100ste editie Scheldeprijs

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Plaats reactie
IkDeSlaapkop
Mountainbiker
Berichten: 237
Lid geworden op: wo 09 dec 2009 15:13

100ste editie Scheldeprijs

Bericht door IkDeSlaapkop »

Goedenavond,

Gisteren na de Scheldeprijs heeft de organisatie van deze wedstrijd laten weten dat er al verkennende gesprekken zijn geweest met de stad Antwerpen om de 100ste editie volgend jaar te laten aankomen in Antwerpen centrum.

Als inwoner van Schoten ben ik natuurlijk verre van enthousiast over dit plan, daarom heb ik gisteren op Facebook de groep: ‘De Scheldeprijs moet in Schoten blijven’ opgericht. Ik hoop dat jullie, als liefhebbers van de wielersport, ons een hart onder de riem willen steken en lid willen worden van de groep:
http://www.facebook.com/pages/De-Scheld ... 1434223223

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Fish
Mountainbiker
Berichten: 63
Lid geworden op: do 30 aug 2007 20:53
Rijdt met: Specialized Epic Carbon 2009
Contacteer:

Bericht door Fish »

Als de Scheldeprijs in Schoten wil blijven, zullen ze wel eerst een betere aankomststrook moeten zoeken. Er gebeuren nu al verscheidene jaren ongevallen door de zeer onveilige laatste 'rechte' lijn.
In volle spurt over borduurtjes en tegels van voet- en fietspaden rijden is om problemen vragen en zeker dan nog met dat flauw bochtje in de laatste 100 m.
Ik wil uw facebookgroep wel steunen als je mij kan garanderen dat er een deftige aankomststrook komt.
IkDeSlaapkop
Mountainbiker
Berichten: 237
Lid geworden op: wo 09 dec 2009 15:13

Bericht door IkDeSlaapkop »

Fish schreef:Als de Scheldeprijs in Schoten wil blijven, zullen ze wel eerst een betere aankomststrook moeten zoeken. Er gebeuren nu al verscheidene jaren ongevallen door de zeer onveilige laatste 'rechte' lijn.
In volle spurt over borduurtjes en tegels van voet- en fietspaden rijden is om problemen vragen en zeker dan nog met dat flauw bochtje in de laatste 100 m.
Ik wil uw facebookgroep wel steunen als je mij kan garanderen dat er een deftige aankomststrook komt.
Sorry voor de late reactie, het is een druk weekend geweest.

Om te beginnen kan ik u niet garanderen dat de aankomststrook veranderd zal worden, ik heb geen affiniteit met de organisatie dus ook geen inspraak.

Over die zogezegde onveilige laatste strook kunnen we eindeloos discussiëren... Sinds de jaren '30 komt de Scheldeprijs aan in Schoten, nog nooit is er geklaagd over de laatste strook tot de laatste jaren; Misschien kunnen we het verwijt ook aan de renners adresseren die roekeloos de sprint aangaan? Ik garandeer u dat als de aankomst verhuist naar Antwerpen en er een massasprint van komt dat er terug valpartijen zullen zijn...
N I C K
Mountainbiker
Berichten: 295
Lid geworden op: zo 18 apr 2004 17:58
Rijdt met: BMC TE02

Bericht door N I C K »

Inderdaad, het zijn de renners zelf die het gevaarlijk maken.
Al is het nu niet dat er elk jaar gevallen wordt in de spurt, 2 keer in de laatste 10 jaar dacht ik. Laat de laatste kilometer perfect rechtdoor zijn en ze zullen even veel vallen hoor...

Niettegenstaande vind ik een aankomst in Antwerpen wel mooier ;).
TITTYMAN
Mountainbiker
Berichten: 743
Lid geworden op: zo 24 okt 2004 19:27

Bericht door TITTYMAN »

Redelijk belachelijk dit gaan te veranderen wetende dat de aankomst in ver vervlogen tijden ook al eens in Antwerpen geweest is.

Scheldeprijs = Schoten en niet anders wat mij betreft.

En mbt tot die valpartijen, dat heeft niets te maken met de aankomst-strook maar gewoon met de nervositeit van de renners zelf en het nemen van onnodige risico's.

Voor het zelfde geld was het weer die onderkruiper van ne Mc Ewen die iets veroorzaakt door gelijk nen debiel met z'n koppeke tegen iemand z'n schouder te duwen. Ze geraken blijkbaar niet geleerd.
Gebruikersavatar
Bikeman
Mountainbiker
Berichten: 142
Lid geworden op: do 17 okt 2002 18:02
Rijdt met: Specialized Stumpjumper M2 '97 / S-WORKS 2006
Contacteer:

Bericht door Bikeman »

Ik heb het ook op mijn facebook staan... Als geboren en getogen Schotenaar kan je zoiets niet laten gebeuren.
Het is een traditie (hier bij ons in Schoten) en ik zou dat graag zo willen houden.
IkDeSlaapkop
Mountainbiker
Berichten: 237
Lid geworden op: wo 09 dec 2009 15:13

Bericht door IkDeSlaapkop »

N I C K schreef: Niettegenstaande vind ik een aankomst in Antwerpen wel mooier ;).
De bloemengemeente Schoten > De grauwe Antwerpse kaaien :-D
Plaats reactie