problemen smartlink ketting

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
feyenandy
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 05 nov 2008 11:46
Rijdt met: cube reaction 29 pro

problemen smartlink ketting

Bericht door feyenandy »

Hey mtbers

Heb het volgende probleem. Heb vorige week vanalles vernieuwd zoals cassette de voorste tandwielen en natuurlijk ook een nieuwe ketting. Alles is van dezelfde groep namelijk shimano deore lx. Nu had ik vroeger een smartlink op men ketting en wou dit terug omdat ik dit makkelijk vind voor in de winter alles goed te kunnen onderhouden. Nu heb ik het volgende voor heb nog paar wielen bijgekocht voor baanbanden op te plaatsen en wou daarvoor ook een andere ketting gebruiken zodat er per caseette een ketting is. Nu heb ik het volgende probleem ik krijg die smartlink niet meer open dus krijg men ketting er niet meer af. De smartlink is van bbb de smartlinkII voor een 9 speed chain 6.6mm. Kan er mij iemand zeggen hoe dit zou komen is het de verkeerde smartlink ofzo? Heb al mee tangen enzo geproberd maar geen beweging in te krijgen.

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Tom_xt
Mountainbiker
Berichten: 779
Lid geworden op: za 30 aug 2008 10:09
Rijdt met: een zwart met witte

Bericht door Tom_xt »

eerst zijdelings goed op elkaar drukken. eventueel kettingreiniger gebruiken om vuil ertussen weg te spoelen.

Indien je niet tevreden bent, kun je de sram powerlink gebruiken. Dit gaat even goed op shimano kettingen.
Gebruikersavatar
Prutpot
Mountainbiker
Berichten: 390
Lid geworden op: zo 02 mar 2008 00:11
Rijdt met: Klein Attitude
Contacteer:

Bericht door Prutpot »

Heb dit ook voor gehad.
Ik heb er een tweede sram powerlink bij tussen gezet.
Bij het reinigen van de ketting pak ik de link die het gemakkelijkst opengaat.

jan
Plaats reactie