waar zijn de leuke en interesante MTB-vakantiebestemmingen

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Bericht door TaurineR »

peter schreef:
Magura schreef:Leuke vakantiebestemming: NAUDERS in Oostenrijk, vlakbij Italië in Zwitserland (tolvrij gebied Samnaun).
Bovendien heb ik vorig jaar met de MTB tot 3100m hoog gereden.
=D>
Was dat de piste verder vanaf de stelvio?
Ik verzmale zo'n bbetje +3000ders die fietsbaar zijn, vandaar mijn intereresse.
Hey, ik ben op zoek naar mooie MTB ritten in de Dolomieten, heb je geen suggesties (plannetjes, startplaatsen etc.) voor mij?
Het is pas voor volgend jaar, dus ben er wel optijd bij he :wink:
Gebruikersavatar
papasven
Mountainbiker
Berichten: 79
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 22:54
Rijdt met: Willier ORO PURO FS, NE kapotte Orbea OIZ Carbon Marathon ! En nog nen hele hoop andere !
Contacteer:

Bericht door papasven »

nothing 's impossible schreef:Ik ga voor de Spaanse dienst voor toerisme werken denk ik,
want,

Noord Spanje = De Spaanse Pyreneeën,
:lol:


Maar, blijf ver weg van de kust, tenzij je een voorstander van sardientjes in blik bent :-?

De pyreneeën zijn zeer smal, het hooggebergte is geen 10 km breed, eens daarbuiten is er perfect te biken. Ainsa en omstreken zijn zeer mooi en iedereen zal er zijn meug vinden!
Moet ik toch tegenspreken : ben een vaste inwoner van Port de la Selva (Kustdorpje in het hoogste noorden van Spanje) en fietsen is daar een zaligheid. Er is weinig bewegwijzerd, maar met een beetje ontdekkings zin kan je ongelooflijke tochtjes maken. Ben trouwens van plan mijn kennis te willen delen in de maand mei 2006. Het idee is aan het opkomen om samen met AE biker een driedaagse te organisren voor 4 vrijwilligers die zin hebben om mee te gaan! Dus mensen mogen gerust al laten weten of hier intresse voor is !
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

papasven schreef:
nothing 's impossible schreef:Ik ga voor de Spaanse dienst voor toerisme werken denk ik,
want,

Noord Spanje = De Spaanse Pyreneeën,
:lol:


Maar, blijf ver weg van de kust, tenzij je een voorstander van sardientjes in blik bent :-?

De pyreneeën zijn zeer smal, het hooggebergte is geen 10 km breed, eens daarbuiten is er perfect te biken. Ainsa en omstreken zijn zeer mooi en iedereen zal er zijn meug vinden!
Moet ik toch tegenspreken : ben een vaste inwoner van Port de la Selva (Kustdorpje in het hoogste noorden van Spanje) en fietsen is daar een zaligheid. Er is weinig bewegwijzerd, maar met een beetje ontdekkings zin kan je ongelooflijke tochtjes maken. Ben trouwens van plan mijn kennis te willen delen in de maand mei 2006. Het idee is aan het opkomen om samen met AE biker een driedaagse te organisren voor 4 vrijwilligers die zin hebben om mee te gaan! Dus mensen mogen gerust al laten weten of hier intresse voor is !
Alles hangt af van waar je mee vergelijkt, als je net uit de centrale pyreneeën komt dan valt de kuststreek erg tegen!
Als je het met onze Belgische kust vergelijkt dan weet ik ook wel wat kiezen!

Veel succes met je organisatie!
Gebruikersavatar
cyclonerick
Mountainbiker
Berichten: 185
Lid geworden op: vr 12 nov 2004 10:55
Contacteer:

Bericht door cyclonerick »

papasven schreef:
nothing 's impossible schreef:Ik ga voor de Spaanse dienst voor toerisme werken denk ik,
want,

Noord Spanje = De Spaanse Pyreneeën,
:lol:


Maar, blijf ver weg van de kust, tenzij je een voorstander van sardientjes in blik bent :-?

De pyreneeën zijn zeer smal, het hooggebergte is geen 10 km breed, eens daarbuiten is er perfect te biken. Ainsa en omstreken zijn zeer mooi en iedereen zal er zijn meug vinden!
Moet ik toch tegenspreken : ben een vaste inwoner van Port de la Selva (Kustdorpje in het hoogste noorden van Spanje) en fietsen is daar een zaligheid. Er is weinig bewegwijzerd, maar met een beetje ontdekkings zin kan je ongelooflijke tochtjes maken. Ben trouwens van plan mijn kennis te willen delen in de maand mei 2006. Het idee is aan het opkomen om samen met AE biker een driedaagse te organisren voor 4 vrijwilligers die zin hebben om mee te gaan! Dus mensen mogen gerust al laten weten of hier intresse voor is !
ik ben sterk geinteresseerd ivm mijn thesis over mountainbikevakanties!
kan je iets meer vertellen (pm of mail me op rik_d_l@hotmail.com)
GiantXTC
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: di 04 mei 2004 19:59
Rijdt met: Giant Anthem Zero
Contacteer:

