24 uren van Spa

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
Evil Mogwai
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: do 12 dec 2002 01:44
Rijdt met: Allemaal beestjes!

Bericht door Evil Mogwai »

Ik zet 4 drankbonnekes op de Julien!
Gebruikersavatar
Wacko007
Mountainbiker
Berichten: 801
Lid geworden op: za 06 dec 2003 12:50
Rijdt met: Marin Pine Mountain 2 '16, Klein Attitude '92

Bericht door Wacko007 »

Back from the battlefield!!! 8)

Fantastische ervaring en nog een fijn resultaat erbij!
In het AAPI 2 team de 5de plaats gehaald. Iedereen heeft alles gegeven, het bewijs was dat het naarmate de wedstrijd vorderden minder straffe klap verkocht werd... Alhoewel...
De sfeer zat er dik in, deels tot stand gehouden door een coach (meer "mental coach") die echt super was.
Materiaalpech? Eén kettingbreuk voor Evil Mogwai en een platte band voor Luc (niet-forum). Weinig voor een 24h uithouding in vette modder, niet?
Ze gaan mij daar zeker volgend jaar terug zien, en nog scherper!

Greetz,

Julien.


P.S.: snelste rondetijd van 8min 52sec om 13.15u zondag =P~ Iemand beter van het forum??? :lol:
Berggeit
Mountainbiker
Berichten: 293
Lid geworden op: zo 09 nov 2003 14:25
Rijdt met: 29'er

Bericht door Berggeit »

zaterdag namiddag op volledige omloop 9min20sec
Gebruikersavatar
focus_wrc
Mountainbiker
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 24 nov 2002 18:10
Rijdt met: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude

Bericht door focus_wrc »

ja man, de eerst keer voor ons, we zullen het niet rap vergeten,
het begon al de vrijdag, der was al een zijn olieremleidingen aant leeglopen en we waren nog niet helemaal van de trein af, diezelfde gast, kwam doodziek uit de nacht van vrijdag, die heeft zaterdagmorgen zijn ticketje richting huis genomen.
dan waren we nog met 4, er was iemand mee, die dan maar zou meerijden, al in een jaar geen mtb meer gezien.
en de vrijdagnacht al bij al, (door het gieten, mijn tent liep onder =D> ) 3 uurkes geslapen.
we begonnen goed zaterdag met de eerste 6-7 uur in 5-7 positie, dan een lekke band van Yakke.
toen het begon te donkeren en zeer gevaarlijk kwam, begon het. ik wil overnemen van Yakke, ik zet aan, na 200 meter lekke band, dan gewoon mijn kar gekeerd en andere fiets gaan halen, ik reed weg, natuurlijk zonder die chip bus :roll: dan terug,
die fiets, totaal niet afgestemd op mij, de zadelpen te laag, stuur te breed, de derailleur verliep, het was precies op de kermis. toen ik aankwam terug na een ronde, zette ik die fiets aan de kant om dan maar te beginnen repareren aan die band, 20 minuten verloren, er was niemand klaar om te rijden en zo
dan terug een toer gaan rijden, Berggeit wilde mij dan aflossen, hij ziet mij afkomen, lekke band vooraan, dan maar een ander wiel gepakt en heeft hij nog 2 rondjes gereden
de moraal zat er compleet onder bij ons dan, we hebben beslist het boelke stil te leggen, daar zat een stuk in waar ik niet meer durfde over rijden bijna.
na 9h 36 gestopt met 48 ronden
vanochtend dan maar alles samen gestoken en weggegaan, we stonden nog 3de laatste op 4 ronden op een team achter ons.
we zullen zien voor volgend jaar
Berggeit
Mountainbiker
Berichten: 293
Lid geworden op: zo 09 nov 2003 14:25
Rijdt met: 29'er

Bericht door Berggeit »

volgend jaar opnieuw maar met mechanicien, genoeg volk,... kan deugd doen ik ben nt uit vrije wil gestopt focus :wink: maar onder Dwang van het team. Lol volgend jaar zien we wel, mooie ervaring geweest goeie sfeer,...
Gebruikersavatar
Yakke
Mountainbiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: ne goeie!
Contacteer:

