Niner Air9

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Niner Air9

Bericht door julie »

Hier dan mijn nieuwe 29er, een niner air 9!

even een kort lijstje met de specs:

frame Niner air9, maat small
Fox vork G2 geometrie (komt van mijn gary fisher X-caliber)
Wielen ZTR 355-hope pro II
banden rocket ron
Transmissie: FRM crank 24-38 met een XT cassette (11-34), achter derrie sram XO, voor derrie deore, twisters XO
stuur Ritchey WCS
stuurpen syntace
Remmen hope mono mini

Ik kom momenteel op een totaal gewicht van 10,25kilo, dat viel me een beetje tegen want ik had gehoopt onder de 10kilo te komen, maar ik denk dat die Fox vork niet erg licht is. In eerste instantie ging ik ook voor de niner carbon vork, maar nadat een goede vriend van mij onlangs een flinke val heeft gemaakt en we denken dat het te maken heeft omdat hij altijd met een vaste vork rijdt (hij reed tegen een vrij platte steen aan en had waarschijnlijk zijn stuur niet goed genoeg vast), ben ik dus van een vaste vork teruggekomen. Ook al omdat ik altijd in de ardennen rijd en niet zo'n erg brede schouders heb (en ook ze niet wil krijgen :lol: )
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

Mooi fietske, maar de kleur van je zadelpen vind ik vloeken met de kleur van het frame. En ik persoonlijk krijg nog geen zicht op die grote wielen onder een klein frame...

Niner wordt precies de Speci van 2011 :wink:
pieterp
Mountainbiker
Berichten: 1277
Lid geworden op: di 15 mar 2005 09:25
Rijdt met: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up
Contacteer:

Bericht door pieterp »

Die fox vorken zijn echte ankers, de mijne komt op 1760g uit, met een Niner vork kan er meteen 1,2kg af.

Maar 10,25kg is niet slecht hoor.
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Bericht door BertG »

Knappe bike, zowel frame als de onderdelen.
Gebruikersavatar
Sp33dFr34k
Mountainbiker
Berichten: 779
Lid geworden op: ma 11 sep 2006 21:51
Rijdt met: Scott Spark LTD
Contacteer:

Bericht door Sp33dFr34k »

Mooi ding Julie, ik vind die zadelpen juist wel wat hebben zo. Het gewicht is voor een geveerde 29'er helemaal niet slecht vind ik. Nog even je remleiding binnendoor loodsen? :)
pieterp
Mountainbiker
Berichten: 1277
Lid geworden op: di 15 mar 2005 09:25
Rijdt met: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up
Contacteer:

Bericht door pieterp »

Voor een geared 29 met vering idd niet slecht. Mijn scandal komt dan op 10,190kg.
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Bericht door julie »

pieterp schreef:Voor een geared 29 met vering idd niet slecht. Mijn scandal komt dan op 10,190kg.
het enige wat ik toch raar vind dat dit wel een small is, ik neem aan dat jij een groter frame hebt?
Het frame zelf heb ik gewogen op 1500g, dus dat is zeker niet slecht.
pieterp
Mountainbiker
Berichten: 1277
Lid geworden op: di 15 mar 2005 09:25
Rijdt met: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up
Contacteer:

Bericht door pieterp »

Mijn on one scandal frame size large komt op 1670g.
Gebruikersavatar
jakke-pompier
Mountainbiker
Berichten: 978
Lid geworden op: zo 27 jan 2008 21:56
Rijdt met: gt zaskar 9r carbon / lynskey pro29

Bericht door jakke-pompier »

mijn niner emd frame in maat M komt op 1600 en dit zou 150gram zwaarder zijn dan een air frame in maat M
maar hoe dan ook ferm fietske
Gebruikersavatar
KoRn
Mountainbiker
Berichten: 719
Lid geworden op: wo 10 sep 2008 09:58
Rijdt met: de Choco aka Kraftstoff H2 Light, Niner JET9

Bericht door KoRn »

schoon fietske =D>
Plaats reactie