Decathlon fiets

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
Erik Somers
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: di 22 jun 2010 15:01
Rijdt met: velo

Decathlon fiets

Bericht door Erik Somers »

Goede middag,

Graag had ik jullie kennersmening over de mtb's van Decathlon?

Ik denk dat ik snel de reactie ga krijgen van "doe dat niet" tot "gast, da is rommel". Maar toch, ik was aan het overwegen om de "ROCKRIDER FIVE.1" te kopen. Ik ben van plan met mountainbiken te beginnen. Beetje in het bos/park gaan rondfietsen en een keer of twee per maand met de auto naar een parcours te rijden. Valt het in de smaak, super, dan koop ik me wel een deftige. Valt het tegen dan heb ik maar 180 euro weggesmeten en geen 500.

Zoals gezegd, graag jullie kennersmening hierop.

mvg
Erik
Hans B
Mountainbiker
Berichten: 294
Lid geworden op: za 13 nov 2004 20:34
Rijdt met: Tomac Automatic 120

Bericht door Hans B »

tja, je geeft het zelf al aan; da's een fiets die geen mtb mag genoemd worden. gewoon over onverharde, vlakke paadjes, dat misschien nog wel, maar echt mtb-en, zelfs op de gewone veld- en dokkerwegen, ik zou het niet doen. Er bestaat dan eerder de kans dat je er een afkeer van gaat krijgen en dat dan enkel omwille van dat het geen kwalitatief materiaal is.
Ik lees ook op de site van decathlon 'stalen crankstel', dat gaat nogal roesten, en er zitten daar nog veel stalen onderdelen op.
Dus, voor vrijetijdsfiets, ja, misschien, maar om te biken, neen, niet echt.

Hans
Erik Somers
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: di 22 jun 2010 15:01
Rijdt met: velo

Bericht door Erik Somers »

Hartelijk dank Hans voor uw reactie (en merci om mij niet ronduit uit te lachen) =D>

Goed punt dat ik er dan misschien een afkeer van ga krijgen door slecht materiaal te gebruiken. Denk toch dat ik beter er een beetje van proef met de gedachte "als ik nu ne goeie velo had" in het achterhoofd houdende.

Toegegeven, ik had er niet aan gedacht te letten op "stalen crankstel" etc. Maar over het roesten ga ik me niet teveel zorgen maken. Zoals gezegd, als ik het leuk vind en kan het opbrengen om tijd vrij te maken om te gaan rijden, zal dat ding van de decathlon waarschijnlijk snel kapot zijn en koop ik me een deftige fiets.

Wederom, hartelijk bedankt voor uw goede en snelle reactie.
Als er iemand een andere visie heeft, of volledig eens is met Hans, hoor ik het graag.

mvg
Erik
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Bericht door _alain_ »

Zo ben ik ook begonnen, cheapass fietskse om te zien of het bevalt.
Alleen kon je na elke rit alles terug afstellen en was het frame na 5 weken geplooid...
Achteraf bekeken was het toch weggesmeten geld.
Gebruikersavatar
MC Tim
Mountainbiker
Berichten: 2525
Lid geworden op: za 23 mei 2009 17:31
Rijdt met: Speci-lover :-D
Contacteer:

Bericht door MC Tim »

Ik zou het ook niet doen. Voor 179 euro kan je echt niets goed krijgen...

Ook de volgende regel op de website is niet echt geruststellend

Gebruiksbeperking: niet gebruiken voor MTB op zware, rotsachtige ondergrond.
Gebruikersavatar
dejos^^
Mountainbiker
Berichten: 578
Lid geworden op: zo 21 feb 2010 13:27
Rijdt met: cube ltd race 2011

Bericht door dejos^^ »

timdelma schreef:Ik zou het ook niet doen. Voor 179 euro kan je echt niets goed krijgen...

Ook de volgende regel op de website is niet echt geruststellend

Gebruiksbeperking: niet gebruiken voor MTB op zware, rotsachtige ondergrond.
ik zou dit fietske kopen om mee te kijken of je het echt wel leuk vind...
http://www.decathlon.be/NL/rockrider-6- ... NFO-DETAIL heb ik zelf ook gehad en kan tegen redelijk wat tegen ... alleen raadk je wel aan andere binnebande te gebruiken dan er in steke die rijd je namelijk direct lek ... en moest het niets zijn dan heb je nog altijd een cheap fietske voor is op de baan mee te rijden of te verkopen ofzo
mvg
Erik Somers
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: di 22 jun 2010 15:01
Rijdt met: velo

Bericht door Erik Somers »

De rockrider 6 is ineens met een achtervering. Om gewoon te gaan rijden en niet DH, verlies je dan niet veel energie? Zou denken dat voor 200 euro (toch maar 20 euro meer) een fiets met achtervering helemaal moet inboeten aan kwaliteit??

Ok, dit zou ook zijn met de FIVE.1 maar is dit bij de 6,0 dan niet helemaal het geval?

Tis maar een gedacht he

Erik

PS: blij verrast met de hulpvaardigheid van de mensen op dit forum
Gebruikersavatar
egidius
Mountainbiker
Berichten: 186
Lid geworden op: wo 05 aug 2009 10:04
Rijdt met: cube attention [magura edition,fournales fork]; rockrider 8.1 ; merckx koersfiets

Bericht door egidius »

ik heb 2 jaar rondgereden met een 8.1 en die is ferm misbruikt geweest!
zeer goede fiets en stevig, weinig kosten aan gehad dus echte aanrader ;)
Gebruikersavatar
bekka
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: do 22 jul 2004 19:54
Rijdt met: cannondale f29 5

Bericht door bekka »

Is een 2dehands geen alternatief Erik?
Hier op het forum bij te koop eens kijken,misschien vind je daar wel iets.

Groetjes Bekka
Erik Somers
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: di 22 jun 2010 15:01
Rijdt met: velo

Bericht door Erik Somers »

Dat is het punt nu net, dat spel (de 8,1) kost 600 euro. Als ik het niet zo plezant vind dat ik er tijd voor vrij maak, gooi ik liever 180 euro over den balk voor ne velo waar ik nog is mee naar 't café mee kan rijden dan 600 euro 8)
Laatst gewijzigd door Erik Somers op di 22 jun 2010 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie