Routes in de buurt van Edegem

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
deadric
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 09 jan 2011 16:49
Rijdt met: Cannondale FS-I

Routes in de buurt van Edegem

Bericht door deadric »

Hey,

Ik ben sinds December vorig jaar begonnen met MTB en heb de microbe goed te pakken =P~

Ik ga elk weekend ergens een Bloso of Toertocht rijden en heb in de buurt een korte training route gevonden om tijdens de week na het werken even te rijden.

Route vertrekt vanuit Edegem, langs de vredebaan naar "klein Zwitserland" in Mortsel. Goed voor een 10km plezier.

Nu vroeg ik me af, of er iemand nog ervaring heeft met een route in de buurt van Edegem om te rijden na het werk. (Altijd hetzelfde wordt saai, haha)

Thx!
Gebruikersavatar
dejos^^
Mountainbiker
Berichten: 578
Lid geworden op: zo 21 feb 2010 13:27
Rijdt met: cube ltd race 2011

Re: Routes in de buurt van Edegem

Bericht door dejos^^ »

deadric schreef:Hey,

Ik ben sinds December vorig jaar begonnen met MTB en heb de microbe goed te pakken =P~

Ik ga elk weekend ergens een Bloso of Toertocht rijden en heb in de buurt een korte training route gevonden om tijdens de week na het werken even te rijden.

Route vertrekt vanuit Edegem, langs de vredebaan naar "klein Zwitserland" in Mortsel. Goed voor een 10km plezier.

Nu vroeg ik me af, of er iemand nog ervaring heeft met een route in de buurt van Edegem om te rijden na het werk. (Altijd hetzelfde wordt saai, haha)

Thx!
AH EINDELIJK IS ENE VAN DE BUURT EINDELIJK :-D
ik ken wel een paar toffe plekken ( edegemse bergen / kontich naast autostrade ) waar ik redelijk veel kom als het weer het toelaat want die plekken zijn nogal redelijk weergebonden .
als het paar dage flink geregend heeft valt er niet te rijden ( nr 1 is bijna alleen maar single track ) bij nr 2 valt het nog al mee
en waar ligt klein zwitserland ergens in mortsel ? :lol:
Afbeelding
deadric
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 09 jan 2011 16:49
Rijdt met: Cannondale FS-I

Bericht door deadric »

haha, de Edegemse bergen. Ja die ken ik nog, daar ben ik de allereerste keer gaan mountainbiken... Niet zo'n succes, het was nogal modderig :p

De route die ik rij is de volgende (google maps)

http://maps.google.com/maps?f=d&source= ... 2&t=h&z=14

Daar waar de B staat is klein Zwitserland. In de groene strook (4m bos ofso) die langs de vredebaan loopt, zit een "single track" in die je kan volgen (je komt wel regelmatig terug op de weg om kruispunten over te steken). Op het einde kom je in Klein Zwitserland waar je nog een beetje groen hebt waar je wat rondjes kan maken.

Is de Schorre van Boom de moeite?

Edit: Nummer 1 ga ik eens bekijken, daar ben ik nog niet geweest.
Gebruikersavatar
dejos^^
Mountainbiker
Berichten: 578
Lid geworden op: zo 21 feb 2010 13:27
Rijdt met: cube ltd race 2011

Bericht door dejos^^ »

deadric schreef:haha, de Edegemse bergen. Ja die ken ik nog, daar ben ik de allereerste keer gaan mountainbiken... Niet zo'n succes, het was nogal modderig :p

De route die ik rij is de volgende (google maps)

http://maps.google.com/maps?f=d&source= ... 2&t=h&z=14


Daar waar de B staat is klein Zwitserland. In de groene strook (4m bos ofso) die langs de vredebaan loopt, zit een "single track" in die je kan volgen (je komt wel regelmatig terug op de weg om kruispunten over te steken). Op het einde kom je in Klein Zwitserland waar je nog een beetje groen hebt waar je wat rondjes kan maken.

Is de Schorre van Boom de moeite?

Edit: Nummer 1 ga ik eens bekijken, daar ben ik nog niet geweest.
:lol:
om naar nummer 1 te rijden moet je wel even zoeken die ingang van dat stuk ligt namelijk nogal goed verstopt . het is slecht te zien op de foto's maar in de zomer als het er goed bij ligt is het een lekkere singeltrack dan bijna 2 km ga er nu al bijna 1 jaar en nog NOOIT iemand in kontich tegengekomen
Laatst gewijzigd door dejos^^ op wo 23 feb 2011 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
deadric
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 09 jan 2011 16:49
Rijdt met: Cannondale FS-I

Bericht door deadric »

Wie weet komen we elkaar er binnenkort wel tegen ;-)

Ik ga het is checken als het wat langer licht en droger is. Want als dat dezelfde ondergrond als de Edegemse bergen is...
Gebruikersavatar
dejos^^
Mountainbiker
Berichten: 578
Lid geworden op: zo 21 feb 2010 13:27
Rijdt met: cube ltd race 2011

Bericht door dejos^^ »

deadric schreef:Wie weet komen we elkaar er binnenkort wel tegen ;-)

Ik ga het is checken als het wat langer licht en droger is. Want als dat dezelfde ondergrond als de Edegemse bergen is...
is idd zowat dezelfde ondergrond , maar vanaf dat het wat warmer wordt en minder regent is het daar zalig rijden
Gebruikersavatar
Buldazor
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 03 dec 2007 19:02
Rijdt met: Trek 6500 Disc

Bericht door Buldazor »

super iemand uit de buurt die ook eens mtb'ke doet

ik rijd elke keer door 't klein zwitserland als ik naar en van mijn werk kom :lol:

is ongeveer 1 km van waar ik woon (nog zelfs niet denk ik)

ik ga zelf nogal eens makkelijker naar wijnegem en schilde voor in de bossen te gaan rijden :bounce:

misschien kom ik je binnenkort wel eens tegen
Gebruikersavatar
RedC
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: wo 16 dec 2009 12:20
Rijdt met: Trek 6700 Disk '10 - Cube Reaction '09
Contacteer:

Bericht door RedC »

Cool, volk uit de buurt 8)

Da stuk naast de E19 is da te doen met een mtb? dacht dat daar vooral motocrossers kwamen?
Gebruikersavatar
dejos^^
Mountainbiker
Berichten: 578
Lid geworden op: zo 21 feb 2010 13:27
Rijdt met: cube ltd race 2011

Bericht door dejos^^ »

RedC schreef:Cool, volk uit de buurt 8)

Da stuk naast de E19 is da te doen met een mtb? dacht dat daar vooral motocrossers kwamen?
er komen wel degelijk motocrossers maar die zijn vooral in het bovenste deel bezig en niet zo in de bossen bij de singeltracks
Elmo0104
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: di 21 jun 2011 21:59
Rijdt met: Focus Black Raider ltd 2011

Bericht door Elmo0104 »

Hey,

Ik ben Ellen en nieuw hier. (Moet mij nog voorstellen.)
Al wel leuk te lezen dat er hier nog bikers van Kontich/Edegem zijn.
Ben zelf van Kontich :).

Misschien komen we elkaar wel eens tegen. :-)
Plaats reactie