Start to run

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
jaro
Mountainbiker
Berichten: 2026
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 23:37
Rijdt met: 3 x Viper worldcup FS /Cannondale Super V

Start to run

Bericht door jaro »

Aangezien lopen ten goede komt bij het Mtb-en, heb ik besloten als beginneling loper het schema van "start to run " te volgen. Dit wil zeggen 10 weken 3 dagen per week langzaam op te bouwen.
Omdat ik andere topic's liefst niet wil vervuilen start ik dan maar ééntje voor mezelf. Kwestie van de motivatie te behouden gedurende al die weken, dus beetje privé topic :wink:

Week 1

Dag 1 was al afgewerkt 18 minuten.
Dag 2 vandaag 20 minuten.
cyclebot
Mountainbiker
Berichten: 601
Lid geworden op: vr 06 nov 2009 12:08
Rijdt met: cube acid

Bericht door cyclebot »

goed!
Gebruikersavatar
rubber-12
Mountainbiker
Berichten: 2834
Lid geworden op: za 18 aug 2007 19:03
Rijdt met: Véél beter dan het ventje erop.

Bericht door rubber-12 »

Prima!
En gewoon volgens het schema blijven werken, ook al kan dat soms te traag lijken. Je gestel moet wennen aan het lopen, en dat forceer je niet.
jaro
Mountainbiker
Berichten: 2026
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 23:37
Rijdt met: 3 x Viper worldcup FS /Cannondale Super V

Bericht door jaro »

Week 1. .....dag 3.....22 minuten.

Het lijkt inderdaad traag, je wordt er niet moe van, hartslag amper over de 100.
Ga me toch houden aan het schema. :wink:
BelgianTriple
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: do 14 jan 2010 21:13
Rijdt met: Scott Scale 60 2010

Bericht door BelgianTriple »

Ik was er ook mee begonnen (eveneens als begonnen met MTB). Na drie lessen waren mijn scheenbeenpezen ontstoken :( Beetje te veel van het goede denk ik.

Ik ga het binnenkort hervatten.
Gebruikersavatar
Zwijfelaer
Mountainbiker
Berichten: 153
Lid geworden op: di 05 mei 2009 19:16
Rijdt met: trek fuel ex 9 2010 & Carraro equipe

Bericht door Zwijfelaer »

In het begin was het voor mij ook een beetje te "makkelijker" zeg maar.
Maar na een paar weken word het ineens veel "zwaarder" en was ik blij dat de eerste weken zo rustig gingen om de juiste spieren te laten wennen!
Heb de weken afgewerkt en toen begonnen aan de 10km training, hier te hevig ingevlogen met beenvlies ontsteking tot gevolg en alles weer voor niks :cry: .
Ga binnenkort ook terug proberen op te bouwen aan't tempo start to run.

in ieder geval keep on running :wink:
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

BelgianTriple schreef:Ik was er ook mee begonnen (eveneens als begonnen met MTB). Na drie lessen waren mijn scheenbeenpezen ontstoken :( Beetje te veel van het goede denk ik.

Ik ga het binnenkort hervatten.
en op asfalt / beton gelopen 9/10, zonder wandelstukken waarschijnlijk ook nog?
het uis 1 van de typische problemen die opduiken bij het lopen op verkeerde ondergrond en wat te onstuimig begonnen ;)
Gebruikersavatar
geitenboer
Mountainbiker
Berichten: 1292
Lid geworden op: ma 26 nov 2007 15:02
Rijdt met: mtb cube reaction '09

Bericht door geitenboer »

sunn xtreme schreef:
BelgianTriple schreef:Ik was er ook mee begonnen (eveneens als begonnen met MTB). Na drie lessen waren mijn scheenbeenpezen ontstoken :( Beetje te veel van het goede denk ik.

Ik ga het binnenkort hervatten.
en op asfalt / beton gelopen 9/10, zonder wandelstukken waarschijnlijk ook nog?
het uis 1 van de typische problemen die opduiken bij het lopen op verkeerde ondergrond en wat te onstuimig begonnen ;)
Idd de ondergrond is vaak zoniet steeds de grote boosdoener. Loop liever op een zachte ondergrond, indien je een piste in de buurt moest hebben zal dit zeker ten goede komen of anders in het bos. Dan blijf je in de mooie omgeving van de mountainbikers =D>
Gebruikersavatar
de vallende mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 438
Lid geworden op: za 28 jan 2006 10:36
Rijdt met: canyon 29er
Contacteer:

Bericht door de vallende mountainbiker »

sunn xtreme schreef:
BelgianTriple schreef:Ik was er ook mee begonnen (eveneens als begonnen met MTB). Na drie lessen waren mijn scheenbeenpezen ontstoken :( Beetje te veel van het goede denk ik.

Ik ga het binnenkort hervatten.
en op asfalt / beton gelopen 9/10, zonder wandelstukken waarschijnlijk ook nog?
het uis 1 van de typische problemen die opduiken bij het lopen op verkeerde ondergrond en wat te onstuimig begonnen ;)
en mss nog vergeten...goede schoenen zijn ook uitermate belangrijk.
RODONDO
Mountainbiker
Berichten: 180
Lid geworden op: do 10 sep 2009 11:19
Rijdt met: ALMA CARBON

Bericht door RODONDO »

Mannen, begin er echt niet aan zonder een investering(ske) bij een echte
loopschoenprof, dwz: filmen, voetscan, kiezen, filmen en indien nodig binnenzolen op maat. Zo niet, "wie niet horen wil........."
Plaats reactie