waar zijn de leuke en interesante MTB-vakantiebestemmingen

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

Ik ga voor de Spaanse dienst voor toerisme werken denk ik,
want,

Noord Spanje = De Spaanse Pyreneeën,
:lol:


Maar, blijf ver weg van de kust, tenzij je een voorstander van sardientjes in blik bent :-?

De pyreneeën zijn zeer smal, het hooggebergte is geen 10 km breed, eens daarbuiten is er perfect te biken. Ainsa en omstreken zijn zeer mooi en iedereen zal er zijn meug vinden!
Gast

Bericht door Gast »

Ik ben in mei van dit jaar naar Oostenrijk geweest om er 4 dagen te biken. De streek is zeer kortbij en je zit er echt in een hooggebergte waar verschillende mtb routes zijn uitgepijld. Je mag wel niet voor juni gaan als je niet in de sneeuw wil zitten zoals wij. Er is ook een tof bikepark in dit dal. Voor meer info en foto s kan het verslag lezen op mijn site. Als je vragen hebt over de streek mag je me ook altijd mailen.
Rockfire
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: di 06 jan 2004 23:00
Rijdt met: Flanders - Deore LX

Bericht door Rockfire »

@Ziggy:
Eifelgebergte, niet ver en goed om te biken. Geen hoog gebergte.
Er zijn een paar vakantieparken (oa centerparcs Heilbachsee) en
er zijn uitstapmogelijkheden om met de kids iets te doen.
Gebruikersavatar
Koen31
Mountainbiker
Berichten: 240
Lid geworden op: di 17 sep 2002 02:00
Rijdt met: Radon

Bericht door Koen31 »

mtbhurricane schreef:Ik ben in mei van dit jaar naar Oostenrijk geweest om er 4 dagen te biken. De streek is zeer kortbij en je zit er echt in een hooggebergte waar verschillende mtb routes zijn uitgepijld. Je mag wel niet voor juni gaan als je niet in de sneeuw wil zitten zoals wij. Er is ook een tof bikepark in dit dal. Voor meer info en foto s kan het verslag lezen op mijn site. Als je vragen hebt over de streek mag je me ook altijd mailen.
Lijkt me interessant ...
De afstand vanuit België valt precies nogal mee ook...
Hoe hoog zijn de bergen daar ?

K.
Gerrit
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 13 jan 2003 14:05
Rijdt met: Specialized Epic

Leuke en interessant MTB vakantie

Bericht door Gerrit »

Ben dit jaar begin juli voor 10 dagen naar Torbole geweest. Torbole ligt helemaal ten noorden van het Gardameer in Italië, naast Riva (waar in mei de marathon bikefestival Garda doorgaat).

De reis wordt georganiseerd door een persoon die al 10 jaar naar deze plaats komt. Je kan er met de bus ofwel met je auto naar toe rijden. Iedere dag kan je meerijden voor een MTBrit tussen de 50 à 60 km in de bergen.

Dit jaar waren we met een 20-tal bikers. Gezellige familiale sfeer.

Ik ga volgend jaar zeker terug.

Foto's vindt u op http://www.torbole.tk/

Groetjes, Gerrit
Gast

Bericht door Gast »

Koen31 schreef:
mtbhurricane schreef:Ik ben in mei van dit jaar naar Oostenrijk geweest om er 4 dagen te biken. De streek is zeer kortbij en je zit er echt in een hooggebergte waar verschillende mtb routes zijn uitgepijld. Je mag wel niet voor juni gaan als je niet in de sneeuw wil zitten zoals wij. Er is ook een tof bikepark in dit dal. Voor meer info en foto s kan het verslag lezen op mijn site. Als je vragen hebt over de streek mag je me ook altijd mailen.
Lijkt me interessant ...
De afstand vanuit België valt precies nogal mee ook...
Hoe hoog zijn de bergen daar ?

K.
Als ik me niet vergis 2500-3000 meter hoog. Het dal ligt op ong 650 meter hoogte. Je bent dus een tijdje zoet als je de bergen op wil. Het voordeel is idd dat het niet ver is en dat je toch in een hooggebergte zit.
peter
Mountainbiker
Berichten: 305
Lid geworden op: vr 12 jul 2002 02:00

Bericht door peter »

Ik ben een absolute fan van de frans-italiaanse-zwitserse grensstreek.
Daar zijn de bergen het hoogst. Het was ook betwist gebied, dus zijn er door de legers veel pistes en paadjes aangelegd.
Mijn favorieten zijn het Roya dal tussen ventimiglia en de col de tende(elke wegwijzer heeft daar een nummer dat ook op de kaart staat);
de streek rond briancon en val susa; de queyras en val maira stura demonte.
In elke streek kan je drie weken elke dag fietstochtkes maken tot 90 km en 3000 hm zonder hetzelfde te moeten doen.
Het gaat hier over hooggebergte(soms + 3000m) dus een beetje ervaring in de bergen, weer en kaartlezen is een minimum vereiste.
BikingBrecht
Mountainbiker
Berichten: 681
Lid geworden op: di 03 aug 2004 19:28
Rijdt met: Cannondale F500, Cannondale Rush 5 met Fox vork

Bericht door BikingBrecht »

Hallo allen,

Ikzelf ben reeds driemaal op reis geweest met UCPA. Dit is een franse reisorganisatie die vooral (buiten)sportvakanties in Frankrijk (ook een aantal in buitenland) organiseert.

Er zijn verschillende formules. Volledig georganiseerd, een halve dag georganiseerd+halve dag vrij; vaste locatie, raid

Per vakantie wordt in de catalogus een indicatie gegeven voor de nodige conditie. (van 1 tot 4 sterren)

Ikzelf koos driemaal voor de formule raid adventure.
Dit is een begeleide trektocht met de mtb waarbij de bagage wordt achtergebracht. Voor overdag wordt de picnic verdeeld onder de deelnemers (een groep van ongeveer 10 man/vrouw). Er wordt geslapen in gites.

Vervoer heen en terug moet je zelf regelen. Je kan een huurfiets nemen maar je mag ook je eigen mtb meedoen.

Meer info kun je vinden op http://www.ucpa.fr . Deze organisatie heeft een kantoor in Brussel.


Met vriendelijke groeten
Magura
Mountainbiker
Berichten: 939
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 18:59
Rijdt met: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Contacteer:

Bericht door Magura »

Leuke vakantiebestemming: NAUDERS in Oostenrijk, vlakbij Italië in Zwitserland (tolvrij gebied Samnaun).

In de buurt massa's afgepijlde MTB-routes, o.a. de Ironbike. Ook veel bergpassen, zoals Rechenpass, Kaunertaler Gletcherstrasse (2700m), Stelvio (2750m: kan je volledig off-road doen), ... .

Bovendien heb ik vorig jaar met de MTB tot 3100m hoog gereden.

Kortom: alles wat een goede baaijker nodig heeft =D>
peter
Mountainbiker
Berichten: 305
Lid geworden op: vr 12 jul 2002 02:00

Bericht door peter »

Magura schreef:Leuke vakantiebestemming: NAUDERS in Oostenrijk, vlakbij Italië in Zwitserland (tolvrij gebied Samnaun).
Bovendien heb ik vorig jaar met de MTB tot 3100m hoog gereden.
=D>
Was dat de piste verder vanaf de stelvio?
Ik verzmale zo'n bbetje +3000ders die fietsbaar zijn, vandaar mijn intereresse.
Plaats reactie