nieuw hier

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
claesniels
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: vr 26 mar 2010 21:26
Rijdt met: Radon

nieuw hier

Bericht door claesniels »

hallo

ik zou binnekort willen beginnen met mtb, hier in rotselaar hebben we een klein toertje dat ik kan rijden.
het enige probleem dat ik heb is dat ik nog geen fiets heb :p. maar ik had er wel al eentje op het ook, maar ik zou graag jullie mening hier over hebben.


dankuhttp://www.fietskopen.be/nl/Fietskopen.asp?ProductId=31
Gebruikersavatar
zefii
Mountainbiker
Berichten: 1964
Lid geworden op: di 09 okt 2007 21:11
Contacteer:

Bericht door zefii »

400 euro met een xt erop ? zou je niet beter naar een ander merk gaan bv focus ? of cube ofzo ?
claesniels
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: vr 26 mar 2010 21:26
Rijdt met: Radon

Bericht door claesniels »

zefii schreef:400 euro met een xt erop ? zou je niet beter naar een ander merk gaan bv focus ? of cube ofzo ?
Wat is er dan mis met een xt? Heb weinig tot geen verstand van mtb :), maar wil wel wat bijleren.
zijn die merken niet redelijk duur?
Gebruikersavatar
zefii
Mountainbiker
Berichten: 1964
Lid geworden op: di 09 okt 2007 21:11
Contacteer:

Bericht door zefii »

claesniels schreef:
zefii schreef:400 euro met een xt erop ? zou je niet beter naar een ander merk gaan bv focus ? of cube ofzo ?
Wat is er dan mis met een xt? Heb weinig tot geen verstand van mtb :), maar wil wel wat bijleren.
zijn die merken niet redelijk duur?


xt is net onder de xtr nog net niet de beste van shimano wat me voor 400 euro vrij weinig lijkt
claesniels
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: vr 26 mar 2010 21:26
Rijdt met: Radon

Bericht door claesniels »

zefii schreef:
claesniels schreef:
zefii schreef:400 euro met een xt erop ? zou je niet beter naar een ander merk gaan bv focus ? of cube ofzo ?
Wat is er dan mis met een xt? Heb weinig tot geen verstand van mtb :), maar wil wel wat bijleren.
zijn die merken niet redelijk duur?


xt is net onder de xtr nog net niet de beste van shimano wat me voor 400 euro vrij weinig lijkt
Dan lijkt me dit toch een goede koop of juist niet?
Gebruikersavatar
zefii
Mountainbiker
Berichten: 1964
Lid geworden op: di 09 okt 2007 21:11
Contacteer:

Bericht door zefii »

claesniels schreef:
zefii schreef:
claesniels schreef: Wat is er dan mis met een xt? Heb weinig tot geen verstand van mtb :), maar wil wel wat bijleren.
zijn die merken niet redelijk duur?


xt is net onder de xtr nog net niet de beste van shimano wat me voor 400 euro vrij weinig lijkt
Dan lijkt me dit toch een goede koop of juist niet?

ik vraag me dan af waarom het komt dat deze fiets zo goedkoop staat en als je hem dan mss ooit eens verder wilt verkopen zal wrss niemand die willen vanwege de naam van het merk je neemt best bekende merken die zijn natuurlijk iets duurder in prijs maar ook betrouwbaar
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Bericht door G-m@n. »

zit enkel een xt achter derr. op.
wat is je budget, als het rond de 3-400€ is kan je beter voor een occasie kijken dan deze.
wil je echt de bossen in gaan ga je niet lang plezier beleven aan deze :wink:
Gebruikersavatar
Dacuba
Mountainbiker
Berichten: 2504
Lid geworden op: wo 03 mar 2010 20:25
Rijdt met: Trek ProCaliber 9.7 2017, Trek Emonda ALR5 2018

Bericht door Dacuba »

zefii schreef:
claesniels schreef:
zefii schreef:400 euro met een xt erop ? zou je niet beter naar een ander merk gaan bv focus ? of cube ofzo ?
Wat is er dan mis met een xt? Heb weinig tot geen verstand van mtb :), maar wil wel wat bijleren.
zijn die merken niet redelijk duur?


xt is net onder de xtr nog net niet de beste van shimano wat me voor 400 euro vrij weinig lijkt
Het gaat ten eerste enkel om een XT Achterderailleur, de shifters zijn zelfs nog geen xt's dus je gaat zeker niet optimaal de snelheid en de soepelheid krijgen die je met een full xt groep wel hebt.
Verder lijkt mij het beste om toch lekker door te sparen voor een deftig merk, met een deftig kader waarbij de afstelling ietsje minder is.
Gebruikersavatar
zefii
Mountainbiker
Berichten: 1964
Lid geworden op: di 09 okt 2007 21:11
Contacteer:

Bericht door zefii »

Dacuba schreef:
zefii schreef:
claesniels schreef: Wat is er dan mis met een xt? Heb weinig tot geen verstand van mtb :), maar wil wel wat bijleren.
zijn die merken niet redelijk duur?


xt is net onder de xtr nog net niet de beste van shimano wat me voor 400 euro vrij weinig lijkt
Het gaat ten eerste enkel om een XT Achterderailleur, de shifters zijn zelfs nog geen xt's dus je gaat zeker niet optimaal de snelheid en de soepelheid krijgen die je met een full xt groep wel hebt.
Verder lijkt mij het beste om toch lekker door te sparen voor een deftig merk, met een deftig kader waarbij de afstelling ietsje minder is.
idd 2dehands is ook niet slecht maar natuurlijk weet je niet hoeveel die gebolt heeft , maar ik raad ook aan om te kijken voor een cube of sensa
claesniels
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: vr 26 mar 2010 21:26
Rijdt met: Radon

Bericht door claesniels »

ik had mijn oog ook al laten vallen op deze 2dehands
http://www.kapaza.be/detail/25528796/
Plaats reactie