Resultaten UCI enquete

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Gebruikersavatar
ka.dee
Management
Berichten: 1495
Lid geworden op: di 19 feb 2002 02:00
Rijdt met: Rider Expert

Resultaten UCI enquete

Bericht door ka.dee »

Vandaag maakte de Internationale Wielerunie de resultaten bekend van de enquete die het aantal weken terug hield met betrekking tot de toekomst van de mountainbikesport. In totaal werd de online vragenlijst 4200 in gevuld. 1500 personen vulden de enquete met betrekking tot de cross-country en marathondiscipline in, de overgrote meerderheid gaf zijn mening over de gravity disciplines.

Lees verder...
Bulkie
Mountainbiker
Berichten: 528
Lid geworden op: wo 14 sep 2005 11:09
Rijdt met: Open - NoTubes - FOX Terralogic Fit

Bericht door Bulkie »

Toch een paar bemerkingen, zoals dit:

"New Concept for marathon will be worked out." Ik vraag me af wat ze hier gaan uitwerken???

Iedereen (rijders, sponsors, tv, media en teams) vraagt meer TV en media aandacht. Iedereen vindt het onnodig XC parcours korter te maken (6-9 km zou ideaal zijn). Wat zie je dan bij de TV comment van de UCI? "Voor de TV kosten te beperken etc, zouden XC parcours 4-6 km kort moeten zijn"...

Mis ik hier iets? Bij wegwielrennen en voetbal BETAALT een TV maatschappij om te mogen uitzenden, bij MTB moet de organisatie betalen om de TV uit te nodigen. Ok, dit heeft tijd nodig, maar daarom moet onze sport toch niet gewijzigd worden he!!!!

MTB MOET MTB BLIJVEN!


We gaan toch niet naar een MTB wedstrijd op een kort cyclocross parcours en korte wedstrijden van 1u30? Komaan, zeg, dat noem ik zomer-veldrijden. We krijgen al technische zones met wielen etc, terwijl MTB net "je plan trekken" is... (Versta me niet verkeerd: ik kijk ook graag naar 't veldrijden)

Voor discussie vatbaar, maar hou MTB zoals MTB altijd geweest is...

Ken[/u]
Gebruikersavatar
El Perro Diablo
Mountainbiker
Berichten: 7193
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:53
Rijdt met: Sharia for Niner
Contacteer:

Bericht door El Perro Diablo »

Ik ben mét Bulkie.
Gebruikersavatar
Bikeman
Mountainbiker
Berichten: 142
Lid geworden op: do 17 okt 2002 18:02
Rijdt met: Specialized Stumpjumper M2 '97 / S-WORKS 2006
Contacteer:

Bericht door Bikeman »

Bulkie schreef:
MTB MOET MTB BLIJVEN!


We gaan toch niet naar een MTB wedstrijd op een kort cyclocross parcours en korte wedstrijden van 1u30? Komaan, zeg, dat noem ik zomer-veldrijden. We krijgen al technische zones met wielen etc, terwijl MTB net "je plan trekken" is... (Versta me niet verkeerd: ik kijk ook graag naar 't veldrijden)

Voor discussie vatbaar, maar hou MTB zoals MTB altijd geweest is...

Inderdaad, tel mij ook maar bij deze mening bij. Het mag zeker geen afkooksel worden van wat het geweest is.
pliepla
Mountainbiker
Berichten: 347
Lid geworden op: ma 26 jun 2006 22:20
Rijdt met: Klein Attitude/Kona Unit

Bericht door pliepla »

Bulkie schreef:"New Concept for marathon will be worked out." Ik vraag me af wat ze hier gaan uitwerken???
30 rondjes op een parcours van 3 km :wink:
Gebruikersavatar
el stevo
Mountainbiker
Berichten: 564
Lid geworden op: do 20 mar 2008 22:37
Rijdt met: niner emd

Bericht door el stevo »

hoort daar dan een technische zone bij?
Gebruikersavatar
ka.dee
Management
Berichten: 1495
Lid geworden op: di 19 feb 2002 02:00
Rijdt met: Rider Expert

Bericht door ka.dee »

En toch is het de bedoeling van de UCI om de wedstrijden nog in te korten en slechts anderhalf uur te laten duren...
Palmboy
Mountainbiker
Berichten: 489
Lid geworden op: za 06 aug 2005 11:05
Rijdt met: Stevens Haze ES (2011) + Scott Scale 35 (2008)

Bericht door Palmboy »

el stevo schreef:hoort daar dan een technische zone bij?
Ja, je kan daar dan wisselen van MTB en die wordt ondertussen afgespoten ;-)
pliepla
Mountainbiker
Berichten: 347
Lid geworden op: ma 26 jun 2006 22:20
Rijdt met: Klein Attitude/Kona Unit

Bericht door pliepla »

el stevo schreef:hoort daar dan een technische zone bij?
Tuurlijk, maar er mogen maximaal 6 technische zones zijn die niet hoger zijn dan 40 centimeter zijn en er moet minstens vier meter tussen liggen ;-)
Gebruikersavatar
Superkrisser
Mountainbiker
Berichten: 290
Lid geworden op: do 01 apr 2004 17:36
Rijdt met: GT Zaskar, BMC Speedfox Trailcrew

Bericht door Superkrisser »

Doodjammer voor onze sport!
Plaats reactie