de passages te nemen!
Soms eventjes moeten wachten om een poging te doen op de moeilijke passages,stoort mij niet echt,avs verminderd wat maar"so what"!
Het" beest" weeral niet klein gekregen mede door opkomende krampen en niet het ideale traject gekozen! :oops:
Wat ik minder leuk vond was de alpenweide die door de droogte en de viervoeters omgetoverd was tot een patattenveld!!! :-?
Tempo zo rond de 17.5 avs en meer zat er echt niet in als je nog een beetje wil genieten van dit mooie stukje Vlaanderen!
Volgend jaar terug bij leven en welzijn en in weer en wind,want voor volgende keer voorzien ze geen stof meer?? :bounce: =D> :lol:
Sonny MTB
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 08 jun 2009 22:24
Rijdt met: Specialized Sworks SJ 29er 2013

Bericht door Sonny MTB »

Fotootjes van mezelf in actie nog niet tegengekomen, maar mijn verloren "eenzame " drinkpull staat wel al op den foto :wink:
Gebruikersavatar
bonachi
Mountainbiker
Berichten: 171
Lid geworden op: za 25 dec 2004 14:50
Rijdt met: scott scale 40

Bericht door bonachi »

Ik noteer al mijn deelname voor volgend jaar.
Gestart met twijfel over de afstand, voor de full monty gekozen, maar :oops: 'het beest' en de optielus laten vallen om nog aan de finish te raken. Dit zal voor volgend jaar zijn :lol:
Lennert
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: do 14 apr 2011 18:46
Rijdt met: Cube Reaction

Bericht door Lennert »

:bounce: :lol: lol sonny, leuke foto trouwens :p :-D
Plaats reactie