Helm verven

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Gebruikersavatar
Brainjumper
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: vr 07 feb 2003 22:11
Rijdt met: SPEC. FSR XC

Bericht door Brainjumper »

Schilderen kan volgens mij zonder problemen, mits eerst speciale grondlaag voor kunststof aan te brengen. (absoluut nodig voor goede hechting). Mij lijkt het dat ge alleen maar moet opletten dat ge enkel de harde schaal verft en zeker niet met de verf het piepschuim raakt, want dit zou hierdoor wel eens kunnen verschrompelen. 'k vond het alleen maar raar dat ge voor zilver i.p.v. "oranje" kiest. :drunk:
Dafke
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 25 jan 2004 01:24
Rijdt met: CUBE Ltd 1

Bericht door Dafke »

Je kan natuurlijk ook een nieuwe helm kopen...
Da past ook nie bij z'n naam zekerst? grapje :lol: :wink:
Gebruikersavatar
viper
Mountainbiker
Berichten: 713
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 12:40
Rijdt met: Vipermobiel
Contacteer:

Bericht door viper »

Efkes serieus.Natuurlijk kan je een helm verven. En het is niet de garantie die een probleem kan zijn maar wel je hoofd.

Die helm dient uiteindelijk om je te beschermen. Nu moet je weten dat het zelf ten zeerste afgeraden wordt om zelfklevers op een helm te kleven omdat de lijmen en andere producten de schaal kunnen ontbinden. Verven is dus uit den boze als je wilt vermijden dat bij een eerste stevige klap de schaal van de helm in stukken en brokken langs je oren vallen.
een_echte_hollander
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 15 dec 2003 22:40

Bericht door een_echte_hollander »

ik denk dat ik die helm dan voor halve prijs te koop zet.

het is specialized help wat filip en cipollini aanhebben in rood wit.
Dafke
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 25 jan 2004 01:24
Rijdt met: CUBE Ltd 1

Bericht door Dafke »

Ik denk ook dat het niet aangeraden is. Het zal wel geen directe gevolgen hebben, maar volgens mij is dit de voornaamste reden om het niet te doen: wanneer de helm overschilderd wordt, of er zijn stickers opgekleefd kan het zijn dat je eventuele scheurtjes of barstjes in de helm niet meer kunt opmerken, met alle gevolgen van dien bij een val...

David
Plaats reactie