Bericht door GiantXTC »

Brainjumper schreef:In augustus 2002 heb ik een reis naar de Franse Alpen (Champchella) gemaakt via dit reisbureau. Een week elke dag vanuit vast pension vertrokken met groepje van 10 man, begeleid door 2 gidsen., voor een variabele trip van ca. 50 à 60 km met tussen de 1.500 à 1.800 hm tussen de (kop)gids en (staart)gids in, ieder aan eigen tempo. De snelsten konden boven aan de top wel wat langer rusten dan de traagsten. 't Was een hele toffe bedoening, goed georganiseerd, prima verblijf en keuken dat zeker voor herhaling vatbaar is ! Ik kan er alleen maar positiefs over vertellen ! Als Zwitserland vergelijkbaar is, zeker een aanrader !
Deze reizen in Frankrijk zijn niet meer via Mountainbike Adventures te boeken maar rechtstreeks met de (Nederlandse) gids in Frankrijk. Zie http://gite-labergerie.com/ Zij organiseren al jaren mooie dag- en trektochten door de omgeving. Ieder jaar weer nieuwe trails, veel singletracks, en voor iedere geoefende biker haalbaar.

Foto's van mijn eigen ervaringen bij Jos en Karin: http://picasaweb.google.com/giant4751/2007RaidQueyras
Laatst gewijzigd door GiantXTC op zo 13 apr 2008 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

MTB in Nederlands Limburg

Bericht door Gast »

Ben afgelopen week in Valkenburg geweest. Erg leuk.
Mooie MTB tochten gemaakt met een gids. Was echt klasse.
Ze hebben een site: www.fietseninvalkenburg.nl

Ze doen het ieder weekend. Je wordt ingedeeld naar je nivo.

Groet,

Aimee
Gast

Re: MTB in Nederlands Limburg

Bericht door Gast »

aimee schreef:Ben afgelopen week in Valkenburg geweest. Erg leuk.
Mooie MTB tochten gemaakt met een gids. Was echt klasse.
Ze hebben een site: www.fietseninvalkenburg.nl

Ze doen het ieder weekend. Je wordt ingedeeld naar je nivo.

Groet,

Aimee
Zeg maar gewoon wij hoor :lol: :lol: :wink: . Aan jou mailadres te zien ben je zelf van de organisatie, geen probleem verder trouwens. Wij mods letten goed op hoor 8) .
Gebruikersavatar
Wacko007
Mountainbiker
Berichten: 801
Lid geworden op: za 06 dec 2003 12:50
Rijdt met: Marin Pine Mountain 2 '16, Klein Attitude '92

Bericht door Wacko007 »

Wie graag een mix van Middellandse Zee en Spaanse Pyreneeën wilt, kan eens overwegen om via FlowTrack (http://www.flowtrack.be) te boeken.
Nieuwe organisatie van dit jaar. Voordeel is dat ze naast het fietsen ook denken aan de rest van het gezin. Er zijn tal van nevenactiviteiten met o.a. funprogramma voor de kids.
De streek is er in ieder geval geweldig!


Greetz,

Julien.
Dresse
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 01 mar 2006 18:46
Rijdt met: minerva starlite

Bericht door Dresse »

hey...

ik ben dus eigenlijk ook op zoek naar een of andere vakantie met de mountainbike in een uitdagend gebergte. Heb hier al wat te horen gekregen wat eigenlijk perfect is, namelijk met de mtb trekken van de ene plaats naar de andere en de bagage wordt gebracht...

nu is het probleem, ik kan er zelf niet graken aangezien ik geen auto heb en geen rijbewijs en de ouders kunnen me ook niet ff naar frankrijk brengen... :)

men vraag dus: is er ergens een organisatie die het organiseerd zoals de vroegere vkz kampen en waarbij het vervoer naar daar ook geregeld is?
Of is er hier iemand van het forum die ook al zo'n soort vakantie gaat meedoen en waar er nog plaats is voor een extra biker en zen fiets? :) Of misschien een mtb club die zoiets organiseerd en waar ik misschien nog bij kan joinen :)

ben zelf 20 dus zou het liefst een vakantie hebben met nog sportieve twintigers uiteraard ( 18-25 jaar ofzo?)

gegroet,
jit
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 03 apr 2006 17:40
Rijdt met: Cannondale F1000SL

Bericht door jit »

Wij willen graag naar Zwitserland op vakantie dit jaar
Wallis klink wel goed iemand ideeen of tips waar we flink uit onze bol kunnen gaan met onze bikes liefst met een camping in de buurt en geen georganiseerde tochten
Hoge bergen flink klimmen diepe dalen en niet te veel gewone weg en mooie natuur

groetjes Jit :-)
Plaats reactie