waar zijn de leuke en interesante MTB-vakantiebestemmingen

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
maarten.ingels
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 21 jun 2014 15:30

Re: waar zijn de leuke en interesante MTB-vakantiebestemming

Bericht door maarten.ingels »

Ga naar graubunden in Zwitserland das een streek maar Google eens en he zal zien das daar echt wel de moeite. Ook downhill dus wel de moeite waard
Gebruikersavatar
kazzz
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: di 25 jun 2013 11:20
Rijdt met: Trek SuperFly 9.8

Re: waar zijn de leuke en interesante MTB-vakantiebestemming

Bericht door kazzz »

Mojobiker schreef:Alweer een super locatie ontdekt: Puy-Saint-Vincent nabij Briançon en de Galibier in France.

De ritten: " onclick="window.open(this.href);return false; en " onclick="window.open(this.href);return false;

Wij logeerden in http://www.alpelune.com" onclick="window.open(this.href);return false; een aanrader, heel bikevriendelijk!

Mojo
Sjiek gedaan!!
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: waar zijn de leuke en interesante MTB-vakantiebestemming

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Mojobiker schreef:Alweer een super locatie ontdekt: Puy-Saint-Vincent nabij Briançon en de Galibier in France.

De ritten: " onclick="window.open(this.href);return false; en " onclick="window.open(this.href);return false;

Wij logeerden in http://www.alpelune.com" onclick="window.open(this.href);return false; een aanrader, heel bikevriendelijk!

Mojo
Knap! De Galibier, lijkt met niet zo technisch of baseer ik me verkeerd op de beelden? Hoe goed daler moet je zijn om er zonder ongelukken beneden te komen? Fully vereist? Het andere filmpje ziet me er pak technischer uit, niet?
Gebruikersavatar
Mojobiker
Mountainbiker
Berichten: 2189
Lid geworden op: di 31 jul 2007 16:17
Rijdt met: TREK 8000 / CANYON Nerve Al 7
Contacteer:

Re: waar zijn de leuke en interesante MTB-vakantiebestemming

Bericht door Mojobiker »

BerggeitCasualFietser schreef:Knap! De Galibier, lijkt met niet zo technisch of baseer ik me verkeerd op de beelden? Hoe goed daler moet je zijn om er zonder ongelukken beneden te komen? Fully vereist? Het andere filmpje ziet me er pak technischer uit, niet?
Wel, de Galibier off road afdalen richting Briançon is inderdaad niet technisch te noemen. De afdaling van de berg zelf is volledig op jeeptrack "Les Mandettes", in het dal (Kruising Les Mandettes en Sestrière) kan je rechtdoor voor een brede "singletrack" kiezen die lekker snel flowt tot in "Le-Monetier-Les-Bains", vanaf daar zijn we onder de skiliftjes beginnen klimmen, soms heel steil, naar boven tot aan "Col de Méa" langs het meertje (zie Google maps), vanaf daar kan je dan 1000hm dalen op singletrack in de richting van "Puy-Saint-Vincent". Een heel mooie, soms technische afdaling waar een fully een must is (het kan ook met hardtail maar er liggen soms nogal veel grote losse stenen).

Have fun
Mojo
Gebruikersavatar
whaleshark
Mountainbiker
Berichten: 679
Lid geworden op: ma 06 mei 2013 17:09
Rijdt met: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem

Re: waar zijn de leuke en interesante MTB-vakantiebestemming

Bericht door whaleshark »

Mojobiker schreef:Nu onze sponsor er mee stopt, geef ik jullie met plezier het rechtstreekse adres van Mountainbike Verbier.

http://www.mtbverbier.com" onclick="window.open(this.href);return false; en het warmmakertje: " onclick="window.open(this.href);return false;

Een aanrader,

Mojo
Inderdaad, een schitterende warm maker... mooi gemaakt.
the mauve crew
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 07 jun 2009 10:03
Rijdt met: Bianchi JAB

Re: waar zijn de leuke en interesante MTB-vakantiebestemming

Bericht door the mauve crew »

Ben op zoek naar een bestemming waar een combinatie kust of waterplas voor de vrouw en kinderen / Mtb voor mij een aanrader is . " Moet " met het vliegtuig zijn , ik neem mijn bike mee in een valies .
Wat is een absolute aanrader ?
Kulgan
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 26 dec 2011 12:39
Rijdt met: Rocky Mountain Element 2017/Rocky Mountain Instinct

Re: waar zijn de leuke en interesante MTB-vakantiebestemming

Bericht door Kulgan »

Finale ligure
sam2300
Mountainbiker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 15 okt 2012 16:31
Rijdt met: Granville evo

Re: waar zijn de leuke en interesante MTB-vakantiebestemming

Bericht door sam2300 »

the mauve crew schreef:Ben op zoek naar een bestemming waar een combinatie kust of waterplas voor de vrouw en kinderen / Mtb voor mij een aanrader is . " Moet " met het vliegtuig zijn , ik neem mijn bike mee in een valies .
Wat is een absolute aanrader ?
Gardameer
the mauve crew
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 07 jun 2009 10:03
Rijdt met: Bianchi JAB

Re: waar zijn de leuke en interesante MTB-vakantiebestemming

Bericht door the mauve crew »

sam2300 schreef:
the mauve crew schreef:Ben op zoek naar een bestemming waar een combinatie kust of waterplas voor de vrouw en kinderen / Mtb voor mij een aanrader is . " Moet " met het vliegtuig zijn , ik neem mijn bike mee in een valies .
Wat is een absolute aanrader ?
Gardameer
zou s graag met den vlieger gaan om een meer "exotische" , doch europese bestemming te kunnen doen
gardameer kan ik nog altijd s met den otto
Gebruikersavatar
Mojobiker
Mountainbiker
Berichten: 2189
Lid geworden op: di 31 jul 2007 16:17
Rijdt met: TREK 8000 / CANYON Nerve Al 7
Contacteer:

Re: waar zijn de leuke en interesante MTB-vakantiebestemming

Bericht door Mojobiker »

Dit jaar alweer een knappe "enduro" bestemming er bij in de nabijheid va Briançon, namelijk Champcella. Mooi hooggebergte met leuke tracks.

Wij logeerden er bij Nederlanders in La Bergerie. Echt vriendelijke mensen, wij kwamen niets te kort. Ideaal voor mountainbikers...

De warmmaker: " onclick="window.open(this.href);return false;

Mojo
Plaats reactie