waar zijn de leuke en interesante MTB-vakantiebestemmingen

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Essy
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 29 nov 2005 16:43
Rijdt met: Trek 8500

Bericht door Essy »

Hallo,

Eén adres voor een uitdagende mountainbike vakantie!!! Met Bike 4 Pleasure kan je één week op reis naar Spanje Empuriabrava voor een vriendschappelijke prijs! Er zijn 4 begeleide mtb tochten in de uitlopers van de Pyreneen met bevoorrading en technische assistentie en er is nog een uitgebreid nevenprogramma met tal van toffe activiteiten! Kortom er is altijd wel iets te doen met de mannen van Bike 4 Pleasure!!!

Iedereen is welkom, alles is voorzien, ook voor gezinnen en beginnende fietsers!!! Kijk echt eens op de site want er is nog veel meer...

Meer weten: www.flowtrack.be >> fietsvakanties >> Bike 4 Pleasure

Mailen kan ook naar bike4pleasure@hotmail.com

Grtz
Sam en Rik van Bike 4 Pleasure
Gebruikersavatar
bikerLieven
Mountainbiker
Berichten: 262
Lid geworden op: do 27 jan 2005 13:37
Rijdt met: Stumpjumper 2011

Re: MTB in Nederlands Limburg

Bericht door bikerLieven »

maurice schreef:
aimee schreef:Ben afgelopen week in Valkenburg geweest. Erg leuk.
Mooie MTB tochten gemaakt met een gids. Was echt klasse.
Ze hebben een site: www.fietseninvalkenburg.nl

Ze doen het ieder weekend. Je wordt ingedeeld naar je nivo.

Groet,

Aimee
Zeg maar gewoon wij hoor :lol: :lol: :wink: . Aan jou mailadres te zien ben je zelf van de organisatie, geen probleem verder trouwens. Wij mods letten goed op hoor 8) .

Via die site www.fietseninvalkenburg.nl zijn we naar Valkenburg geweest met 24 man voor drie dagen en we zijn allen unaniem: Schitterende organistatie. De groep werd opgesplitst in 4 groepjes van 6 man elk met een gids. De gidsen kennen de streek zeer goed. En op de mooiste stukken die we gedaan hebben stonden ook geen bloso pijltjes. Voordeel van met een gids te rijden is dat je geen pijltjes moet volgen of een plan.

De groepen worden ingedeeld naar niveau (conditioneel en technisch). Die mannen kunnen ook een stukje met fiets rijden.
=D> Vooral de lange technsische afdalingen met wortels, trappen,.. in de bossen zijn mij bijgebleven.

Iets van een 100 euro betaald/persoon voor 3 dagen verblijf , 3 ontbijten, en 2 begeleide tochten. Absoluut de moeite. Trouwens, voor den apres-bike is Valkenburg ook top.
Christa S
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 22 apr 2006 20:00
Rijdt met: Cube

Gave vakantie in de Franse Alpen

Bericht door Christa S »

Hoi daar,

Dit is voor mijn mtb-paradijs:

http://www.gite-labergerie.com/start1.html

De site spreekt voor zich.

Bikersgroet,
Christa.
Gebruikersavatar
Via Ferrata
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: di 27 sep 2005 21:32
Rijdt met: Radon 29 Black Sin 8.0

Bericht door Via Ferrata »

Dresse schreef:hey...

ik ben dus eigenlijk ook op zoek naar een of andere vakantie met de mountainbike in een uitdagend gebergte. Heb hier al wat te horen gekregen wat eigenlijk perfect is, namelijk met de mtb trekken van de ene plaats naar de andere en de bagage wordt gebracht...

nu is het probleem, ik kan er zelf niet graken aangezien ik geen auto heb en geen rijbewijs en de ouders kunnen me ook niet ff naar frankrijk brengen... :)

men vraag dus: is er ergens een organisatie die het organiseerd zoals de vroegere vkz kampen en waarbij het vervoer naar daar ook geregeld is?
Of is er hier iemand van het forum die ook al zo'n soort vakantie gaat meedoen en waar er nog plaats is voor een extra biker en zen fiets? :) Of misschien een mtb club die zoiets organiseerd en waar ik misschien nog bij kan joinen :)

ben zelf 20 dus zou het liefst een vakantie hebben met nog sportieve twintigers uiteraard ( 18-25 jaar ofzo?)

