City Mountainbike Challenge

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Wollie
Mountainbiker
Berichten: 418
Lid geworden op: za 04 okt 2003 20:32
Rijdt met: YT Jeffsy

City Mountainbike Challenge

Bericht door Wollie »

Der zijn hier precies weinig mensen die hieraan meedoen of vergis ik me ?
Komende zondag 15 aug te Waregem.

www.citymtbchallenge.be
Gebruikersavatar
rocco
Mountainbiker
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 05 sep 2004 15:11
Rijdt met: xesco tix,specialized FSR s-work carbon 2007
Contacteer:

Bericht door rocco »

hoelaat begint deze koers?
Wollie
Mountainbiker
Berichten: 418
Lid geworden op: za 04 okt 2003 20:32
Rijdt met: YT Jeffsy

Bericht door Wollie »

14u00 tot 14u45 vrije training op parcours
15u00 tot 15u15 Kids race
15u20 tot 15u30 klaarzetten start recreatief
15u30 tot 16u10 recreatieve race en bedrijven challenge
16u10 tot 16u30 vrije training
16u30 tot 16u45 klaarzetten start reeks 1
16u45 tot 17u00 competitie reeks 1
17u00 tot 17u15 klaarzetten start reeks 2
17u15 tot 17u30 competitie reeks 2
17u40 tot 17u50 klaarmaken start herkansing
17u50 tot 18u00 competitie herkansing
18u10 tot 18u20 klaarzetten start
18u20 tot 18u40 GROTE FINALE
19u00 prijsuitreiking
Gebruikersavatar
Foxy
Mountainbiker
Berichten: 2490
Lid geworden op: wo 23 sep 2009 11:39
Rijdt met: Een voor op 't strand en een voor op de weg.

Bericht door Foxy »

Jep jep. Putkop en ik rijden met startnummer 1 8)
Gebruikersavatar
Timpie
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: di 25 dec 2007 00:03
Rijdt met: Cannondale Taurine & Rize

City Team challenge Waregem

Bericht door Timpie »

Net terug van Waregem, wat een namiddagje!!!
Daar om 13.15 aangekomen, parcours te voet eens gaan verkennen.
Om 14u ons startnummers gaan afhalen, collega heeft daar 35 minuten staan aanschuiven, je bent dan VOORINGESCHREVEN! Thah!
Normaal ging het parcours open om 14u bleek dat dit nog niet in orde was dus wachten was de boodschap! Tegen 14.40u eerste rondjes kunnen gaan verkennen. Na de verkenning al kijken voor een goed startplaats want weet nog van vorig jaar dat je er vroeg moest bijzijn!
Meteen na de start van dekids aangeschoven op de eerste rij.
Stonden daar al 20 minuten te wachten, komt er iemand van de organisatie ons melden dat er volgens nummer gestart wordt!
Het wachten dus voor niets, enfin nummer 14 dus zou wel meevallen!
Westrijd zelf en parcours waren weer in orde, tapijt voorzien op de natte delen van het parcours! Echt top.
Uiteindelijk als 2de aangekomen bij de Bedrijvenchallenge en algemeen!
Na lang wachten op de prijsuitreiking dan uiteindelijk het podium op en dan ......!!!
De eersten krijgen een beker en bloemen uit de handen van Erwin Vervecken. Dan volgen wij, dachten we! Totdat we te horen krijgen dat we het podium mogen verlaten! Wat een lachertje!!!
Ieder team betaalt 30 euro om te mogen meedoen (ongeveer 60 teams gestart), brengen de nodige supporters mee!
En dan is het nog te veel om voor naturaprijzen te voorzien voor een 2de en 3de plaats?! Wij vragen niet om prijzen om achterover te vallen , zeker niet!
Maar een aandenken was wel op zijn plaats geweest, zoals omschreven op hun website.
Gebruikersavatar
Foxy
Mountainbiker
Berichten: 2490
Lid geworden op: wo 23 sep 2009 11:39
Rijdt met: Een voor op 't strand en een voor op de weg.

Bericht door Foxy »

Leuke namiddag gehad en 7de geworden bij de team rit ondanks 2 valpartijen. Eentje in de befaamde bocht voor de vip tent (waar een organisator op zei: er moet toch wat spektakel zijn voor een vip-tent he, na uit te leggen dat mss wat veiligheid van de renners kon in acht genomen worden) en eentje door een gedubbelde renner die maar niet op zij wou gaan en ik allerlei manoevres moest uitvoeren. Ofwel maak je het parcours langer (zodat er minder gedubbeld wordt) ofwel haal je zo'n chickens gewoon uit de wedstrijd.
Van hoovels verliest ook z'n strijd voor plaats 1/2 door een gedubbelde renner en bijkomende valpartij door dat achterlijk tapijt die daar opeens verscheen in de befaamde bocht.
Jammer dat er niet meer aan de veiligheid van de renners gedacht werd, voor de rest geen klagen van de organisatie .
Gebruikersavatar
zefii
Mountainbiker
Berichten: 1964
Lid geworden op: di 09 okt 2007 21:11
Contacteer:

