Vr 06/05/2011 Sint-Niklaas :: Avondtoertocht Waasland MTB Te

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1882
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Bericht door patje2 »

TaurineR schreef:Wat ik me toch afvraag: Een MTB tocht welke start op het marktplein.
Het lijkt me wel een mooie startplaats, maar ik voel me toch steeds vrij onveilig als MTBker, zo midden in 't stad. Dat is niks voor MTB.
Dus ik hoop dat het snel naar een rustiger streek (met minder verkeer) gaat.
Ik vertrek vanuit zwijndrecht met de fiets, dan heb ik alvast geen parkeerprobleem.
Heb een tijdje geleden ook eens in het centrum van Gent vertrokken voor een tt en daar viel het redelijk goed mee nu St Niklaas is toch een pak kleiner dus ik hoop dat het nog beter zal meevallen. Maar ik gok wel dat het de eerste 2km en laatste 2km uitkijken zal worden. Ik ben ook eens blij dat er een avondrit niet te ver is na Bazel (nu toch ook al bijna 2 maand geleden) en Rillaar. Voor al de andere was het toch al rap een goed uur rijden met de wagen.
Gebruikersavatar
provo
Mountainbiker
Berichten: 217
Lid geworden op: do 08 jan 2004 00:55
Rijdt met: Giant XTC SE4
Contacteer:

Bericht door provo »

Nog wat meer info:
* deelname is gratis tenzij je extra verzekering wil
* parkeren kan je onder de Markt (betalen); op het Heymanplein, Zwijgershoek of Schouwburgplein (betalen tot 18u); of aan Sinbad (gratis)
*Deelnemers krijgen een gratis Ename, tappa bordje en een cava’tje (alcohol vereist 18+) en een ijsje van FOUBERT. Wij hopen wel op een, vrijblijvende, bijdrage voor ons goed doel (wordt maandag bekend gemaakt).
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1882
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Bericht door patje2 »

provo schreef:Nog wat meer info:
* deelname is gratis tenzij je extra verzekering wil
* parkeren kan je onder de Markt (betalen); op het Heymanplein, Zwijgershoek of Schouwburgplein (betalen tot 18u); of aan Sinbad (gratis)
*Deelnemers krijgen een gratis Ename, tappa bordje en een cava’tje (alcohol vereist 18+) en een ijsje van FOUBERT. Wij hopen wel op een, vrijblijvende, bijdrage voor ons goed doel (wordt maandag bekend gemaakt).
Ik ga vanaf vandaag een € per dag opzij zetten hiervoor zo kom ik op €10
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Bericht door TaurineR »

provo schreef:Nog wat meer info:
*Deelnemers krijgen een gratis Ename, tappa bordje en een cava’tje (alcohol vereist 18+) en een ijsje van FOUBERT. Wij hopen wel op een, vrijblijvende, bijdrage voor ons goed doel (wordt maandag bekend gemaakt).
Dat is geen MTB tocht, dat is een feestje, als mijn madam dit leest wil ze ook mee komen. :-?
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Bericht door Dickie »

Mss een bewaakt fietsparkingetje organiseren om extra inkomsten te genereren?
Degenen die met de fiets komen gaan niet met een gerust hart blijven plakken, in het besef dat de vlo op de Grote markt van Sinnekloas geparkeerd staat.
Gebruikersavatar
Gunarson
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 26 apr 2010 13:37
Rijdt met: Giant Anthem / Cube Elite HPC SL

PRACTISCH

Bericht door Gunarson »

Practisch :

- Er is zowieso bewaakte fietsenstalling (vanaf 16u) voorzien, vlakbij de tent.
- Inschrijven op de Grote Markt aan de Tent.
- een afspuitstand was onmogelijk, omdat op de markt er overdag een school met een event bezig is (en we met die hoeveelheid water de ondergrondse parking niet kunnen onderzetten)
- Er is 1 W-CUP bevoorrading onderweg (drank & samples)
- Tapa/Cava/ijsje & de Ename is bij de aankomst.

Wat de tocht betreft :
- het ontwerp van de toer werd door 6 tal leden al afzonderlijk gereden.
- na extra verkenning gisteravond, besloten om de tocht om te keren. De singletrack van het bos van Haasdonk (tip van de sluier) zal dus eerst komen, dit omwille van het feit dat late starters anders (bij bijv. pech) in het donker in het bos kunnen verzeilen. dat willen we toch vermijden.
- vandaag nog een extra ploeg die aan het bijschaven is. Offroad gehalte maximaliseren, heet dat dan.

- De jongste Kids (groep groen) van de WaaslandMountainbike school fietsen met hun kids op de grote markt.
- Andere groepen (bl/r/zw) rijden gezamenlijk.

NOOT : de cyclosportieve tochten (70 km) worden morgen ook online gezet. Deze worden ook nog dubbelgecheckt. Hiervan is het de bedoeling dat er 1 vertrek in de oostelijke uithoek van het Waasland en 1 westelijke uithoek. Er zijn verschillende aanpikmogelijkheden.
Gebruikersavatar
provo
Mountainbiker
Berichten: 217
Lid geworden op: do 08 jan 2004 00:55
Rijdt met: Giant XTC SE4
Contacteer:

Bericht door provo »

Na de verkenning kan ik zeggen: ge gaat niet veel asfalt zien.
En als het weer zo blijft gaat een afspuitstand niet nodig zijn, ik zou eerder een stofvod meebrengen.
GIzzMO_M4t
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: di 08 feb 2011 13:48
Rijdt met: Trek *TBC*

Bericht door GIzzMO_M4t »

Ik ga zeker proberen komen! Is er al geweten voor welk goed doel er wordt gereden?
Gebruikersavatar
provo
Mountainbiker
Berichten: 217
Lid geworden op: do 08 jan 2004 00:55
Rijdt met: Giant XTC SE4
Contacteer:

Bericht door provo »

Het goede doel zal het Kinderkankerfonds zijn.

Nog practisch:
* Douches zijn voorzien in de sporthal Witte Molen
BeeMeRke
Mountainbiker
Berichten: 222
Lid geworden op: za 29 mei 2010 12:03
Rijdt met: CUBE

Bericht door BeeMeRke »

Doeme, sta met de late. Woon zelf aan kruispunt van 't ster en bos van haasdonk is 'mijn achtertuin' dus had deze graag gereden...
Plaats reactie