raid-vtt-olne 2010

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
BikerBas2
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 28 sep 2009 20:16
Rijdt met: Trek 9.8 full xt 2011 en 2012

Bericht door BikerBas2 »

Ik heb hier de beschikking over Racing Ralphs en Nobby Nicks. Welke band zouden jullie morgen gebruiken in Spa-Olne?
Gebruikersavatar
Vedette
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: di 20 jun 2006 00:28
Rijdt met: Scott

Bericht door Vedette »

Ik heb vooraan Ro Ro en achteraan probeer ik mijn Ra Ra's
Ik rij met No Tubes op 1.8 bar (ik weeg 71 kg) en met deze banden lukt het op de meeste plaatsen wel. Als ik nog mee ben van vorig jaar zitten hier ook meer klimmekes in op asfalt. Ik dacht dat dit minder technisch was dan Cimes of RDHF.
Als er veel slijk ligt kan het zijn dat ik achteraan ook een Ro Ro monteer. Als er dus iemand een laatste staat van het parcours heeft?
DOXX
Mountainbiker
Berichten: 159
Lid geworden op: ma 19 okt 2009 10:29
Rijdt met: SCOTT scale RC900 pro 2020, BH Lynx race EVO 2020

Bericht door DOXX »

als er morgen iemand ene ziet rijden(50 km) met een scott scale ltd met nobby nics met tenue van 24u van zolder(rood wit) dan ben ik dat hé mannen

zeg ne keer ne goeiedag en steek me dan maar voorbij :oops:

tot morgen
Gebruikersavatar
Remmenlos
Mountainbiker
Berichten: 672
Lid geworden op: ma 09 jul 2007 12:10
Rijdt met: NineR AIR 9

Bericht door Remmenlos »

Morgen eindelijk mijn nieuwe speelgoedje testen :wink: Hopelijk ga ik niet de hele tijd naar linkse vork kijken Haha en morgen ook maar een max temperatuur van 6 graden in Olne .... #-o
Toch maar lange broek aan dan denk ik :roll:
Gebruikersavatar
rocco
Mountainbiker
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 05 sep 2004 15:11
Rijdt met: xesco tix,specialized FSR s-work carbon 2007
Contacteer:

Bericht door rocco »

ik ben mijn schoenen vergeten op de parking zwarte specialized ik ging thuis mijn fiets kuisen en ze lagen er nie in verdomd als iemand zo vriendelijk wil zijn die ze gevonden heeft

groetjes rocco
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5027
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Bericht door madskatingcow »

De 55km gedaan die er uiteindelijk 59km op GPS bleken te zijn. Stevige tocht : qua modder viel het mee, maar op veel plaatsen lag het er op de vochtige stenen toch zeer glad bij.

Na ongeveer 46km kwamen moesten we bijna onderdaan een afdaling stoppen. Bleek er iemand zwaar gevallen te zijn, ze waren hem aan het reanimeren zo te zien vanop afstand. Hopelijk verkeerd gezien, maar het zag er niet goed uit.

@Fons : schone velo :wink:
Gebruikersavatar
Tinman
Mountainbiker
Berichten: 515
Lid geworden op: do 31 mar 2005 19:19
Rijdt met: Van Nicholas Redwood Ti + Scott Scale 700 SL
Contacteer:

Bericht door Tinman »

Ik had 72,6 km op teller en 1898hm. (Edge 500) Was een zwaar dagje vandaag. Had niet echt de goede benen vandaag. Na een km of 60 nog kramp in mijn hamstring. Daarna liep het helemaal voor geen meter meer. Het was wel weer een mooie goed verzorgde tocht.
Gebruikersavatar
Remmenlos
Mountainbiker
Berichten: 672
Lid geworden op: ma 09 jul 2007 12:10
Rijdt met: NineR AIR 9

Bericht door Remmenlos »

Tinman schreef:Ik had 72,6 km op teller en 1898hm. (Edge 500) Was een zwaar dagje vandaag. Had niet echt de goede benen vandaag. Na een km of 60 nog kramp in mijn hamstring. Daarna liep het helemaal voor geen meter meer. Het was wel weer een mooie goed verzorgde tocht.
+1 , Voor mij ook een zware tocht. Voelde int begin al dat mijn beentjes niet echt mee wilden en dat t niet goed zat . Na ongeveer 55 km toch een paar de man met de hamer tegengekomen , Pppfff maar al bij al toch wel tevreden maar moe naar huis terug gekeerd =D>
sn42
Mountainbiker
Berichten: 175
Lid geworden op: zo 31 aug 2008 19:50
Rijdt met: granville evo 4

Bericht door sn42 »

het was en prachtige tocht en ideaal als training.ik ben samen met een vriend gaan rijden waar de conditie nog niet op peil staat en daarom voor mij een echte duur training met gem hartslag van 141 .Ik had wel de verkeerde bandjes liggen (bontracer zonder profiel)
De kantine was maar pover vond ik maar de den toer maakte alles goed.
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Bericht door uncle sam »

Ook gestart voor de 72km (bijna 74km), en in tegenstelling tot vorig jaar, waar we een vet parcours kregen.
Smullen!
Om 8h55 gestart, net voor de chrono start van 9h, en een deftig tempo kunnen aanhouden.
Na 50km plots een leegloper en een ganse fontein latex melk: een nagel van 6cm dwars door de band.
Meermaals moeten bijpompen tot grote ergernis maar toch vlotjes de tocht kunnen uitrijden.
Had na afloop 18.9avs wat ik niet slecht ivm vorige ardennen tochten vorig jaar.

Toch denk ik volgend jaar niet meer terug te komen wegens te druk.
Chrono en TT samen is geen goeie combinatie. En al zeker niet met al die verschillende gemengde starturen.
Jammer, maar heel vaak moeten afstappen en zelfs wachten om verder te kunnen rijden.
Stapvoets een afdaling nemen is trouwens nog gevaarlijker :-?
Plaats reactie