ik kom langzaam op gang

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

heeft vooral met een gebrek aan conditie te maken
stevy
Mountainbiker
Berichten: 256
Lid geworden op: ma 05 jan 2004 03:17
Rijdt met: "specialized stumpjumper 29" "Turner SUltan" "cannondale Six"

Bericht door stevy »

Ik probeer zo veel mogelijk km's te maken. in november had ik moeite met 25KM. nu gaat de 45 goed. als ik in de week op zolder ga rijden heb ik echter geen last hiervan. blijven trainen zal het dus worden.
Ik fiets nu 3 keer per week en 1 maal voetbal ik hoop dat er snel verbetering inkomt. zodat ik mijn medebikers kan volgen.
Gebruikersavatar
Dummy
Mountainbiker
Berichten: 501
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 21:55
Rijdt met: Cannondale Scalpel 2011
Contacteer:

Bericht door Dummy »

en waarschijnlijk voetbal je dan op zaterdag?
als dat zo is moet je uw 'zware benen' al niet veel verder gaan zoeken denk ik
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

Vroeger vloog ik er ook in van in 't begin en na een 50 tal kilometer ging het dan plots moeilijker... De laatste 3 - 4 tochten iets meer moeite in het begin door moeilijkere ademhaling en wat zwaardere benen. De eerste 10 km dan op 't gemakske rijden en ik kom heel wat verder... Dan heb ik meestal nog wat over op het einde om er eens een lap op te geven :wink:

Is ook wel een aanpassing voor mijn medebikers #-o

Bij mij persoonlijk heeft het misschien te maken met het feit dat ik tijdens de week gewoon de tijd niet heb om te "trainen" door de drukte op 't werk en thuis in combinatie met het feit dat ik dit jaar 36 word?
Gebruikersavatar
WIP
Mountainbiker
Berichten: 520
Lid geworden op: za 29 apr 2006 12:18
Rijdt met: SCOTT SPARK 910

Bericht door WIP »

opwarmen voor een TT :lol: :lol: , binnenkort allemaal op de rollen voor een TT.

Wat is het probleem, rijd gewoon op uw gemakske de eerste 10km of alles.
T'is geen koers hé
Gebruikersavatar
dr paaj
Pro
Berichten: 762
Lid geworden op: do 10 feb 2005 13:38
Rijdt met: plastikfantastik discostik
Contacteer:

Bericht door dr paaj »

Hmm dat dieselen heb ook last van...

- Minder eten op voorhand of lichter eten en tijdens de tocht meer eten(brood, bananen)
- Minder drinken de avond ervoor
- Beter slapen scheelt erg veel

Dit allemaal maakt van een diesel een goed geblazen diesel, maar ik mag niet teveel in het rood gaan in de eerste km, dan heb ik de rest van de tocht kans op een hongerklop.

Dit is bij mij zo, liever veel interval dan lange vlakke stukken.
Gebruikersavatar
dirtyd
Mountainbiker
Berichten: 972
Lid geworden op: ma 23 feb 2009 22:43
Rijdt met: Sante cruz talboy ltc , Kona process 111

Bericht door dirtyd »

WIP schreef:opwarmen voor een TT :lol: :lol: , binnenkort allemaal op de rollen voor een TT.

Wat is het probleem, rijd gewoon op uw gemakske de eerste 10km of alles.
T'is geen koers hé
+1 en aan de meet worden er toch geen bloemen uitgedeeld en worden we niet gekust door van die mooie bloemendames (meestal zie ik enkel maar vieze vuile venten) :wink: en voor mij komt nog een ouwe bij ook 8)
stevy
Mountainbiker
Berichten: 256
Lid geworden op: ma 05 jan 2004 03:17
Rijdt met: "specialized stumpjumper 29" "Turner SUltan" "cannondale Six"

Bericht door stevy »

nee voetbal is op vrijdag avond. en vorige week hadden we maandag wedstrijd.dus daar zal het niet aan gelegen hebben. ja misschien gewoon wat langzamer starten en dan alles geven het laatste gedeelte.
Gebruikersavatar
looneycooney
Mountainbiker
Berichten: 1904
Lid geworden op: zo 15 jun 2003 10:01
Rijdt met: 15 december 2009 : Scott Scale 40 2009

Bericht door looneycooney »

jaro schreef:Gij zult nen diesel zijn zoals ik. :-D

Dat heeft wel een groot voordeel, waar anderen kapot zitten zijn wij nog fris. :wink:
haha ik ben ook zo'n bio-dieselke :-D
Wat mij de laatste tijd wel heeft geholpen is tt's kiezen waar ik 12km naartoe moet fietsen ..eens daar bij de medeclubbers invoegen en ik ben mee vertrokken :p
De laatste tt die ik meereed had me wel wat vergalloppeerd en had over de baan tot ginds wat tesnel gereden ..eens aan de 20km heb ik ze moeten laten gaan en zat ik te schipperen tussen de snelle en de tragere medebikers.
Alles draait om goed verdelen allicht .
Wat mij ook dikwijls helpt is wat vroeger opstaan , lekker en rustig ontbijten , goed douchke etc..zorgen dat je goed wakker en relaxed van start gaat dus :-)
Ook net voor ik vertrek begin ik al goed te drinken , zo'n halfuurtje op voorhand , het helpt alleszins in de vroege kilometers .
Nuja plezant is anders natuurlijk..ik vlieg er ook liefst onmiddelijk in , maar dat bekoop ik me telkens met een snellere verzuring ...
stevy
Mountainbiker
Berichten: 256
Lid geworden op: ma 05 jan 2004 03:17
Rijdt met: "specialized stumpjumper 29" "Turner SUltan" "cannondale Six"

Bericht door stevy »

het is gewoon dat ik mijn medebikers zouwillen volgen. zij starten snel en houden dat tempo aan. Ik kom op dreef na 10 15 km. Dan zijn zij al lang vliegen. als ik in het begin probeer te volgen bekoop ik dat na een km of 5 dan krijg ik een serieuze dip en kom dit pas na 15km terug te boven.
zal nog wa meer moeten trainen.
Plaats reactie