sandman bikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
pocoloco
Mountainbiker
Berichten: 947
Lid geworden op: di 19 okt 2004 23:46

Bericht door pocoloco »

Kresj schreef:'k wil da ding ook nog wel eens testen als't op happy bike days staat...
ziet er heel interessant uit, trouwens hoeveel rise is dat ritchey stuur dat erop staat op de foto's? lijkt er perfect op te passen...
Ik zal mijn uiterste best doen om daar een serie testbikes gereed te hebben - als 't mag en niet te duur is (heb geen idee of er voorwaarden zijn). Aan jullie om er zonder vooroordelen op te stappen en vooral, jullie ermee te amuseren. Ik hoop dat het terrein wat uitdagend zal zijn.

Dat stuur is een Ritchey WCS Rizer met 30mm "rise" http://www.ritcheylogic.com/dyn_prodfamily.php?k=98020. 't Ligt inderdaad mooi in de hand.
Magura
Mountainbiker
Berichten: 939
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 18:59
Rijdt met: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Contacteer:

Bericht door Magura »

Pocoloco: als je enkele uren voordien nonstop 375 km en 4.300 hm's hebt afgelapt, is het überhaupt al redelijk motiverend vast te stellen dat ik nog vol enthousiasme op die fiets spring en er een (kort) toereke mee doe. Normaal gezien raak ik nadien enkele dagen geen fiets meer aan.

Ik ben dus verkocht. En ik blijf erbij: wie is de eerste die hem ook op de Belgische XC's/marathons gaat inzetten ?
(helaas is m'n velobudget voorlopig uitgeput)
pocoloco
Mountainbiker
Berichten: 947
Lid geworden op: di 19 okt 2004 23:46

Bericht door pocoloco »

Hier nog een paar fotootjes "uit de oude doos", tijdens het testen van het eerste prototype. Ik rij hier niet de helling af, maar ben verbaasd aan het kijken waar ik net OP gereden ben - geen paadje, alleen een berg vol met losse "vulkaankasseien" !

Afbeelding

Een zalig kamelenpaadje vanop de top van de Assekrem naar beneden:

Afbeelding
pocoloco
Mountainbiker
Berichten: 947
Lid geworden op: di 19 okt 2004 23:46

Bericht door pocoloco »

Magura schreef:Pocoloco: als je enkele uren voordien nonstop 375 km en 4.300 hm's hebt afgelapt, is het überhaupt al redelijk motiverend vast te stellen dat ik nog vol enthousiasme op die fiets spring en er een (kort) toereke mee doe. Normaal gezien raak ik nadien enkele dagen geen fiets meer aan.

Ik ben dus verkocht. En ik blijf erbij: wie is de eerste die hem ook op de Belgische XC's/marathons gaat inzetten ?
(helaas is m'n velobudget voorlopig uitgeput)
Ha ja ! Correctie voor het nageslacht: den Elias heeft er na afloop van de (nonstop) TBNZ in Torgny mee rondgereden - respect !

Zo'n opoffering verdient de eerste "race" Sandman onder uw derrière, als uw derrière daarmee akkoord is natuurlijk ?
Magura
Mountainbiker
Berichten: 939
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 18:59
Rijdt met: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Contacteer:

Bericht door Magura »

pocoloco schreef:
Magura schreef:Pocoloco: als je enkele uren voordien nonstop 375 km en 4.300 hm's hebt afgelapt, is het überhaupt al redelijk motiverend vast te stellen dat ik nog vol enthousiasme op die fiets spring en er een (kort) toereke mee doe. Normaal gezien raak ik nadien enkele dagen geen fiets meer aan.

Ik ben dus verkocht. En ik blijf erbij: wie is de eerste die hem ook op de Belgische XC's/marathons gaat inzetten ?
(helaas is m'n velobudget voorlopig uitgeput)
Ha ja ! Correctie voor het nageslacht: den Elias heeft er na afloop van de (nonstop) TBNZ in Torgny mee rondgereden - respect !

Zo'n opoffering verdient de eerste "race" Sandman onder uw derrière, als uw derrière daarmee akkoord is natuurlijk ?
Wat denk je nu zelf :bounce:
pocoloco
Mountainbiker
Berichten: 947
Lid geworden op: di 19 okt 2004 23:46

Bericht door pocoloco »

Magura in race-modus op een Sandman op "zijn" marathons... dat wordt interessant !! Ik monteer je een knappe Gobi waarover je kan beschikken :-D !

We spreken wel af qua voorkeuren bij afmontage (Sram of Shim, met Magura remmen :wink: ?) en wanneer ik hem (kort) terug moet hebben voor testdagen à la Bike Days ?

Een bepaalde kleur die je nauw aan het hart ligt ?
Magura
Mountainbiker
Berichten: 939
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 18:59
Rijdt met: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Contacteer:

Bericht door Magura »

Koen, ik heb de draad terug via mail opgepikt :wink: .
pacer
Mountainbiker
Berichten: 891
Lid geworden op: za 03 dec 2005 19:27
Rijdt met: Ebony SS - Unit 29er SS

Bericht door pacer »

Leuk te zien dat er innovatie is en dat er een Belg op zoiets springt.

En lekker in staal!!! Allez hup, zal weer een excuus moeten zoeken om er nog eentje bij te stallen.

Respect! 8)
Old Skool
Mountainbiker
Berichten: 541
Lid geworden op: di 19 jun 2007 13:51
Rijdt met: Geconverteerde oude citybike (RIP) / Speci Rockhopper Disc / Salsa El Mariachi (29'er rigid mudbike)

Bericht door Old Skool »

http://www.sandmanbikes.com/

der zit nog een klein beetje leven in
pocoloco
Mountainbiker
Berichten: 947
Lid geworden op: di 19 okt 2004 23:46

Bericht door pocoloco »

Tuurlijk zit er leven in :-D !!!

Ik ben bijna rond met alle speciale onderdelen en de ontbrekende buizen (van de liggende achtervorken) voor de bijna-afgewerkte Gobi's worden volgende week uit Italië meegebracht. Eens die kaders gelakt gaat het écht niet lang meer duren of de "testvloot" staat ter uwer beschikking. Ik geef hier wel een seintje.

Ondertussen zijn er al een aantal losse frames richting de VS en Zweden vertrokken: Belgisch fabrikaat en 't zijn buitenlanders die er het eerste mee rond gaan rijden :roll: .
Plaats reactie