Cannondale 2011 - Scalpel

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
LeftyBart
Mountainbiker
Berichten: 71
Lid geworden op: wo 23 jun 2010 13:30
Rijdt met: Cannondale 29Flash 1/SuperX

Bericht door LeftyBart »

laat ons hopen :-)
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Bericht door RigolleM »

Herder Steven schreef:Gebrek aan stijfheid heb ik nog niets van ondervonden. Balhoofdlagers verving ik normaal 1 maal per jaar. Zal zien hoelang deze meegaan (misschien niet echt relevant, want ze hebben al een paar maand in mn oude fiets gezeten)...
:roll: :lol:

Een volledig geïntegreerde stuurpen is sowieso stijver dan een losse stuurbuis + stuurpen. Ik heb voor mijn RZ ook geopteerd om een SI te steken, terwijl er zo'n Hellore stond te knipogen naar mij ;-)
Gebruikersavatar
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Berichten: 2896
Lid geworden op: di 02 jan 2007 18:19
Rijdt met: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
Contacteer:

Bericht door Steven vd Eynde »

RigolleM schreef:
Herder Steven schreef:Gebrek aan stijfheid heb ik nog niets van ondervonden. Balhoofdlagers verving ik normaal 1 maal per jaar. Zal zien hoelang deze meegaan (misschien niet echt relevant, want ze hebben al een paar maand in mn oude fiets gezeten)...
:roll: :lol:
:oops:
Bij wijze van spreken he... :P
B U C K Y
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 27 aug 2010 14:56
Rijdt met: cannondale scapel

Bericht door B U C K Y »

onder tussen ben ik nog aan het wachten op mijn scapel [-o< [-o< [-o<
net een klein kind dat wacht op sinterklaas geschenk :wink:
Gebruikersavatar
tyro13
Mountainbiker
Berichten: 304
Lid geworden op: di 17 jul 2007 11:05
Rijdt met: BMC te01 xtr 2015. Bmc slr01 campa superrecord Ax lightness lightweight 5.85kg

Bericht door tyro13 »

viperke schreef:'t Is uiteindelijk toch niet veel zwaarder dan op ne gewone fiets denk ik ? Als je een carbon stuurbuis zou steken zoals Hellore, en daarbij een lichte stuurpen kom je op 85 + 100 gram, dat scheelt dan 40gram, maar je verliest volgens mij wel een pak stijfheid en 't is gevoeliger voor de balhoofdlagers denk ik.
Ik heb zo een stuurbuis met syntace f99 met Ti boutjes; Dat scheelde dik 80gr....tov de originele in 120mm. Op zo een klein gewicht is het gewichtswinst enorm. Ook kan je dan 25,4mm sturen ala ax lightness nemen, die op hun beurt ook weer dik 20gr a 40gr lichter zijn dan hun oversized concurenten....Zo haal je meer als 100gr gewichtswinst uit stuurbuis,stuurpen en stuurcombinatie. Dat is een heel goed resultaat te weten dat het origineel al light is te nomen. Verder weeg ik 80 a 85kg en heb er reeds ardennenmarathons,zwarte woud,dolomieten opzitten en totaal geen gevoel van stijfheidsverlies. Heel veel commnetaar is van horen zeggen. Laat het over aan de mensen die er ervaring mee hebben :wink:
Gebruikersavatar
viperke
Mountainbiker
Berichten: 1212
Lid geworden op: ma 07 apr 2003 22:08
Rijdt met: Merida flx 5000
Contacteer:

Bericht door viperke »

tyro13 schreef: totaal geen gevoel van stijfheidsverlies. Heel veel commnetaar is van horen zeggen. Laat het over aan de mensen die er ervaring mee hebben :wink:
Ik heb niks van horen zeggen, maar volgde m'n logische gedachte. Ik kan er naast zitten, maar bij Cannondale zoeken ze overal toch wel hele erg naar het meest ideale ivm prestatie/gewicht. Het feit dat ze al die jaren bij hun combinatie blijven kan betekenen dat ze erg kortzichtig en trots zijn, ofwel geloven dat deze maat gewoon het beste is, ten koste van iets meer gewicht. Als ik hun andere ontwerpen zie (bb30, lefty, oversized vooras, idem balhoofdlagers) dan ben ik geneigd om aan te nemen dat de stuurbuis -stuurpen combi op deze manier de ideale is. Ik vind het wel mooi dat je het probeert en 't is nog mooier als je er tevreden van bent !
LeftyBart
Mountainbiker
Berichten: 71
Lid geworden op: wo 23 jun 2010 13:30
Rijdt met: Cannondale 29Flash 1/SuperX

Bericht door LeftyBart »

El camino Loco schreef:Vandaag telefoon had van Cameleonbike.

Flash hi-mod 1 is vandaag geleverd. Yihaaaaaa
Na de aanpassing kan ik hem komen afhalen
-schimano xtr remmen
-Fizik Gobi

Voor al wie een Flash besteld heeft en nog niet binnen is bij deze raapt u geld al maar samen.

Grtzz
Voilà, 29 Flash Hi-Mod 1 staat bij de dealer (Trommelen, Oosterhout), nu nog laten tunen door de BikeHaas:
- CK achternaaf
- zwarte voornaaf
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Bericht door madskatingcow »

LeftyBart schreef: Voilà, 29 Flash Hi-Mod 1 staat bij de dealer (Trommelen, Oosterhout), nu nog laten tunen door de BikeHaas
Toevallig familie van de PaasHaas? :-D
LeftyBart
Mountainbiker
Berichten: 71
Lid geworden op: wo 23 jun 2010 13:30
Rijdt met: Cannondale 29Flash 1/SuperX

Bericht door LeftyBart »

pakt van wel
Gebruikersavatar
keno
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: vr 11 mei 2007 00:38
Rijdt met: niner emd sram xx1 / cannondale evo sram red 11 speed

Bericht door keno »

LeftyBart schreef:
El camino Loco schreef:Vandaag telefoon had van Cameleonbike.

Flash hi-mod 1 is vandaag geleverd. Yihaaaaaa
Na de aanpassing kan ik hem komen afhalen
-schimano xtr remmen
-Fizik Gobi

Voor al wie een Flash besteld heeft en nog niet binnen is bij deze raapt u geld al maar samen.

Grtzz
Voilà, 29 Flash Hi-Mod 1 staat bij de dealer (Trommelen, Oosterhout), nu nog laten tunen door de BikeHaas:
- CK achternaaf
- zwarte voornaaf
vandaag nog naar cameleonbike gebeld en die van mij zou er volgende week moeten zijn :lol:
ik hoop het van harte :wink:
Gesloten