Gooik - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Haberdasher28
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 20 aug 2003 12:07
Rijdt met: Orbea (Nadir) en Thompson
Contacteer:

Bericht door Haberdasher28 »

viper schreef:Ja, we zijn nogal verwend in de streek. Alleen jammer dat het allemaal zo'n modderparkoers zijn na een paar dagen regenval. Sint-Pieters-Leeuw is dan nog te doen, maar Affligem en Gooik echter.
Ik ben van Sint-Pieters-Leeuw en 't is daar inderdaad wel fijn biken in de streek. En ook nog dicht bij het Hallerbos en Zoniënwoud, wat ook altijd fijn rijden is. Zeker als er wa wind staat of miezerig weer is, in't bos blijft het lekker droog en "windvrij" en toch nog fijne afdalingen en hellingskes om de conditie in ere te houden.
Gebruikersavatar
viper
Mountainbiker
Berichten: 713
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 12:40
Rijdt met: Vipermobiel
Contacteer:

Bericht door viper »

Vandaag nog maar eens de 3 routes gereden. Awel 't was formidabel. Hoe hard ik dit parkoers haat in de winter en na veel regen, hoe meer ik er van geniet als het kurkdroog ligt.
Foto's en langer verslag op mijn site.
Gebruikersavatar
franky
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 02:00
Rijdt met: Cube Hybride 140HPA Race 500 27.5
Contacteer:

Bericht door franky »

viper schreef:Vandaag nog maar eens de 3 routes gereden. Awel 't was formidabel. Hoe hard ik dit parkoers haat in de winter en na veel regen, hoe meer ik er van geniet als het kurkdroog ligt.
Foto's en langer verslag op mijn site.
awel viper kan jij dan begrijpen dat er van die pipo's zijn die in de winter mtbiken en dan de ganse zomer op ne koersvelo kruipen #-o ikke nie, in de winter is 't tof, maar in de zomer nog toffer 8)
Gebruikersavatar
flygirl
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: za 11 okt 2003 17:25
Rijdt met: MARR boavista

Bericht door flygirl »

Gooik is zeer plezant.. maar die kesterberg is toch altijd weer vloeken zenne... (alé, elke berg eigenlijk.. 8) )surtout als het goeie modder is. Ik ben er toen nog juist opgeraakt maar mijn maat na mij heeft voet aan de grond moeten zetten, is toen met voet naar beneden gezonken tot aan schenen, schoen uit modder mogen vissen en we hebben toen de velo ook uit de modder moeten trekken :-d . Maar 't was wel geestig!!

Pajottenland is prachtige streek om te rijden, veel veld en mooie omgeving.
Pareltocht van Gooik is ook elk jaar prachtige toertocht. Aanrader!!
jean-paul
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: di 14 okt 2003 13:20
Rijdt met: thompson zeus LX

mtbroute vanuit de cam in gooik

Bericht door jean-paul »

Ik heb gisteren ook die tour gereden, het was prachtig weer en alles lag er goed bij (droog). Die blauwe route is tof voor te rijden. Als ge den top haalt waar dat Kruisbeeld hangt is het wel effe genieten. Het einige wat ik nog niet gereden heb is de rode lus. Ik vind wel dat de pijltjes moeilijk te lezen en te vinden zijn.
Bloso wel merci. het kost geld zeker voor grotere plakskes te hangen. Voor de rest toffe toer.
groeten
jean-paul
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: di 14 okt 2003 13:20
Rijdt met: thompson zeus LX

mtbroute vanuit de cam in gooik

Bericht door jean-paul »

Ik heb gisteren ook die tour gereden, het was prachtig weer en alles lag er goed bij (droog). Die blauwe route is tof voor te rijden. Als ge den top haalt waar dat Kruisbeeld hangt is het wel effe genieten. Het einige wat ik nog niet gereden heb is de rode lus. Ik vind wel dat de pijltjes moeilijk te lezen en te vinden zijn.
Bloso wel merci. het kost geld zeker voor grotere plakskes te hangen. Voor de rest toffe toer.
groeten 8) 8) :wink:
Willy D
Mountainbiker
Berichten: 1586
Lid geworden op: di 07 okt 2003 15:41

Bericht door Willy D »

Gisteren de 3 routes na elkaar gereden: leuk, heel leuk. Gestart aan de kerktoren van Gooik (groene route). Die beruchte helling op blauw dus niet opgeraakt (2 keer geprobeerd :oops: ). De bepijling is over het algemeen goed, maar wel karig. Alleen op het laatste stukske 'groen' ben ik compleet de mist ingegaan.
Veel modder lag er niet, ik heb dus blijkbaar geluk gehad, te lezen aan de vorige reacties.
Gebruikersavatar
Eldee
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 07 feb 2003 14:08
Rijdt met: Joven

Bericht door Eldee »

Heb eergisteren de drie routes gedaan van Gooik en het is bijzonder in de smaak gevallen. Mooie streek, goeie bepijling, afwisselende stroken, toffe singletracks, er zat eigenlijk vanalles in. Het lag natuurlijk overal droog, dus dat maakt het uiteraard ook een stuk plezanter. Nadeel :roll: daarvan was natuurlijk dat het rapper gedaan was, ongeveer 2 uur voor alle drie :D . Twas dus genieten :bounce: !
Gebruikersavatar
Gustje
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 26 dec 2003 19:54
Rijdt met: Massi

Bericht door Gustje »

Vandaag groene en blauwe lus gereden 32 km.
Gestart aan cultuurcetrum "De Cam"
Gesneeuwd en bevroren ondergrond, magnifiek landschap, Gooik blijft een van de mooiste routes.

Nadien douche kunnen nemen in de Cam : heerlijk warm water, de douchekoppen moeten wel eens worden ontkalkt.

Bikewash niet mogelijk wegens kraantje bevroren.

Hallo ... Bloso !! Wanneer worden de paaltjes en pijltjes eens vernieuwd ???
Veel pijltjes zijn vuil en afgebleekt door de zon. De paaltjes zouden beter eens worden geschilderd in een opvallende kleur.

Dit geldt ook voor andere blosoroutes .

Groetjes
Gustje
Gebruikersavatar
Miejster
Mountainbiker
Berichten: 228
Lid geworden op: wo 10 nov 2004 15:10
Rijdt met: Merida FLX Team Full Carbon

Bericht door Miejster »

[quote="Gizmo"]die gele pijlen met het opschrift PSV es de vertaling van Politie Sport Verbond maar ze zouden hun route dan ook es mogen onderhouden zenne als ze ze deze al naar hen noemen :evil:

Gizmo 8)[/quote]

Gizmo,

De politie is sinds onlangs niet meer verantwoordelijk voor de bepijling. De Bloso bepijling is overlaatst opnieuw nagekeken en aangepast. De verantwoordelijken zijn nu de Sportdienst van Affligem op de Bellekouter.

Miejster
Plaats reactie