chouffe marathon 2010

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
kristof-taurine
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: di 16 sep 2008 19:09
Rijdt met: Rh Racing 29"

Bericht door kristof-taurine »

Juist ingeschreven voor de 90 , hopelijk goed weer !!
Gebruikersavatar
PsYchO66
Mountainbiker
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 30 sep 2009 16:35
Rijdt met: Cube Reaction rx

Bericht door PsYchO66 »

Ben nog aan het twijfelen tussen Achouffe en Bataille des Ardennes.
Nog geen van beiden gereden, welke kunnen de ervaringsdeskundigen mij aanraden? Ik kom niet voor te vlammen, maar om te genieten van de ardeense bossen, singletracks, boomwortels.. en al dat lekkers. Welke is de 'mooiste' van de twee? Is Achouffe de moeite waard om nog 50km verder voor te rijden?

Of... misschien toch maar de derde hond, Raid des Sources in Chimay?

Moeilijke keuze voor den 8e dus..
Gebruikersavatar
rocco
Mountainbiker
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 05 sep 2004 15:11
Rijdt met: xesco tix,specialized FSR s-work carbon 2007
Contacteer:

Bericht door rocco »

Deltaflex schreef:
rocco schreef:wat is het juiste adres?
Rue de Aunais, Achouffe

Inschrijven kan op de dag zelf. niet druk met inschrijven. deelnemersveld nog redelijk klein in verhouding tot de grote marathons in belgie. Maar in potentie kan dit ook een grote marathon gaan worden.


ok bedank ben al igeschreven voor de 90km
El Baelos
Mountainbiker
Berichten: 2580
Lid geworden op: wo 26 dec 2007 13:53

Bericht door El Baelos »

PsYchO66 schreef:Ben nog aan het twijfelen tussen Achouffe en Bataille des Ardennes.
Nog geen van beiden gereden, welke kunnen de ervaringsdeskundigen mij aanraden? Ik kom niet voor te vlammen, maar om te genieten van de ardeense bossen, singletracks, boomwortels.. en al dat lekkers. Welke is de 'mooiste' van de twee? Is Achouffe de moeite waard om nog 50km verder voor te rijden?

Of... misschien toch maar de derde hond, Raid des Sources in Chimay?

Moeilijke keuze voor den 8e dus..
Als je een zuiver boomwortel- en singletrackparcours wil, moet je naar Chimay. Die gaat bijna compleet door de bossen, op een parcours dat bezaaid is met boomwortels (vorig jaar deed mijn kont serieus zeer na 100 km met de hardtail).
De hellingen in de Bataille des Ardennes zijn dan weer wat steviger, dit is meer een echt Ardennen parcours, maar er zitten wel meer bredere paden in ook.
Met Achouffe heb ik geen ervaring.
Gebruikersavatar
jinba ittai
Mountainbiker
Berichten: 314
Lid geworden op: zo 25 jan 2009 00:36
Rijdt met: Trek, GT

Bericht door jinba ittai »

Heb mij uiteindelijk ook ingeschreven voor de 90km.
Eerste keer Achouffe, ben eens benieuwd.
Gebruikersavatar
PsYchO66
Mountainbiker
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 30 sep 2009 16:35
Rijdt met: Cube Reaction rx

Bericht door PsYchO66 »

El Baelos schreef: Als je een zuiver boomwortel- en singletrackparcours wil, moet je naar Chimay. Die gaat bijna compleet door de bossen, op een parcours dat bezaaid is met boomwortels (vorig jaar deed mijn kont serieus zeer na 100 km met de hardtail).
De hellingen in de Bataille des Ardennes zijn dan weer wat steviger, dit is meer een echt Ardennen parcours, maar er zitten wel meer bredere paden in ook.
Met Achouffe heb ik geen ervaring.
Merci voor de info!
Ik zal dus waarschijnlijk afzakken naar Chimay :-D
Enige nadeel is de lange reistijd he, en blijkbaar ametante weg (veel N-wegen zo te zien)
de skerpen
Mountainbiker
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 13 apr 2008 17:32
Rijdt met: Merida Mission 3000 disc , Ridley Shark

Bericht door de skerpen »

'K ga me ook eens laten gaan al weet ik nog niet welke afstand . Wss de 90 km . Doet deze rit ook gedeelten aan van de lcmt ritten ? Is hij lastiger ?

Logeer in wibrin dus op slechts 4 km van de start. ideaal om op te warmen alvorens te starten .

Hopelijk goed weertje ! Want m'n achterband is bijna slick en heb geen zin meer om te investeren !
Gebruikersavatar
Ramboke
Mountainbiker
Berichten: 272
Lid geworden op: wo 27 sep 2006 17:19
Rijdt met: Ridley Tiger, Giant

Bericht door Ramboke »

PsYchO66 schreef:Ben nog aan het twijfelen tussen Achouffe en Bataille des Ardennes.
Nog geen van beiden gereden, welke kunnen de ervaringsdeskundigen mij aanraden? Ik kom niet voor te vlammen, maar om te genieten van de ardeense bossen, singletracks, boomwortels.. en al dat lekkers. Welke is de 'mooiste' van de twee? Is Achouffe de moeite waard om nog 50km verder voor te rijden?

Of... misschien toch maar de derde hond, Raid des Sources in Chimay?

Moeilijke keuze voor den 8e dus..
Als ge van plan zijt om houffa te rijden eind augustus dan zou ik naar Bataille des Ardennes gaan. Achouffe loopt voor een groot stuk over hetzelfde parcours als Houffa (vorig jaar toch)
Freggeltje
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: do 01 jan 2009 13:14
Rijdt met: Merida HFS Gustav

Bericht door Freggeltje »

Weet iemand hoe ge contact krijgt met die organisatie? Ze hebben blijkbaar mijn betaling niet goed verwerkt, en de emailadressen noch het contactformulier op hun site werken.
Gebruikersavatar
Claudia C.
Mountainbiker
Berichten: 73
Lid geworden op: do 31 jan 2008 19:35
Rijdt met: Fuji

Bericht door Claudia C. »

Is bij de chouffe marathon ook apart classement voor de dames bij de 60 km... Ik hoop het want heb me al ingeschreven !

Hopelijk mooi weer ... :lol:
Plaats reactie