gegroet,
Dag Dresse,

Via de links in dit topic (de Offices de Tourisme) kan je een vakantie in de Franse Alpen op VTT waarmaken.
http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... highlight=
Briancon heeft een treinstation en er is verbinding vanuit Brussel (via Parijs) beschikbaar. Met de TGV gaat ook en ben je op een 5 u te Cézanna Torinese of Bardonechia (It)(beide op 30 min rijden met de bus van Briançon)
Persoonlijk gezegd vind ik de streek hierboven vermeld met een link rond het gehucht Chamcella (tegen Guilestre en de Queyras) minder mooi dan de streek in mijn link beschreven. Indien een canyoning-,windsurf- of zeilvakantie zou ik zeker naar Guilestre gaan, nabij het (kunstmatige) stuwmeer van Serre Ponçon, probleem is dat je ginds ook nog eens struikelt over de massa's luidruchtige Hollanders, Vlamingen. Zeker mooie streek, waar ik ook veel van houd en vrienden heb, maar het is een beetje alsof naar zee gaan en in Brugge stoppen, je was er dichtbij, maar niet helemaal dat.
Ten Noorden van Champcella, in het centrum van het Nationale park is het echter dag tegen nacht.

Wil je bergen, echte bergen? Sowieso veel MTB? Dan zit je onder Argentière la Bessée. te laag qua mooi zicht op gletsjers en hun aansluitende bergtoppen erboven (de meest zuidelijke is immers de Sirac, 3440m; ten W van Argentière) en sowieso niet meer in contact met het hooggebergte, zeker rond Guillestre(heel mooi stadje!). Niet slecht in de Queyras voor VTT (Arvieux, Ceillac, Chateau Queyras, Ristolas, Abries..)hoor, daar niet van, maar dan moet je niet naar Champcelall of Guilestre maar ten Oosten van daar. Of naar het centrum van de Ecrins ten W, O, en N van Briançon.

Beetje zonde om 30km onder het MTB mekka van de Hautes Alpes te verblijven.

Mijn 2 cents.
Gebruikersavatar
Via Ferrata
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: di 27 sep 2005 21:32
Rijdt met: Radon 29 Black Sin 8.0

Re: Gave vakantie in de Franse Alpen

Bericht door Via Ferrata »

Christa S schreef:Hoi daar,

Dit is voor mijn mtb-paradijs:

http://www.gite-labergerie.com/start1.html

De site spreekt voor zich.

Bikersgroet,
Christa.
Ik ben niet van diegen die zeggen dat sites voor zich spreken, zeker als ze uitgaan van mensen die, ondanks alle, pure, liefde die ze voor de streek zullen hebben, (nog) niet local zijn.

Ik was reeds vaak in Champcella sinds 1994, aangezien ik na het ijsklimmen in de vallei van Freissinières met zijn talrijke mglh (fournel net erboven is wel nog beter) er vaak eens stopte op de weg terug nr huis (05100 Briançon, Puy St André). Het is zeker en mooie streek met op het einde van de weg door de vallei van Freissinières het knappe middeleeuwse Hugenotedorp met zijn waterval: Dormillouse, a must see when there.

Qua MTB vind ik echter dat de uitvalbasis voor het mekka net iets (20km)ten Noorden ligt, Briançon, Vallouise, Névache (+-30), Cervières (+-30).
Vele locals ofte bureaus à la Anders Reizen, zoals Terre d'Avontures, Allibert; of de locale accompagnateurs en montagne (neen, niet zo duur als de berggidsen) in het bureau des guides werken er met gediplomeerde VTT gidsen, hetgeen verplicht is in Fr en we van de toffe mensen te Champcella niet kunnen zeggen. (bij ongevallen hangen ze, veel gezien bij skimonitors zonder ESF diploma bv..).

BTW, Fantastisch dat je die streek liefhebt =D>
jocca
Kerstman
Berichten: 1351
Lid geworden op: wo 07 dec 2005 10:43
Rijdt met: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
Contacteer:

Bericht door jocca »

@ Via Ferrata

daarom dat je altijd een ongevallen verzekering moet nemen als je risicovolle sporten doet, ikzelf heb heel wat gewandeld in het Hooggebergt in Turkije en telkens een verzekering genomen. Dan loop je gewoonweg geen risico. Erkende organisaties zoals Te Voet, Anders Reizen, Joker, ... raden iedereen om zo'n verzekering te nemen (kost een goeie 50 euro voor een goede verzekering). Daarmee ben je zo goed als volledig in orde. En als die personen nu hangen of niet, dat is dat een risico dat ze zelf nemen en niet de personen die daar op reis gaan. Aangezien ze al meer dan 10 jaar ervaring hebben denk ik wel dat ze goed weten waarmee ze bezig zijn.

