waar zijn de leuke en interesante MTB-vakantiebestemmingen

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Gast

NZ

Bericht door Gast »

Ben dit jaar 3 maanden gaan MTB-en in Nieuw-Zeeland. Kan jullie garanderen dat dit de max is. Dit land bruist echt van de mountainbike activiteiten. Elke grote stad (stel je daar niet te veel bij voor) heeft zijn eigen mountainbike paradijs. Absolute hoogtepunten waren voor mij Queenstown, Wanaka, Christchurch, Queen Charlotte track (trekking van 3 dagen langs heerlijke baaien op prachtige single tracks), 42 traverse (Mt Doom) en uiteraard Rotorua (waar ook dit jaar het WK doorging).

meer info: www.mountainbike.co.nz of wimdelaet.blogspot.com (eigen blog)

boeken: !!!!! Classic New Zealand mountbike rides (the Kenneth bros), Cycling New Zealand
Willempie
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: do 21 aug 2003 16:58
Rijdt met: bulls comp 4.5 lxt marzocchi mx pro

mountainbikeadventure.nl

Bericht door Willempie »

Ik had vorig jaar een bike-vakantie geboekt bij mtba,ik wou men eiegen fiets mee ipv ginder ik-weet-niet-wat voor een bike te huren.Dus schrijf ik me in voor de pendelbus(geen eigen vervoer buiten de fiets)dan hoef ik me geen zorgen te maken,dacht ik...ik betaal dus bij inschrijving 50euro,ik krijg wat later men bevestiging in de bus en daar staat in grote letters op;MET DE PENDELBUS IS ER GEEN MOGELIJKHEID OM JE EIGEN BIKE MEE TE NEMEN,daar werd dus geen woord over gerept in de brochure(die ik meermaals heb bestudeerd),maar er zit wel een briefje bij dat ze een oplossing hebben #-o .Dus bel de firma in kwestie en men zegt me dat ze een medereiziger hebben die plaats en zin heeft om me mee te nemen en dat ze me zijn nummer zouden doorspelen zodat ik contact met hem kan opnemen.Maar het blijft stil dus vertik ik het om de rest van men vakantie te betalen om dat ik dus nog steeds geen oplossing heb.een maand of 2 later,2 weken voor vertrek krijg ik telefoon van mtba met de vraag of er iets is misgelopen want ze hebben mijn betaling niet ontvangen,waarop ik antwoord dat dat komt omdat ik zonder zekerheid van vervoer(en dus reis) niet betaald heb [-X .Maar in hun notities zou ik zeker en vast de tel.nr. gekregen hebben en dat dan maar mijn reis schriftelijk moest annuleren #-o .Maar als ik dat deed moest ik dus wel heel de reis betalen. [-X maar ni met den deze,ik heb dus een aangetekend schrijven gedaan waarin ik hun liet weten dat ik niet verantwoordelijk was voor hun nalatigheid en gevraagd waarom ze pas 2 maanden na de uiterlijke betalingsdatum verhaal kwamen halen....en dat wa het laatste wat ik van hun heb gehoord...maar enkele dagen later belde er dus iemand die zei dat ik met hem meekon en dat de reis nog wel geregeld kon worden,ik heb dus gepast.Misschien volgende jaar vroeg hij nog... :-) :-D :lol: yeah right.tot dusver mij bevindingen...grtz
walter
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 10 jun 2003 16:22
Rijdt met: Giant NRS Air / On-One Inbred
Contacteer:

Bericht door walter »

Ha even een flinke topickick.
Ik lees dit toevallig, omdat ik alweer bezig ben met fietsvakantieplannen voor de zomer 2007.
Dit jaar voor de 3e keer bij Jos en Karin geweest.
Het zal Willempie, de vorige poster, goed doen te weten dat Jos en Karin met mtba gebroken hebben.
Maar ik kan jullie melden dat de vakantie er alleen maar beter op is geworden.
Ik deel de bovenstaande mening van Jocca volkomen.
Ik vraag me alleen af waar die foto's blijven ;)
Jan E
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 06 dec 2006 20:26
Rijdt met: Cannondale F500

Bericht door Jan E »

Voor degenen die een vakantie plannen in het (vroege) voorjaar, denk eens aan de Costa Blanca regio. Behalve sea, sun & fun vind je hier schitterende eenzame bergachtige streken (tot 1500 m) waar mooie mtb-tochten gemaakt kunnen worden.
Kijk eens op http://www.bicitours.nl voor de mogelijkheden voor een georganiseerde mtb-vakantie. Ook trektochten mogelijk.
Groet
Jan
Vladimiri
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 15 jun 2006 09:47
Rijdt met: Rockrider 9.1 FS

