Krijg hem er maar vanaf zulle...

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Gebruikersavatar
Vuul Ventje
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 26 okt 2008 15:58

Krijg hem er maar vanaf zulle...

Bericht door Vuul Ventje »

...en dan heb ik het niet over de man die juist getrouwd is...
:oops:

Het gaat nl. over de bandjes die op en af mijn DT Swiss'en moeten; miljaar heb ik daar miserie mee! Is dit typisch voor die wielen?
Probeerde al met behulp van zeep; wat iets beter ging; maar toch; nog nooit wielen gehad waarbij ik zoveel gesukkeld heb.
Zijn XCR 17 wieltjes die op mijn Scalpel zitten.
Alle tips welkom. [-o<
cortinovis
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: zo 09 nov 2008 13:00
Rijdt met: S-works

Bericht door cortinovis »

Zorgen dat de draad van de band mooi in het midden van de velg ligt. Daar is de velg kleiner en dus meer plaats voor de band met meer speling.
Gebruikersavatar
Vuul Ventje
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 26 okt 2008 15:58

Bericht door Vuul Ventje »

Ook gedaan hoor en lukte ook niet echt, zelfs een (pvc) bandenlichter gebroken en 2 binnenbandjes naar de bliksem geholpen... #-o
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Bericht door prideandglory1891 »

Ligt enkel en alleen aan uzelf.. Akkoord, sommige banden spannen meer dan andere, maar in principe heb je geen bandenlichters nodig om eenband op de velg te krijgen. Enkel de goeie handeling
Nifty
Mountainbiker
Berichten: 448
Lid geworden op: di 04 feb 2003 17:44
Rijdt met: Canyon 29er 9.9SL | Specialized Stumpjumper FSR 120
Contacteer:

Bericht door Nifty »

Over welke banden gaat het?
Sommige combinaties band/velg zijn gewoon niet ideaal. Zo heb ik reeds enorm gesukkeld met combo olympic velg en geax TNT band.
Gebruikersavatar
Biebabeloela
Mountainbiker
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 14 dec 2008 13:44
Rijdt met: Granville
Contacteer:

Bericht door Biebabeloela »

Ik heb een DT Swiss X430 velg en mijn Hutchinson Iguana's bieden enorm veel weerstand, terwijl de Michelin Country Mud's eraf gaan met niet de minste moeite... (beiden 2.0)

Ik zou het ook niet weten in jouw geval. Mijn Hutchinons gaan er moeilijk af, maar ze gaan er wel degelijk af zonder kapotte bandenlichters...
Yalta-cruiser
Mountainbiker
Berichten: 645
Lid geworden op: wo 18 mar 2009 16:09
Rijdt met: Isaac Impact

Bericht door Yalta-cruiser »

Conti speed king is ook een ramp om eraf te krijgen.
Gebruikersavatar
kevinvt
Mountainbiker
Berichten: 458
Lid geworden op: di 20 jan 2009 18:32
Rijdt met: Ednine vhd

Bericht door kevinvt »

ik heb mavic crossland wielen en daar Ra Ra opzetten is ook een miserie #-o ik heb ook al meerdere bandenlichters gebroken maar toen gedaan wat hier al vermeld stond nml: de draad van de band in het midden van het wiel leggen en zo de band over u velg trekken zonder bandenlichters. Het is even volle kracht opzetten maar het lukt.
Gebruikersavatar
egidius
Mountainbiker
Berichten: 186
Lid geworden op: wo 05 aug 2009 10:04
Rijdt met: cube attention [magura edition,fournales fork]; rockrider 8.1 ; merckx koersfiets

Bericht door egidius »

ik krijg al mijn banden gemonteerd zonder bandenspanners .. behalve dan mijn geax tattoo white .. heb ik zeker al 4 bandenspanners op gebroken :p
Gebruikersavatar
Vuul Ventje
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 26 okt 2008 15:58

Bericht door Vuul Ventje »

Nifty schreef:Over welke banden gaat het?
Sommige combinaties band/velg zijn gewoon niet ideaal. Zo heb ik reeds enorm gesukkeld met combo olympic velg en geax TNT band.
Het gaat om Geax en Conti (idd de speedkings)
mss eens proberen met Shwalbe of Michelin... :roll:
Plaats reactie