Bericht door zefii »

vandaag ook meegereden, als een van de jongste.. samen mat la-pierre..
29ste van de56 geworden.. niet slecht als je het mij vraagt
Gebruikersavatar
robin
Mountainbiker
Berichten: 753
Lid geworden op: zo 25 dec 2005 11:25
Rijdt met: spark RC, Pro winner 29er beach bike

Bericht door robin »

Foxy schreef:Leuke namiddag gehad en 7de geworden bij de team rit ondanks 2 valpartijen. Eentje in de befaamde bocht voor de vip tent (waar een organisator op zei: er moet toch wat spektakel zijn voor een vip-tent he, na uit te leggen dat mss wat veiligheid van de renners kon in acht genomen worden) en eentje door een gedubbelde renner die maar niet op zij wou gaan en ik allerlei manoevres moest uitvoeren. Ofwel maak je het parcours langer (zodat er minder gedubbeld wordt) ofwel haal je zo'n chickens gewoon uit de wedstrijd.
Van hoovels verliest ook z'n strijd voor plaats 1/2 door een gedubbelde renner en bijkomende valpartij door dat achterlijk tapijt die daar opeens verscheen in de befaamde bocht.
Jammer dat er niet meer aan de veiligheid van de renners gedacht werd, voor de rest geen klagen van de organisatie .
ten 1ste; parcour langer maken is geen optie,dan verlies je het charme van die wedstrijd!!

ten 2de; op z'on parcour doe je het voor het spektakel,je moet maar recht blijven,!denk nie dat da tapijt de grote boosdoener is,dat is wel voor de veiligheid,ik heb al verschillende keren meegedaan,en geloof me,er is al heel wat verbeterd op veiligheid!!!!

ten 3de: ik ga hier weer commentaar op hebben,

tot in gent
Gebruikersavatar
zefii
Mountainbiker
Berichten: 1964
Lid geworden op: di 09 okt 2007 21:11
Contacteer:

Bericht door zefii »

robin schreef:
Foxy schreef:Leuke namiddag gehad en 7de geworden bij de team rit ondanks 2 valpartijen. Eentje in de befaamde bocht voor de vip tent (waar een organisator op zei: er moet toch wat spektakel zijn voor een vip-tent he, na uit te leggen dat mss wat veiligheid van de renners kon in acht genomen worden) en eentje door een gedubbelde renner die maar niet op zij wou gaan en ik allerlei manoevres moest uitvoeren. Ofwel maak je het parcours langer (zodat er minder gedubbeld wordt) ofwel haal je zo'n chickens gewoon uit de wedstrijd.
Van hoovels verliest ook z'n strijd voor plaats 1/2 door een gedubbelde renner en bijkomende valpartij door dat achterlijk tapijt die daar opeens verscheen in de befaamde bocht.
Jammer dat er niet meer aan de veiligheid van de renners gedacht werd, voor de rest geen klagen van de organisatie .
ten 1ste; parcour langer maken is geen optie,dan verlies je het charme van die wedstrijd!!

ten 2de; op z'on parcour doe je het voor het spektakel,je moet maar recht blijven,!denk nie dat da tapijt de grote boosdoener is,dat is wel voor de veiligheid,ik heb al verschillende keren meegedaan,en geloof me,er is al heel wat verbeterd op veiligheid!!!!

ten 3de: ik ga hier weer commentaar op hebben,

tot in gent
normaal rijd ik gent niet.. maar is dat even leuk/hetzelfde of is het totaal anders ?
Gebruikersavatar
robin
Mountainbiker
Berichten: 753
Lid geworden op: zo 25 dec 2005 11:25
Rijdt met: spark RC, Pro winner 29er beach bike

Bericht door robin »

zefii schreef:
robin schreef:
Foxy schreef:Leuke namiddag gehad en 7de geworden bij de team rit ondanks 2 valpartijen. Eentje in de befaamde bocht voor de vip tent (waar een organisator op zei: er moet toch wat spektakel zijn voor een vip-tent he, na uit te leggen dat mss wat veiligheid van de renners kon in acht genomen worden) en eentje door een gedubbelde renner die maar niet op zij wou gaan en ik allerlei manoevres moest uitvoeren. Ofwel maak je het parcours langer (zodat er minder gedubbeld wordt) ofwel haal je zo'n chickens gewoon uit de wedstrijd.
Van hoovels verliest ook z'n strijd voor plaats 1/2 door een gedubbelde renner en bijkomende valpartij door dat achterlijk tapijt die daar opeens verscheen in de befaamde bocht.
Jammer dat er niet meer aan de veiligheid van de renners gedacht werd, voor de rest geen klagen van de organisatie .
ten 1ste; parcour langer maken is geen optie,dan verlies je het charme van die wedstrijd!!

ten 2de; op z'on parcour doe je het voor het spektakel,je moet maar recht blijven,!denk nie dat da tapijt de grote boosdoener is,dat is wel voor de veiligheid,ik heb al verschillende keren meegedaan,en geloof me,er is al heel wat verbeterd op veiligheid!!!!

ten 3de: ik ga hier weer commentaar op hebben,

tot in gent
normaal rijd ik gent niet.. maar is dat even leuk/hetzelfde of is het totaal anders ?
is anders dan in waregem,vorig jaar was het 1 grote lus,niet zoveel draaien en keren,ook wel leuk 8)
Plaats reactie