Zo 21/11/2010 Kalmthout

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
De pé
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: do 18 nov 2010 17:32
Rijdt met: Trek Topfuel

Bericht door De pé »

Zo fietske klaar voor morgen. Mmmmm weinig of geen slijk dat gaat dus echt wel vlammen worden. Zie maar dat ge de soep warm hebt voor ik er ben. Aan de mannen die de tocht organiseren veel succses morgen. =D> Hopelijk laten de wandelaars de pijlen een beetje hangen want das soms echt een miserie. [-X
Groetjes :-D
Willy D
Mountainbiker
Berichten: 1586
Lid geworden op: di 07 okt 2003 15:41

Bericht door Willy D »

fijn om lezen dat het er droog bij ligt 8)
Altijd leuk om daar te rijden en voor mij perfect bereikbaar met de fiets.
't Zal een rustig toerke worden.
BLACK CUBE
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 02 nov 2008 19:43
Rijdt met: Zanatta Cross

Bericht door BLACK CUBE »

Wij komen me een straffeploeg mannen!
Zorgt maar voor genoeg sportdrank aan de bevoorrading en genoeg Trappist achteraf.
Gelukkig da we in de Heide kunnen rijden ik heb echt geen goesting om in het slijk te gaan dabben in Zoersel en omstreken!
Tot morgen aan de koffiestand om 9U mannen
:bounce: :bounce:
Gebruikersavatar
Bever
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 00:15
Rijdt met: Cube stereo120 HPA SL
Contacteer:

Bericht door Bever »

Het zal der in ieder geval beter bijliggen dan vorige week in Ossendrecht vermoed ik, da was een hel!
Gebruikersavatar
rubber-12
Mountainbiker
Berichten: 2834
Lid geworden op: za 18 aug 2007 19:03
Rijdt met: Véél beter dan het ventje erop.

Bericht door rubber-12 »

Bever schreef:Het zal der in ieder geval beter bijliggen dan vorige week in Ossendrecht vermoed ik, da was een hel!
Ik vond het daar eigenlijk wel leuk (nu niet om elke keer te doen), met een fiets die erop voorzien is : singlespeed, V-brakes, modderbanden
Lee Towers
Mountainbiker
Berichten: 192
Lid geworden op: di 25 dec 2007 22:38

Bericht door Lee Towers »

t was weer oke in Kalmthout, en in tegenstelling tot vorige week bolde het een beetjeter b :wink:
Gebruikersavatar
Boduognat
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 22 nov 2009 21:36
Rijdt met: Koga Myata X-TerraAlloy 2005

Bericht door Boduognat »

Schitterende toer he !

De aanloop op de weg was wel langer dan andere jaren. Mocht er niet meer over dat erf gereden worden mss in de grensstraat om meteen het bos in te duiken? Of lag het daar te nat?

Bijna 10 km voor we echt in het bos zaten maar al het lekkers dat er vanaf toen kwam maakt alles goed.

Ik ben zelfs verrast dat het er allemaal zo goed en droog bijlag. We kunnen echt wel spreken van een biljart. Bolde allemaal enorm goed. Na 3 mtb-loze weekenden mijn hartje nog eens goed kunnen ophalen.

Zelfs dat stukje wei net voor de verbindingsweg was droog. Dara heb ik andere jaren toch al duchtig mogen stoempen en ploeteren. En dan het paadje links in richting 'sluiske' was ook helemaal perfect berijdbaar zonder het sluippaadje links te moeten gebruiken. Dat gebeurt in deze tijd van het jaar ook zo goed als nooit.

PRACHTIGE toer, goed uitgepijld, goede bevoorrading.
Lee Towers
Mountainbiker
Berichten: 192
Lid geworden op: di 25 dec 2007 22:38

Bericht door Lee Towers »

Inderdaad dit jaar wel een erg lange aanloop tot het eerste onverharde :-?
Gebruikersavatar
rubber-12
Mountainbiker
Berichten: 2834
Lid geworden op: za 18 aug 2007 19:03
Rijdt met: Véél beter dan het ventje erop.

Bericht door rubber-12 »

Om 9:35 stond ik aan het vertrek voor de 45 km

parcours : bijna 10 km tot de onverharde stukken echt begonnen
bepijling : wel milieuvriendelijk die pijlen met elastiek, maar moeilijk te zien vanop afstand waarheen de punt wees, zeker met een aangedampte bril in de mist
bevoorading : OXO, thee, sportdrank, Prince-Fourés, banaan,... dat was in orde

Met een conditite van niks aan de start, 1,5 km van mijn deur. Lange aanloop :( , en veel rechte stukken door de Ossendrechtse Heide. De leukste singletrack van dat gebied zat er niet in, te gevaarlijk voor de doelgroep?
Het parcours lag er vrij goed bij, op die ene grote plas na waar ik de verkeerde (linkse) route nam, daar was echt niet door te baggeren.
Op het eind heb ik nog wat mee gevlamd met een paar man waarvan twee met een cyclocrossfiets, maar dat kon ik momenteel niet houden, mijn rug gaf het op :-? .
Bij de bevoorading liep ik Singletrackbiker nog tegen het lijf, maar die is me momenteel te snel.
Aan den aprés Silverfokse en Bever nog tegengekomen. Goed georganiseerd trouwens daar.
Ik heb mij goed geamuseerd, maar was niet echt gecharmeerd.
Salsero
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: do 21 mei 2009 23:34
Rijdt met: TREK 8000

Bericht door Salsero »

We waren met 8 Waaslanders afgezakt naar Kalmthout!!We waren aangenaam verrast dat er zoveel bekende Waaslanders ook daar waren...zelfs van Waasmunster zelf waren er heel wat...heel leuk vooral met den apres!!! Heel leuk parcours (inderdaad redelijk droog),goede organisatie,goed afgepijld!!We hebben wel redelijk wat bikers opzij zien staan met platte banden.In ieder geval we hebben ons keigoed geamuseerd en dat is het belangrijkste nietwaar!!
Plaats reactie