waar zijn de leuke en interesante MTB-vakantiebestemmingen

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Magura
Mountainbiker
Berichten: 939
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 18:59
Rijdt met: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Contacteer:

Bericht door Magura »

Yep, wel zien naar waar ge rijdt (op kaart staan de weggeskes), anders komt ge op doodlopende weggeskes.

Ge komt uiteindelijk op ne grote gletcher (skipiste). Als je niet te laat bent op de dag, en het is niet al te warm, kun je met de fiets daar nog een stukje verder naar boven (al dan niet rijdend :wink: )

Waar hebt ge nog zo'n plaatskes??
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

In les arcs de aiguilles rouges, als je op tijd vertrekt, het koud genoeg is, en er niet te veel losse sneeuw ligt kan je op 1 of 2 stukken na de tot de gondel rijden :drunk:

Wel spikes gebruiken.
peter
Mountainbiker
Berichten: 305
Lid geworden op: vr 12 jul 2002 02:00

Bericht door peter »

Boven de 3000 al fietsend :
sommeiller in susa vallei en vroeger(eind jaren 80) ook de chaberton, col du jandri vanaf les 2 alpes,
le grand col (vanaf les arcs 2000), sommet de bellecote via roche de mio en la plagne, vanuit val thorens geraak je ook tot boven de 3000 maar de namen onstanappen me, in zwitserland gaat het ook op 4 plaatsen maar ik ben de naam vergeten, pico velata in spanje
meer dan 2900 fort malamot, jaffereau, pic du chateau renard, la colette/monte bellino, col des thures, tete de virayse, onverharde top bonette, col de parpaillon enz.
Als je stukken wil stappen bergop zijn er hopen in de buurt van de 3000,
ik heb er nu 37 of 38 in europa.
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

Col du grand renard (vanuit bourg-st.maurice!), door naar de grand col!!!

Denk 2001, maar kan ook 2000 zijn!
Magura
Mountainbiker
Berichten: 939
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 18:59
Rijdt met: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Contacteer:

Bericht door Magura »

@Peter: Respect =D> =D>
Gebruikersavatar
mountainsurfer
Mountainbiker
Berichten: 291
Lid geworden op: zo 11 jan 2004 23:51
Rijdt met: giant 29 er

Bericht door mountainsurfer »

mtbhurricane schreef:Ik ben in mei van dit jaar naar Oostenrijk geweest om er 4 dagen te biken. De streek is zeer kortbij en je zit er echt in een hooggebergte waar verschillende mtb routes zijn uitgepijld. Je mag wel niet voor juni gaan als je niet in de sneeuw wil zitten zoals wij. Er is ook een tof bikepark in dit dal. Voor meer info en foto s kan het verslag lezen op mijn site. Als je vragen hebt over de streek mag je me ook altijd mailen.


ga al 10 jaar de laatste week van mei weg met een paar vrienden
(begonnen als surfvakanties ,maar altijd de mtb meegenomen )
nu zouden we het hooggebergte eens proberen
(zonder de surfboards #-o #-o )

hoe is het weer daar rond mei
ligt er nog veel sneeuw
en vanaf welke hoogte
peter
Mountainbiker
Berichten: 305
Lid geworden op: vr 12 jul 2002 02:00

Bericht door peter »

Mountainsurfer in mei ligt er zeker nog sneeuw boven de 2000m.
Als je pech hebt en er komt een weersomslag zelfs nog veel lager.
Die weeromslag dat kan je zelfs in volle zomer hebben(sneeuw tot 1500m), je moet het maar eens vragen aan de dolomiti superbikers.
Bergen zijn geen speeltuin zeker als je boven de 2000m gaat en zeker boven de 3000m(elk jaar zijn er in de alpen enkele honderden doden).
Hoe zuidelijker en hoe lager hoe meer kansen dat er geen sneeuw meer ligt in juni.
Een dagelijkse check van het bergweerbericht is een must, zelfs in de zomer.
Magura
Mountainbiker
Berichten: 939
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 18:59
Rijdt met: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Contacteer:

Bericht door Magura »

Inderdaad,
ik ben 3 jaar geleden in volle zomer (half juli) eens verse sneeuw tegengekomen op 1400m. Op 2500m gewoon moeten terugdraaien omdat er geen doorkomen meer aanwas
Gebruikersavatar
Survival
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 11 jan 2004 21:56
Rijdt met: specialized epic comp

Bericht door Survival »

Transalp en ik zijn vorig jaar in juli met mountainbike adventure naar Sion (Zwitserland) - Wallis geweest.

Het is echt een prachtige streek (omgeving Verbier, Grimentz, evolène, cabane du mont fort,...) om te mountainbiken ;-) zeker als je graag wat hoogtemeters voorgeschoteld krijgt :-)

Een verslag en foto's kan je hier vinden: http://sion2004.fotopic.net/
Gebruikersavatar
sean braire
Mountainbiker
Berichten: 293
Lid geworden op: ma 18 aug 2003 12:42
Rijdt met: Wilier 401 Xb

Bericht door sean braire »

Ik ga elk jaar eind juli naar Riva (Gardameer Italië). Vroeger was het het mekka van de surfers, nu zie je er mtb-ers in grote getale.
Terecht trouwens, veel mogelijkheden, mooi weer maar het uitstippelen van routes kan beter.
Tot en met vorig jaar was het ook de aankomstplaats van de Transalp.
Plaats reactie