BK marathon 2011

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
fillebiker
Mountainbiker
Berichten: 545
Lid geworden op: do 07 jun 2007 20:06

BK marathon 2011

Bericht door fillebiker »

is er al iets geweten van de wedstrijd?
locatie of datum of zo?
El camino Loco
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 01 mar 2010 21:19
Rijdt met: Cube ltd cc,Cannondale Flash Hi-mod 1
Contacteer:

Bericht door El camino Loco »

Bij mij is het ook afwachten voor meer info.

Iemand al meer nieuws????

grtz
Gebruikersavatar
viperke
Mountainbiker
Berichten: 1212
Lid geworden op: ma 07 apr 2003 22:08
Rijdt met: Merida flx 5000
Contacteer:

Bericht door viperke »

Als er binnen korte tijd geen mogelijke organisator op de voorgrond komt valt het BK allicht samen met de Bart Brentjens Challenge in Eijsden.
LMTB
Mountainbiker
Berichten: 633
Lid geworden op: vr 08 nov 2002 19:12
Rijdt met: een nieuwe met groene strepen

Bericht door LMTB »

viperke schreef:Als er binnen korte tijd geen mogelijke organisator op de voorgrond komt valt het BK allicht samen met de Bart Brentjens Challenge in Eijsden.
:( ???????????????????????????????????,, :(
vlokke
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 22 apr 2007 16:01

Bericht door vlokke »

crap, hoe kan dit vermeden worden? mss als de marathontoppers wat gaan lobbyen met organisatoren van theux, malmedy, boiullon etc? uiteindelijk geeft een bk toch extra allure aan hun evenement. of moeten ze eerst nog ergens langs een kassa passeren -en zo ja hoeveel kost dat dan?
Gebruikersavatar
cowboy peter
Mountainbiker
Berichten: 1472
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 19:04
Rijdt met: flash29, epic , synapse

Bericht door cowboy peter »

LMTB schreef:
viperke schreef:Als er binnen korte tijd geen mogelijke organisator op de voorgrond komt valt het BK allicht samen met de Bart Brentjens Challenge in Eijsden.
:( ???????????????????????????????????,, :(
blijkbaar doen ze een belgisch kampioenschap liever in't buitenland.
Als er geen Belgische organisator's geïnteresseerd zijn, zou ik mij toch vragen stellen of er iets verkeerd is aande formule, kostprijs, of iets anders.
Gebruikersavatar
viperke
Mountainbiker
Berichten: 1212
Lid geworden op: ma 07 apr 2003 22:08
Rijdt met: Merida flx 5000
Contacteer:

Bericht door viperke »

Marathons zijn volgens mij geen al te brede toekomst weggelegd, tenminste niet als volwaardige competitievorm. Daar kwam de uci enkele jaren terug al achter, de kbwb en andere organisatoren beseffen het nu ook wel. De gemiddelde Belgische marathon is er een bewijs van; als er vijf of tien toppers aan de start staan zal het al veel zijn, laat staan dat er buitenlanders op af komen. Hoe leuk marathons ook zijn, ik denk en vrees dat het meer voor de enthousiaste recreant is weggelegd dan voor de toppers.
bub
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: do 22 mei 2008 23:52
Rijdt met: stevens team

Bericht door bub »

als ze nu eens een mooi bestaand parcour zouden uitkiezen dat de term mountainbike waard is, in plaats van wedstrijden te kiezen waar het gemiddelde rond de 30 km/u is, en dat het zo vlak is als een biljard tafel, dan zou het misschien meer volk trekken en dan zou het ook eens plezanter zijn dan de afgelopen jaren.
Gebruikersavatar
aj kwak
Mountainbiker
Berichten: 661
Lid geworden op: do 17 apr 2003 20:07
Rijdt met: funnybikers.be - chronorace.be - eventit.be

Bericht door aj kwak »

bub schreef:als ze nu eens een mooi bestaand parcour zouden uitkiezen dat de term mountainbike waard is, in plaats van wedstrijden te kiezen waar het gemiddelde rond de 30 km/u is, en dat het zo vlak is als een biljard tafel, dan zou het misschien meer volk trekken en dan zou het ook eens plezanter zijn dan de afgelopen jaren.
Waarom staat er dan elk jaar zo'n 2000 man aan de start op de BB-Challenge ?
bub
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: do 22 mei 2008 23:52
Rijdt met: stevens team

Bericht door bub »

aj kwak schreef:
bub schreef:als ze nu eens een mooi bestaand parcour zouden uitkiezen dat de term mountainbike waard is, in plaats van wedstrijden te kiezen waar het gemiddelde rond de 30 km/u is, en dat het zo vlak is als een biljard tafel, dan zou het misschien meer volk trekken en dan zou het ook eens plezanter zijn dan de afgelopen jaren.
Waarom staat er dan elk jaar zo'n 2000 man aan de start op de BB-Challenge ?
dit is juist wat ik bedoel dit is een bestaand parcour en dit gaat samen met het nederlands kampioenschap. het bk trok vorig jaar maar liefst 300 man iets minder dan 2000 man.
Plaats reactie