Enfin dit terzijde, ik ga in ieder geval deze zomer naar Champcella in de periode van 22-29 juli - nog iemand op dit forum die naar ginder is gaat of is geweest. Personen die geweest zijn mogen altijd een pb-ke sturen met hun ervaringen, kwestie van mij wat voor te bereiden.

groetjes
GiantXTC
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: di 04 mei 2004 19:59
Rijdt met: Giant Anthem Zero
Contacteer:

Re: Gave vakantie in de Franse Alpen

Bericht door GiantXTC »

Christa S schreef:Hoi daar,

Dit is voor mijn mtb-paradijs:

http://www.gite-labergerie.com/start1.html

De site spreekt voor zich.

Bikersgroet,
Christa.
Helemaal mee eens!!! Ga volgende week weer naar Jos & Karin toe voor wederom een nieuwe mtb trektocht.
Na 10 jaar weet Jos namelijk de mooiste paden te vinden in de streek rondom het Nationaal park des Ecrins, het gebied bij de Galibier, Briancon en Guillestre, Barcelonnette etc.
Heb zelf al vele jaren bij hem gefietst en elk jaar weet hij ons weer te verassen met nieuwe gebieden en paden. Gewoon 1 van de beste MTB organisaties met veel technische paden (dus niet alleen meer over brede shotterpaden)!.
Gebruikersavatar
Iegienie
Mountainbiker
Berichten: 1430
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 18:59

Bericht door Iegienie »

[quote="Via FerrataBeetje zonde om 30km onder het MTB mekka van de Hautes Alpes te verblijven.

Mijn 2 cents.[/quote]

in den ecrins mag wel geen fiets binnen...
les 2 alpes is wel mooi, maar dat is zoals klimmen in een zaal, dat is eigenlijk erzatz voor het echte werk.


ik ben wel al eens in de bergen geweest rond de valée de la clarée (tochtjes van een uur of zeven alle windrichtingen uit tov névache), en dat was echt wel super. laat ons zeggen dat champcella zo"n 40km ten zuidwesten ligt van het walhalla... lol.
jocca
Kerstman
Berichten: 1351
Lid geworden op: wo 07 dec 2005 10:43
Rijdt met: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
Contacteer:

Bericht door jocca »

Ondertussen ben ik al een weekje terug van mijn reiske in Frankrijk bij Jos en Karin (gite la bergerie). Amai amai amai wat we daar hebben gedaan en gezien kan je volgens mij haast nergens ander doen hoor. Het is kwestie van de juiste paadjes te kennen en daarlangs te fietsen. Toertochten die onophoudelijk over onverharde wegen gaan met op elke dag een ferme klim naar de gite zelf (en die bijt verdorie hard in de kuiten), schitterende beklimmingen via slingerende paadjes en afdalingen om vingers en tenen tesamen vanaf te likken hoor. Meerdere keren een afdaling gedaan van +40 min die constant over singeltracks liepen, scherpe haarspeldbochten en een meter verder een ravijn van 500 m. diep (hebben we meerdere keren gezien hoor). Sommige stukken waren simpelweg niet te fietsen en moest je te voet doen. Op de voorlaatste fietsdag hebben mijn copain in ik een extra bergske beklommen dat we helemaal te voet hebben moeten beklimmen, waarna we een fantastische afdaling kregen met tientallen haarspeldbochtjes, paadjes vlak naast een afgrond en nog zoveeeeeel meer. Binnenkort komen alle vakantiefoto's online (+300 foto's zullen het worden) dan open ik wel eens een nieuw topic over deze schitterende lokatie. Ik ben van mening dat als je niet met jos bent gaan fietsen je geen goed oordeel kan vellen over deze plek, want wat hij uit zijn mouw schud is gewoon niet normaal. Sommige paadjes staan simpelweg niet op de kaart omdat ze te benullig zijn, dus occasionele fietsers die de weg daar niet kennen kunnen onmogelijk deze trajecten doen.
Een ding weet ik zeker, ik ga nog terug voor de trektochten te doen.
Gebruikersavatar
papasven
Mountainbiker
Berichten: 79
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 22:54
Rijdt met: Willier ORO PURO FS, NE kapotte Orbea OIZ Carbon Marathon ! En nog nen hele hoop andere !
Contacteer:

Bericht door papasven »

Hou ons op de hoogte waar de foto's te vinden zijn !
Plaats reactie