Bericht door Vladimiri »

Wil je naast je fiets nog je familie meenemen op vakantie, dan kan je met 2 gezinnen terecht in "Les Vignes d' en Teste" (Tarn-Fr) aan de voet van de Montagne Noire: ook daar valt heel wat te beleven op MTB-gebied... Meedoen met een lokale tourtocht is een belevenis op zich en ik heb een aantal parcours ter beschikking (zelfs met GPS). Dit alles te bekijken op: http://www.lesvignes.tk

Groet

Vladimiri

PS Tour de France liefhebbers: 21 juli= 3 dagen de tour ter plaatse: Castres, Albi en Mazamet :lol:
Vladimiri
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 15 jun 2006 09:47
Rijdt met: Rockrider 9.1 FS

Bericht door Vladimiri »

Wil je naast je fiets nog je familie meenemen op vakantie, dan kan je met 2 gezinnen terecht in "Les Vignes d' en Teste" (Tarn-Fr) aan de voet van de Montagne Noire: ook daar valt heel wat te beleven op MTB-gebied... Meedoen met een lokale tourtocht is een belevenis op zich en ik heb een aantal parcours ter beschikking (zelfs met GPS). Dit alles te bekijken op: http://www.lesvignes.tk

Groet

Vladimiri

PS Tour de France liefhebbers: 21 juli= 3 dagen de tour ter plaatse: Castres, Albi en Mazamet :lol:
rocky
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 11 dec 2005 12:11
Rijdt met: chigger pige en trek 8900 (2006)

Bericht door rocky »

Ik ga ook voor de eerste keer met T zuidenhuis(reisbureau)op reis.Alleen
ik denk 4-daagse Morvan.Dat gaat niet slecht zijn toch???? #-o #-o #-o
Gebruikersavatar
napoleon
Mountainbiker
Berichten: 59
Lid geworden op: za 23 okt 2004 11:25
Rijdt met: Gary Fisher Cake (fully) & Gary fisher HKEK (HT)
Contacteer:

fietsweek

Bericht door napoleon »

we zijn een fietsweekje met el camino loco aan het plannen in de pyreneeën (de katharen route) maar de organisatie heeft nog tal van andere MTB reizen in hun programma check www.mtb.be eens. ook voor een gezin is er de mogelijkheid om bv naar mallorca te reizen en daar enkele tochtjes te doen terwijl vrouw en kinderen kunnen kuieren en zonnen aan zee of zwembad. voor de uitdagende mtb'ers is er natuurlijk de Coast to Coast welke voor mij een ongeloofelijke belevenis was. en de el cid

ciao napoleon
Dresse
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 01 mar 2006 18:46
Rijdt met: minerva starlite

Bericht door Dresse »

net terug van men werk in tsjechie waar ik groepen moest begeleiden bij mountainbiken, kajakken, raften, klimmen en avonturenparcour. (zaligste job ooit btw.. :-D )

annywayzz, De paar vrije uren die ik daar had ben ik uiteraard gaan biken in de omgeving, en heb er echt van genoten. Veel aangeduidde routes waarvan de bewegwijzering perfect was, veel stijgen en dalen maar net niet te zwaar (voor mij dan... hoogste punt daar was 936m denk'k) Veel afwisseling (met stenen bezaaide wegjes die precies vroeger rivierbeddingen waren, single-tracks door naaldwouden, veldwegjes, ...). En om met gezinnen te gaan is het al helemaal perfect want het eten is er de helft goedkoper als hier. (2.5€ voor ne grote spaghetti).

De streek waar ik gaan biken ben was in de streek "sumava" (natuurgebied gelegen rond susice) . Ik werkte hier: http://www.sumava-adventure.com/nl/index.html.
misschien niet direct voor de ervaren mtb guru die kickt op levensgevaarlijke afdalingen en singletracks met ravijnen aan de zijkant... maar voor beginners die op zoek zijn naar een goedkope mtb vakantie is het wel perfect. qua landschap te vergelijken met onze ardennen... mss iets wilder...
gaatje
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 17 mar 2006 12:17
Rijdt met: Canondale F600, trek850 met een kot

Bericht door gaatje »

Kijk toch maar een sop www.mtb.be. Ben net terug van een verbluffende CTC van middellandse zee naar atlantische oceaan. En naar het schijnt groeit het aanbod zoals een CTC door engelend en schotland.
Plaats reactie