foto's bvb viane

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kristofbomans
Mountainbiker
Berichten: 269
Lid geworden op: do 19 dec 2002 23:19
Rijdt met: cube elite hpc

foto's bvb viane

Bericht door kristofbomans »

Ik heb iemand (ne jonge kerel nog) foto's zien trekken tijdens de wedstrijd maar ik vind zijn site niet meer. Weet iemand deze?

alvast bedankt, kristoffer.
JeF GT
Mountainbiker
Berichten: 660
Lid geworden op: ma 18 mar 2002 02:00
Rijdt met: GT Zaskar

Bericht door JeF GT »

Heeft er iemand trouwens nieuws van de Belgian Cup in Viane?
Gebruikersavatar
kristofbomans
Mountainbiker
Berichten: 269
Lid geworden op: do 19 dec 2002 23:19
Rijdt met: cube elite hpc

Bericht door kristofbomans »

In de eerste ronde rijdt een groep weg met daarbij tielens, ranson, vermeulen, jacobs, henderikx en delfosse. Henderiekx en delfosse vallen weg uit de groep met pech. Tielens en Ranson rijden weg, tielens wint voor Ranson. Meer weet ik ook niet. Zat juist achter die groep samen met ludovic mottet.
tenedenaar
Mountainbiker
Berichten: 114
Lid geworden op: vr 18 jun 2004 11:06
Rijdt met: Provex

Bericht door tenedenaar »

Schandalig trouwens dat Viane een Belgian Cup-wedstrijd is. Wat heeft dat parcours eigenlijk met MTB te maken? En dan te weten dat we daar op een boogscheut zitten van De Muur en van de Bosberg, waar er interessantere omlopen uit te tekenen zijn.
Moest er nu nog een beetje modder liggen om de snelheid wat te dempen...
Mij zien ze er alvast niet meer.


Net als Moorslede is dit volgens mij een UCI E2 -wedstrijd onwaardig. Waag het trouwens niet om kritiek te geven op deze omlopen. Daar kunnen ze bij de wielerbond niet tegen.
Gebruikersavatar
Superkrisser
Mountainbiker
Berichten: 290
Lid geworden op: do 01 apr 2004 17:36
Rijdt met: GT Zaskar, BMC Speedfox Trailcrew

Bericht door Superkrisser »

Ja, zo moeten opgeven als ge voor de overwinning aan 't rijden bent, da doet serieus zeer zenne! 'K heb elk jaar maar een paar kansen om een topprestatie neer te zetten. Als ge dan als enige de wk-selectie kunt volgen en ge voelt dat ze niet kunnen wegrijden, begint ge te hopen. Tot mijne voorderailleur (die ik nog niet had gebruikt tijdens de race) zonder reden vastslaat met m'n ketting... Na een paar minuten kon ik weer verder, maar enkel op m'n middenplateau. Da was natuurlijk te licht. 13e als ge super zijt, 't stelt niet veel voor.
Hopelijk sta 'k in Winterslag wél op 't podium!

'K heb trouwens een erg mooie prestatie gezien van Kristof Bomans en Sven Bertels.

Groetjes, Kris
Gebruikersavatar
kristofbomans
Mountainbiker
Berichten: 269
Lid geworden op: do 19 dec 2002 23:19
Rijdt met: cube elite hpc

Bericht door kristofbomans »

merci Kris, och nie aantrekken, heb juist hetzelfde voorgehad in mijn thuis-wegkoers. Overheen zetten en op naar de volgende en daar zat het er wel weer uitkomen.
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Bericht door »

Wordt het hier niet eens tijd om die bobo's van de bond met een mail-actie te bestoken ? Met het verzoek naar meer uitleg voor het stiefmoederlijk behandelen van mtb-wedstrijden en het gebrek aan parcourskennis,organisatie of opvolging?Als ik zie hoeveel forumleden er zijn moeten we dit zeker kunnen uitbuiten...Als we niets doen,verandert er ook niet veel,dus : heeft er iemand een e-mailadres waar we naar kunnen mailen?Of werken ze bij de bond nog met kleitabletten? :lol:
tenedenaar
Mountainbiker
Berichten: 114
Lid geworden op: vr 18 jun 2004 11:06
Rijdt met: Provex

Bericht door tenedenaar »

kijk eens op www.wielerbondvlaanderen.be.
Vorig jaar zat er op de website van de flanders cup een forum waar je vragen en opmerkingen over de wedstrijd kon posten. Er kwamen echter te veel vragen over uitslagen en standen waar maanden op moest gewacht worden. Na een bepaalde tijd hebben ze het forum maar een stille dood laten sterven.

Ik begrijp trouwens niet dat de wielerbond zo sukkelt met de uitslagen. Op het BK hebben ze er ook een zootje van gemaakt. Die mannen die de aan de aankomst de nummers opschreven deden gewoon hun werk niet. Ik werd 10e bij de elite, maar werd bij de gedubbelden ergens op de 35e plek gezet. Na veel zagen hebben ze de uistlag op wielerparcours aangepast, maar er stonden nog 2 renners voor mij die resp. 5 en 8! minuten na mij over de streep bolden. In de laatste cyclo-sprint stond ik trouwens ook nog niet bij de eerste 10. Naar prijzengeld (zal wel geen fortuin zijn, maar toch) en enkele UCI-puntjes zal ik kunnen fluiten. Echt wel demotiverend, want het BK was echt wel een kleine 3 uren baggeren en afzien. Mooie beloning!
Waarom neemt men geen voorbeeld aan de stratenlopen en joggings? Bij de meeste rond-de-kerktoren-organisaties staat de uitslag reeds s' avonds op het internet, maar bij MTB-wedstrijden met UCI-punten lukt dit niet.
Bij veel MTB-marathons en in de Superprestige duathlon en triatlon wordt er met Championchip gewerkt. In duathlon en triatlon is er trouwens een combinatie van chip + het traditioneel noteren van startnummers om geen fouten te maken.

Wielerbond Vlaanderen en KBWB waar wachten jullie op?
Gebruikersavatar
kristofbomans
Mountainbiker
Berichten: 269
Lid geworden op: do 19 dec 2002 23:19
Rijdt met: cube elite hpc

Bericht door kristofbomans »

Uitslag en klassement op de site van gilbert geurts.

http://members.lycos.nl/GCL
Plaats reactie