Oud-Heverlee - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
copperhead
Mountainbiker
Berichten: 109
Lid geworden op: ma 01 nov 2010 15:48
Rijdt met: Focus Mares cx 2.0 /Bulls Copperhead / Bulls Dessert Falcon
Contacteer:

Bericht door copperhead »

vandaag nog eens deze route gereden, het was slechts 4 weken geleden maar toch was de staat van het parcours niet te vergelijken.

ondanks het kwakkelweer van de laatste dagen was het overal goed berijdbaar, meestal erg hard en zeer snel, op de gebruikelijke plassen en zompige delen na ( wat een openbaring na holsbeek vorige week ....) Enkel het laatste deel van de groene was zoals steeds één modderpoel. normaal ontwijk ik dit stuk maar was vandaag iets te geconcentreerd op de pijltjes

ondanks het laatste ploeterstuk toch een PR over de 3 lussen =D>

nu hopen dat de vorm er nog gaat zijn als ik zondag mijn eerste toertocht van het jaar ga rijden in kampenhout [-o<
Gebruikersavatar
tyro13
Mountainbiker
Berichten: 304
Lid geworden op: di 17 jul 2007 11:05
Rijdt met: BMC te01 xtr 2015. Bmc slr01 campa superrecord Ax lightness lightweight 5.85kg

Bericht door tyro13 »

Iemand nu een idee van de staat van t parcours...?
We zouden volgende maandag of dinsdag met een paar mannen van St lievens houtem afkomen om de 3 lussen te rijden...

Ze geven keihard vriesweer dus tzal wel hard zijn. Maar kzou graag een beeld hebben of er niet teveel ijs ligt....
Gebruikersavatar
tyro13
Mountainbiker
Berichten: 304
Lid geworden op: di 17 jul 2007 11:05
Rijdt met: BMC te01 xtr 2015. Bmc slr01 campa superrecord Ax lightness lightweight 5.85kg

Bericht door tyro13 »

Maandag vertrekken we om 13u met een bendeke van regio St Lievens houtem om de 3 lussen te doen.We vertrekken rond 13u aan de sporthal in Bierbeek.

Moesten er nog toeristen zijn die verlof hebben....welkom hé!

Indien nodig mijn gsmnr via pb.
pietervstk
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 04 jan 2010 16:59
Rijdt met: Bulls Copperhead 3 plus

Bericht door pietervstk »

Gisteren een stuk van de groene en blauwe route gedaan en er lag toch zeer veel sneeuw. De klimmetjes waren niet doenbaar en op sommige stukken is het echt ploeteren aan 9 km/u om door de sneeuw te geraken.
Door de sneeuw die deze nacht bijgevallen is zal het er waarschijnlijk niet beter op geworden zijn. Maar 't was natuurlijk wel tof.
K&Jprojects
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 23 mei 2010 15:08

Bericht door K&Jprojects »

Weet er iemand hoe de route in Heverlee er nu bij ligt ?
Ik wil er zondag misschien nog eens gaan rijden... doen of niet?
castillio
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: di 13 okt 2009 22:44
Rijdt met: none

Bericht door castillio »

Vandaag de groene en blauwe lus gedaan, lag er vettig bij ma overal toch nog goe berijdbaar.
Ondanks het weer nog veel mtbers tegengekomen.
Gebruikersavatar
apoZ
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: wo 24 mar 2010 23:35
Rijdt met: Trek 8500. Trek 1.5.

Oud-Heverlee blauw en rood

Bericht door apoZ »

Vandaag begonnen in Bierbeek met de rode lus en dan zo verder gereden over de blauwe. Aangezien ik gisteren al had gereden waren de benen nogal zwaar en dan bijten die bergjes in het meerdalbos op die blauwe route fameus in de kuiten!
Parcours lag er heel goed bij (behalve de werken op het einde van de rode route) en overal goed bewijzerd, al zijn we wel 3 keer fout gereden, maar de edge705 heeft ons snel teruggezet.
Prachtige route in prachtige natuur en zeker een aanrader.
deadric
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 09 jan 2011 16:49
Rijdt met: Cannondale FS-I

Bericht door deadric »

Deze zondag de groene & blauwe route gereden vertrokken vanaf de zoete waters. Leuke route al hadden we beter eerst de blauwe gedaan en dan pas de groene. De bergjes van de blauwe route waren nu echte kuitenbijters.

Maar al bij al een zeer goede route! (o)
Tathar
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 09 mar 2011 10:25
Rijdt met: Merida FTS XC 700 V

Bericht door Tathar »

Gisteren voor het eerst de rode route gereden. Het lag er zeer droog en hard bij, vooral het stuk tussen de velden van Hamme-Mille naar Bierbeek was nogal stof happen.
Ik ben technisch gezien toch wel een beetje op mijn honger blijven zitten. Mooie stukken natuur en enkele leuke klimmetjes, dat wel :-)

Eén dezer eens de blauwe doen.
Gebruikersavatar
Jef Dries
Mountainbiker
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 12 mar 2007 22:57
Rijdt met: Merida

Bericht door Jef Dries »

vorige donderdag hier gereden. Eerste keer in de streek. Bloso Heverlee + Overijse. Mooi landschap, mooi Meerdaelwoud. Sommige stukken waren te droog, maar liever zo dan te nat :-D .

4u20, 98km (beetje verkeerd gereden in Overijse), 1015hm

bepijling Overijse vond ik ietsje minder dan die van Heverlee.

ivm verbinding tussen de twee, sjans dat ik op forum onderstaande tegengekomen was want anders had ik het nooit gevonden:
Vanuit sint joris weert: Je bevind jezelf op de blauwe route.
Je slaat aan het eind van de STATIONSSTRAAT RECHTSAF.
Dan niet de Kauwerstraat volgen maar de ROODSESTRAAT inrijden.
Deze weg mag je blijven een paar kilometer volgen (Je zal amper pijltjes tegenkomen, maar heb geduld).
Je komt dan door Sint Agatha Rode, de weg heet inmiddels LEUVENSEBAAN te zijn.
Direct daarna kom je een stevige kuitenbijter tegen.
Wanneer de klim wat minder word kom je langs een busstop.
Na deze busstop zit tussen een paar huizen in de BOSWEG.
Je gaat deze RECHTS in en je zit op de rode route van Overijse.
Wat kan ik er aan toevoegen?
Net na spoorweg moet je niet blauw links volgen aan kruispunt maar naar rechts (Kauwereelstr?). Dan direct links oversteken (Roodsestr). Om een idee te hebben, afstand tussen de twee routes is 4km ongeveer.
Plaats reactie