Summer Bike Festival 2011

Dit initiatief is ontstaan doordat enkele vaste forumgebruikers maar niet konden ophouden over de vele mogelijkheden die onze Ardennen bieden om te biken. Van het een kwam het ander en al vlug werd er geopperd om eens samen af te spreken.
Gebruikersavatar
ka.dee
Management
Berichten: 1495
Lid geworden op: di 19 feb 2002 02:00
Rijdt met: Rider Expert

Summer Bike Festival 2011

Bericht door ka.dee »

Na de succesvol edities in 2009 en 2010 organiseren de Vlaamse Wielrijdersbond en portaalsite Mountainbike.be, in samenwerking met het provinciaal recreatiedomein de Schorre en WTC Niel, de derde editie van het Summer Bike Festival.

Op zaterdag 2 juli en zondag 3 juli vormt het provinciaal recreatiedomein De Schorre te Boom het ultieme decor voor een bikefestival waar zowel jong en oud, man als vrouw, gevorderde biker of pure recreant aan z’n trekken komt. De fel gesmaakte mountainbiketoertochten doorheen de oude kleiputten – een voor velen onbekend en alleszins uitdagend en geaccidenteerd terrein – ontbreken natuurlijk niet op het programma. De organisatoren van het Summer Bike Festival leggen de lat echter hoger en mikken op alle fietsliefhebbers.

De verschillende wegtochten en de gezinstocht die vorig jaar het levenslicht zagen, maken opnieuw deel uit van het goedgevulde programma. Bovendien kan men ter plekke z’n vaardigheden bijscholen door aan een mountainbike-initiatie deel te nemen en is er tevens de mogelijkheid om ter plaatse mountainbikes te testen. Het Summer Bike festival wordt zo een evenement voor de ganse familie, want er zijn speelmogelijkheden voor de allerkleinsten (binnen- én buitenspeeltuin) en er staan verschillende attracties zoals minigolf en waterfietsen gratis ter beschikking van de deelnemers. Voor de iets oudere kids voorzien we dit jaar een aparte toertocht van 10 km. De evenementenweide van de Schorre wordt voorts omgetoverd tot één grote openluchtexpo waar heel wat merken van fietsen en aanverwante toebehoren hun tenten zullen opslaan.

Het Summer Bike Festival is dit jaar een tweeluik. Op zaterdag 2 juli organiseren we de eerste editie van ’600 Minuten voor Duchenne’, een tien uur durende uithoudingswedstrijd die gereden wordt in teams van vier. Zondag presenteren we het inmiddels vertrouwde programma met de tochten, MTB-iniaties, biketests, expozone,…..

Afbeelding
cedric MTB
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 20 feb 2011 13:00
Rijdt met: ne tijdelijke

mtb tocht

Bericht door cedric MTB »

hallo,

een vraagje over die wedstrijd dat 1O uur duurt.
Kan u mij hierover wat meer info geven aub
wanneer is deze ?
Moeten deelnemers een vergunning hebben?
kan er nog ingeschreven worden?

Groeten
cedric MTB
BeeMeRke
Mountainbiker
Berichten: 222
Lid geworden op: za 29 mei 2010 12:03
Rijdt met: CUBE

Bericht door BeeMeRke »

Gaan er Sandman bikes staan om te testen?
crasher boas
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 17 feb 2008 23:25
Rijdt met: CUBE LTD RACE

Bericht door crasher boas »

Voor zij die twijfelen, dit is een echte aanrader om naartoe te komen . hele leuke toer heel veel afwisseling zeker op het domein zelf gewoon een aanrader om eens te doen.
Heb dit reeds 2 jaar na mekaar gedaan en ga dit jaar zeker terug!
The pain train
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 02 mei 2011 13:00
Rijdt met: Scott Genius LT 40

Bericht door The pain train »

Gaan daar alle soort fietsen te testen zijn? Dus ook Freeride's, enduro's? Zou graag wat fully's gaan testen daar!
Op voorhand inschrijven voor het testen of de tochten?
Gebruikersavatar
ka.dee
Management
Berichten: 1495
Lid geworden op: di 19 feb 2002 02:00
Rijdt met: Rider Expert

Bericht door ka.dee »

Op dit moment wachten we het lijstje van de testfietsen af. Iedere fabrikant moet die ons bezorgen.
Voorinschrijven is niet nodig...
Speedy G.
Mountainbiker
Berichten: 945
Lid geworden op: zo 18 jul 2010 21:12
Rijdt met: Santa Cruz Tallboy XXL & Scott Scale 40 XXL

Bericht door Speedy G. »

Doemme he, ik kan jammer genoeg niet komen doordat het dan kermis is in ons dorp waar mijn zoontje natuurlijk op aanwezig moet zijn. #-o
Rising Sun
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 18 jun 2007 13:27
Rijdt met: Trek 8500 2010

Bericht door Rising Sun »

Gisteren nog een deel van de route gereden met een kameraad. Hopelijk zitten de single tracks van de Schorre er dit jaar weer bij want die zijn echt de moeite.

BTW: Ik had een mailtje verstuurd naar de organisatie als antwoord op hun vraag wie er nog wou meehelpen om de bepijling te voorzien. Tot op heden heb ik hier nog geen antwoord voor terug gekregen. We zijn nog steeds kandidaat. Als er geen plaats meer is rijden we gewoon de tocht mee.
Gebruikersavatar
elfendest
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 27 okt 2010 13:41
Rijdt met: Orbea

Bericht door elfendest »

vraagske, heeft er iemand meer info over de 10ure race? Wij zoeken dus met wat volk mee te doen voor de fun, het afzien, en voort goede doel. Maar wat kunnen wij daar verwachten? Heb van hore zegge dat de drank is inbegrepen, maar eten enzo? Is dat voorzien of moet je alles zelf meenemen. Is er een soort van pit plaats voor eventuele brokke te lijmen enzo
Allee veel vragen en hopelijk veel antwoorden van jullie en nog meer info van de rest :)
en we zien jullie daar hopelijk
Gebruikersavatar
Angelo.
Mountainbiker
Berichten: 2949
Lid geworden op: vr 08 jul 2005 18:55
Rijdt met: SC Blur LT, SC Chameleon, SC Heckler

Bericht door Angelo. »

Kan er mij iemand vertellen hoeveel de inkom is op zondag. Of ik moet er volledig naast zien maar ik vind het nergens terug. Ook niet op de site.
Plaats reactie