Fybriomyalgie

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
yajop
Mountainbiker
Berichten: 718
Lid geworden op: za 08 sep 2007 09:41
Rijdt met: Cube XMS

Fybriomyalgie

Bericht door yajop »

Men vrouw lijd helaas aan deze ziekte, dit is een spierziekte met zware pijnen tot gevolg, elke seconde van de dag, de meeste patienten krijgen er ook nog het CVS bovenop(chronisch vermoeidheid syndroom).
Nu , in Belgie wordt er niks aan gedaan, mee leren leven zeggen ze.
Dit is erg zwaar, wetende dat je de rest van je leven een sukkelaar bent.
Het enige wat ze geven zijn anti depressiva, waardoor je er na een week als een zombie bij loopt en je nog slechter voelt.
N ben ik op zoek gegaan en ben bij Dr Bauer uitgekomen, dit is een chirurg in Zwitserland die beweert dat het te genezen valt middels een operatie. Ik ga hier niet uitwijken hoe dat in zijn werk gaat enzv.
Nu maandag gaan we naar Zurich en hopen dat de operatie lukt. Daarnet ben ik nog langs geweest op het CM om te horen of we op iets van steun konden rekenen ofzo. Neen dus.
Mijn vrouw is 8 jaar geleden gestopt met werken na een faillisement van haar werkgever, ze kon gaan stempelen, maar het was aantrekkelijker dat ze huisvrouw werd, ze kon dus niet meer lastig gevallen worden om te gaan solliciteren. En, ze kon de opvoeding van ons zoontje volledig op haar nemen. De bedoeling was dat de kleine een jaar of 12 was, ze terug ging werken. Nu wegens deze ziekte kan dat niet meer, alle patienten die dit hebben zitten thuis.
Invalide laten verklaren kan niet omdat de ziekte hier niet erkend is.
Ze heeft dus recht op niets,bij de CM hebben ze letterlijk gezegd:NAdine, je bent een nul in Belgie, je kan nergens terecht.Ze zou eerst werk moeten zoeken, daar haar proeftijd uitwerken tot ze een vast contract krijgt en dan in de ziekenkas gaan en via de arbeidsgeneesheer proberen invalide te worden verklaard. :cry: :cry:
Waar zijn we nu mee bezig in dit apenland????
Je moet al op voorhand een werkgever gaan bedotten?????
DIT KAN TOCH NIET!!!!!!!!!!!!!!!!! :evil: :evil:
Ik hoop 1 ding, dat de operatie lukt, het kost verschillende duizenden euro's, maar het weegt niet op tegen dat het bv lukt.
Laat ons hopen [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< , ik zou er alles voor geven.
Gebruikersavatar
Foxy
Mountainbiker
Berichten: 2490
Lid geworden op: wo 23 sep 2009 11:39
Rijdt met: Een voor op 't strand en een voor op de weg.

Bericht door Foxy »

Veel succes !!! Ik hoop voor je vrouw dat het goed komt.
Gebruikersavatar
Dirty Daddy
Mountainbiker
Berichten: 796
Lid geworden op: di 27 mei 2008 18:58
Rijdt met: Specialized Stumpjumper Comp 29" 2012, Salsa Spearfisch 1, Specialized Columbus(Race)
Contacteer:

Bericht door Dirty Daddy »

matthias -fox- d schreef:Veel succes !!! Ik hoop voor je vrouw dat het goed komt.

+1
Gebruikersavatar
zefii
Mountainbiker
Berichten: 1964
Lid geworden op: di 09 okt 2007 21:11
Contacteer:

Bericht door zefii »

Dirty Daddy schreef:
matthias -fox- d schreef:Veel succes !!! Ik hoop voor je vrouw dat het goed komt.

+1
+1
Gebruikersavatar
Mountain JOhler
Mountainbiker
Berichten: 693
Lid geworden op: di 14 apr 2009 14:02
Rijdt met: Racing Rohler 29" Idworx
Contacteer:

Bericht door Mountain JOhler »

Individueel uitgebouwd reconditionerings programma (stap voor stap terug van 0 opbouwen), stretching, psychologische ondersteuning & je verdere leven steeds organiseren volgens de principes van belasting en belastbaarheid (waarbij je de belastbaarheid opbouwt door het voorgaande), zijn de keypoints die wij met het multidisciplinair team toepassen naar de omkadering voor patiënten met fibromyalgie.

