Jura - Clairvaux les Lacs

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GECKO
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: di 06 mei 2008 18:10
Rijdt met: Thompson

Jura - Clairvaux les Lacs

Bericht door GECKO »

Vanaf april verblijf ik voor 6 maanden in de Franse Jura, meerbepaald op een camping in Clairvaux. Ik neem natuurlijk de mtb mee en in mijn vrije tijd wil ik de omgeving wat verkennen. Heb via zoekfunctie al verwante topics gevonden, maar weinig informatief.

Heeft iemand al ervaring met biken in de omgeving? Alle tips zij welkom(ook voor op de weg). Wat moet ik zeker zien of doen? Zijn er interessante gidsen of boekjes? Ik heb al wat research op het internet gedaan en er is vrij veel te doen qua MTB. GTJ, sites VTT FFC, mtb-evenementen...

thx :wink:
Gebruikersavatar
Margriet
Mountainbiker
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 29 jun 2009 21:45
Rijdt met: Trek Fuel
Contacteer:

Bericht door Margriet »

Chamina lijkt alleen de Grande Traversée uitgepijld te hebben in de Jura http://www.chamina.com/pages/guides/fic ... -068-1.asp Verder zou je eens op http://www.utagawavtt.com/ kunnen kijken.

Is er geen plaatselijke mtb-vereniging. Toen wij in Frankrijk kwamen wonen zijn we direct lid geworden van zo'n club. Niet alleen goed om de omgeving te leren kennen, maar ook voor je Frans en de sociale contacten.
Gebruikersavatar
BGT
Mountainbiker
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 06 jun 2004 21:04
Rijdt met: GT Zaskar 9r Carbon & GT Zaskar Team Carbon

Bericht door BGT »

Wij zijn in Clairvaux reeds 5 jaar op verlof geweest maar hebben daar altijd met de koersfiets getraind. Ik heb hier (http://nl.wikiloc.com/wikiloc/user.do?name=bgt) een aantal ritten van ons gepost.

Onderweg heb ik wel pijlen gezien van de Grande Traversée du Jura (MTB) maar hebben ze nooit gevolgd. Er is in die buurt zo goed als niks vast uitgepijld en op de gps (topografische kaart) heb ik weinig interessants gevonden.

Richting Lac de Vouglans (100km) is een super mooie rit (afdaling van enkele km) met een fantastisch zicht op dit meer.
Richting Prénovel is ook mooi. Je passeert mooie rotsformaties en komt boven in een klein skigebied aan.
Richting Crozets is ook wel leuk, was een klim in de Tour een aantal jaar geleden.

De streek is echt mooi om te fietsen, de klimmen zijn niet super lang en ook niet super lastig (op 1 klim na 14% = binnenwegje richting St. Maurice-Crillat) maar als je daar elke dag gaat fietsen zal je 't wel voelen na enkele dagen.
joeke
Mountainbiker
Berichten: 523
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 20:16
Rijdt met: Granville HTi, Orbea Occam 29

Bericht door joeke »

Hallo,

Op het einde van je verblijf kan je deelnemen aan de forestière.
Dit is zeker een evenement dat je al daar niet mag missen.

Groetjes,

Joeke
Gebruikersavatar
GECKO
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: di 06 mei 2008 18:10
Rijdt met: Thompson

Bericht door GECKO »

La Forestière is idd op het einde van mijn verblijf in de Jura en mss rijd ik de toertocht(Rando d'Or) wel, maar de marathon zal voor een andere keer zijn. Keb ondertussen nog toertochten gevonden in Lons le Saunier en Orgelet. Maar zal moeilijk zijn aangezien ik meestal werk tijdens het weekend. :-?

Merci voor de respons :wink:
Plaats reactie