Bericht door Yakke »

Berggeit schreef:ik ben nt uit vrije wil gestopt focus :wink: maar onder Dwang van het team.
Toch ook niet door mij, want ik lag op dat moment te pitten. 8)

Nee, op die manier is het niet haalbaar. We hadden sowieso al te weinig teamleden, wat resulteerde in korte rustpauzes. De nacht ervoor hadden vele onder ons een korte nachtrust gehad. Verder toch tamelijk veel materiaalproblemen. En het natte weer zorgde ervoor dat de voorraad droge kledij en schoenen snel uitgeput was. Als je met de trein komt, kan je nu eenmaal niet een halve kleerkast meenemen.

Voor volgend jaar zie ik het zeker terug zitten, maar dan met meer teamleden en een degelijke begeleiding.
Gebruikersavatar
Evil Mogwai
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: do 12 dec 2002 01:44
Rijdt met: Allemaal beestjes!

Bericht door Evil Mogwai »

Ik krijg dus van iedereen 4 bonnekes want de Julien was met 8:55 op de ganse omloop de snelste van 't forum =D> . Iedereen van ons team heeft hard zijn best gedaan om onze vijfde plaats, die we rond middernacht behaald hadden te behouden. Door de modder werd het
's nachts een ware veldslag waarbij man and machine rake klappen kregen. De overwinning werd verdiend behaald door het Bike Point team
die er het professioneelst tegenaan gingen. Ondanks de opgave van het BerggeitPowerteam werd hun eer hoog gehouden door een daverend applaus bij de prijsuitrijking. Onze sponsor AAPI was best tevreden over de uitslagen van zijn 5 teams: 3 van AMB Theux en 2 van AAPI. Volledige uitslagen op www.gospa.be
Gebruikersavatar
focus_wrc
Mountainbiker
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 24 nov 2002 18:10
Rijdt met: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude

Bericht door focus_wrc »

en we zijn ons dipke nog niet uit belange nie belange nie.... :^o
Berggeit
Mountainbiker
Berichten: 293
Lid geworden op: zo 09 nov 2003 14:25
Rijdt met: 29'er

Bericht door Berggeit »

en zeggen da opgeven niet in minne woordenboek staat :oops:
Gebruikersavatar
greenie
Mountainbiker
Berichten: 561
Lid geworden op: wo 07 apr 2004 18:09

Bericht door greenie »

24 uur liggen inderdaad achter de rug en met een vijfde plaats kunnen wij best tevreden terug blikken. :D
Gezien de tegenstand was een vijfde plaats ook echt wel het hoogste dat we konden halen.
Goede sfeer, helse weersomstandigheden die het parcours veranderden in een moddersoepje, een slijtageslag voor materiaal en mens. Ik heb ongeveer vijf keer een douche genomen en minstens evenveel keer de fiets afgespoten.

Dik verdiende overwinning voor het Bikepoint team. =D>
Geen boegeroep dit jaar bij de prijsuitreikingen, wat wijst op het feit dat er geen valsspelers tussen zaten.

De staande ovatie ging echter naar Christophe Borel. Een solorijder die op zijn eentje zomaar eventjes 72 toeren ofte 252km gereden heeft. =D> =D> respect !!!

@ berggeitpower : beschouw dit eerste jaar als een leerproces. Ik zie dat jullie er al een aantal lessen uitgetrokken hebben. Je hebt echt wel 8 riders nodig, een halve kleerkast, begeleiders die niet rijden, werkmateriaal, .... Als ik de tijden zie die jullie in het begin van de wedstrijd reden, kan ik enkel maar concluderen dat jullie een sterke ploeg hadden. Volgende keer beter. Als je volgend jaar tips wenst, vraag maar raak.

Maar vergeet niet : volgend jaar komen wij ook terug. Scherper en ambitieuzer dan ooit.

Cu next year
Laatst gewijzigd door greenie op do 23 sep 2004 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie