Hoe tehniek bijschaven

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
feyenandy
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 05 nov 2008 11:46
Rijdt met: cube reaction 29 pro

Hoe tehniek bijschaven

Bericht door feyenandy »

Hey beste mtbers

Eens een vraagje hoe en waar leren jullie de goeie technieken aan? Bedoel daarmee da ikzelf geregeld eens problemen heb op toertochten om technische parcours goed af te leggen. Nochtans vind ik dat zo leuk die technische stukken. Maar vind dat het probleem is da er te weinig openbare plaatsen zijn waar je dezelfde uitdagingen(voor mij toch) tegen komt als op sommige toertochten. Ik ben wonende in west vlaanderen als er mensen zijn die me goeie raad of locaties kunnen geven waar ik bepaalde technieken en klimmen afdalingen enzo kan bijschaven. Ook als beginnende biker ben je dan beke zenuwactiger op die stukken omdat het dan ook wat trager gaat dan de gevorderde bikers. Denk dat er nog wel beginners zen met dezelfde vragen of problemen. Hoop dan ook op een beke toffe reactie

Alvast bedankt andy
Gebruikersavatar
egidius
Mountainbiker
Berichten: 186
Lid geworden op: wo 05 aug 2009 10:04
Rijdt met: cube attention [magura edition,fournales fork]; rockrider 8.1 ; merckx koersfiets

Bericht door egidius »

aan de brug over de e17 aan het nieuw ziekenhuis ligt er een mooie locatie, trouwens op een vaste mtbroute die wel af een toe een technisch kantje heeft :)
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Bericht door _alain_ »

feyenandy
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 05 nov 2008 11:46
Rijdt met: cube reaction 29 pro

Bericht door feyenandy »

bedankt voor die site kawa da had ik ook al gevonden. Maar had gehoopt op meer reactie van beginnende bikers die ook eens hun mening geven.

Toch bedankt
Gebruikersavatar
davy
Mountainbiker
Berichten: 595
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Scott spark RC

Bericht door davy »

Vindt toch ook dat je eerst beter uitleg krijgt hoe je het moet doen.

Dan kun je alles uitproberen waar je maar wilt en je zult merken dat alles veel vlotter gaat.

Er zijn verschillende organisaties waar je een opleidingsdag kunt volgen.

Als je dit niet wil dan kan raad vragen aan een mtb er die je iets ziet doen wat je zelf wil kunnen ook vaak soelaas brengen.

een technisch parcours alleen zal je niet vooruit helpen omdat je evengoed daar met de verkeerde techniek kunt rondhossen.
julcesaar
Mountainbiker
Berichten: 125
Lid geworden op: za 06 mar 2010 23:18
Rijdt met: Cube Analog

Bericht door julcesaar »

Hey Feyenandy ! Ik ben zowat een beetje in 't zelfde geval als jij. Was je in Gits verleden w-e, dan ben je waarschijnlijk ook meer dan eens (gedwongen) afgestapt? :-) Die MTB school ziet er zeer leerrijk uit maar als je nooit de gelegenheid krijgt om te oefenenen vanwege ons platte landschap dient het ook voor niet zoveel. In de bosjes draaien en keren, ook schette geven op snellere tracks door het struikgewas of bosjes is geen probleem. Maar 't zijn die stijle afdalingen en obstakels waar je moet over "springen" die nog niet van de poes zijn... Ik denk dat het goed is om niet in West-Vlaanderen te blijven rijden, je eigen tempo te blijven volgen en goed kijken hoe de betere bikers het doen. Eenmaal ze weg zijn kan je het zelf proberen ... in alle discretie :-D
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

feyenandy schreef:bedankt voor die site kawa da had ik ook al gevonden. Maar had gehoopt op meer reactie van beginnende bikers die ook eens hun mening geven
Die school is voor beginnende bikers...

Snap niet dat je raad wil van beginnende bikers, wat gaan zij jou kunnen bijbrengen?
pvandebe
Mountainbiker
Berichten: 2400
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 21:18
Rijdt met: Vanalles

Bericht door pvandebe »

julcesaar schreef:Hey Feyenandy ! Ik ben zowat een beetje in 't zelfde geval als jij. Was je in Gits verleden w-e, dan ben je waarschijnlijk ook meer dan eens (gedwongen) afgestapt? :-) Die MTB school ziet er zeer leerrijk uit maar als je nooit de gelegenheid krijgt om te oefenenen vanwege ons platte landschap dient het ook voor niet zoveel. In de bosjes draaien en keren, ook schette geven op snellere tracks door het struikgewas of bosjes is geen probleem. Maar 't zijn die stijle afdalingen en obstakels waar je moet over "springen" die nog niet van de poes zijn... Ik denk dat het goed is om niet in West-Vlaanderen te blijven rijden, je eigen tempo te blijven volgen en goed kijken hoe de betere bikers het doen. Eenmaal ze weg zijn kan je het zelf proberen ... in alle discretie :-D
Hebben ze in W-Vl. geen boomstammen ? Of korte steile hellingen ? Bermen ? Holle wegen ?
Gebruikersavatar
den Bart
Mountainbiker
Berichten: 444
Lid geworden op: wo 21 feb 2007 12:09
Rijdt met: Lynskey m290 - Cannondale Flash 29er

Bericht door den Bart »

in het vlaamse heuvelland zijn er toch genoeg afdalingen/beklimmingen waar je al wat kunt gaan oefenen???
Plaats reactie