CVS kan je inderdaad krijgen als je fibromyalgie hebt, maar enkel en alleen als je niet luistert naar je lichaam en op de verkeerde manier blijft strijden tegen de ziekte en je bovendien niet laat begeleiden.

De omkadering naar fibromyalgie patiënten kan in België inderdaad beter, maar het is niet dat er niets bestaat. De mogelijkheid tot het aanvragen van een Fb-pathologie naar de terugbetaling van kinesitherapie is één van de mogelijkheden:

"De groep van Fb zijn de chronische functionele pathologieën. Hiervoor is er tevens een lijst opgesteld met de situaties die tot deze groep gerekend worden. Deze patiënten hebben recht op 60 prestaties per pathologie gedurende een kalenderjaar."

De techniek van Dr Bauer interesseert me ten zeerste en ik wens jullie dan ook veel succes & hou ons op de hoogte.
Laatst gewijzigd door Mountain JOhler op za 06 mar 2010 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Pashley 24Mhz
Mountainbiker
Berichten: 953
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:21
Rijdt met: Heeft ronde wielen

Bericht door Pashley 24Mhz »

Veel succes alleszins, hopelijk helpt die operatie. Ik heb sinds een 2 jaar cvs en wens het niemand toe wat het met je doet! Normaal functioneren wordt heel moeilijk en de simpelste dingen kun je soms niet meer. Zoals je zegt, je loopt overal met je kop tegen de muur, zowel bij ongelovige "geneesheren" als bij de ziekenkas waar je alles uit eigen zak mag betalen.

Ik duim alleszins voor jullie!!!
Gebruikersavatar
Glenn92
Mountainbiker
Berichten: 751
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 18:46
Rijdt met: 1x carbon,2x staal,1x tita en nen Speed Triple en GT380
Contacteer:

Bericht door Glenn92 »

Veel succes met de operatie, ik hoop dat het lukt [-o< !!!
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Bericht door julie »

wat voor soort operatie is dat dan? (aangezien het zo'n algemeen ziektebeeld is)?

in ieder geval heel veel sterkte toegewenst!
Gebruikersavatar
svennus
Mountainbiker
Berichten: 523
Lid geworden op: ma 21 sep 2009 20:19
Rijdt met: Scott Spark RC WorldCup RIO Edition 2017

Bericht door svennus »

Sterkte en veel beterschap en hopelijk lukt de operatie.
yajop
Mountainbiker
Berichten: 718
Lid geworden op: za 08 sep 2007 09:41
Rijdt met: Cube XMS

Bericht door yajop »

julie schreef:wat voor soort operatie is dat dan? (aangezien het zo'n algemeen ziektebeeld is)?

in ieder geval heel veel sterkte toegewenst!
Int kort:
je kan het hebben in het bovenste deel van het lichaam en in het onderste,je hebt 16 tenderpoints, drukpunten, als je er 10 hebt, waar je zachtjes op duwt, en het doet pijn, heb je het, simpel. Mijn vrouw heeft er 12, en het is zo erg dat je er zelfs geen vinger kan op leggen.
Nu, Dr Bauer beweert dat het in de rechteronderarm zit, daar zouden de zenuwkanalen en de spieren aan elkaar geklit zijn met een soort van"siliconen" en dus worden alle zenuwimpulsen verstoord met pijnen tot gevolg, heb je het in het onderlichaam, dan zit het in een been. Deze plakstof wordt verwijderd, je krijgt het zelfs mee om hier te laten onderzoeken.
Nu, je kan dat wel opzoeken op het net wat het juist is.
Als je inlichtingen vraagt bij hem krijg je een boek en cd gratis thuis gestuurd.
Deze Dr. geeft les en opleiding tot in America, dus heb ik niet het vermoeden dat het een kwakzalver is.
We kunnen enkel hopen, er is geen andere keuze.
En wat betreft het recht op 60 terugbetalingen voor kinesist, ze heeft er geen baat bij, dus maw, er is niks in Belgie.
Laatst gewijzigd door yajop op za 06 mar 2010 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie