Mountainbikecenter Thomascooksport Kemer Turkey

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3034
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Bericht door Motorbiker »

We gaan normaal van 12 tot 20 mei naar Turkije. Zijn er dan MTB ritten in de Limra?

Of weet er iemand iets anders in Turkije? voor MTB
Gebruikersavatar
marco di lungo
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 25 sep 2011 20:18
Rijdt met: Trek

Bericht door marco di lungo »

Hoi Motorbiker,

We zijn nog tot eind Mei in Turkey.De Turkse zon zal dan heerlijk zijn. :-D :-D :-D
Offshore
Mountainbiker
Berichten: 376
Lid geworden op: wo 16 dec 2009 18:46
Rijdt met: Cube Reaction Pro, Cube AMS Race 130 en ouwe Specialized Stumpjumper

Bericht door Offshore »

marco di lungo schreef:Hoi Motorbiker,

We zijn nog tot eind Mei in Turkey.De Turkse zon zal dan heerlijk zijn. :-D :-D :-D
Je commentaren over Kemer zijn enthousiast en aanstekelijk. Helaas heb ik dit voorjaar al een andere bestemming. Is dit MTB-programma een jaarlijks terugkerend element bij T C ?
Gebruikersavatar
marco di lungo
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 25 sep 2011 20:18
Rijdt met: Trek

Bericht door marco di lungo »

Inderdaad Offshore.
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3034
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Bericht door Motorbiker »

@ marco di lungo:
Goedemiddag,
Ik 50 en mijn dochter 18 hebben ons ingeschreven voor het Thomas Cook Mtb programma in de Limra. Periode 12/05/2012 tot 19/05/2012. Dit door uw reactie op het Mountainbike.be forum.

We rijden elke zondag toertochten in Noord Frankrijk (Lapugnoy, Wingles, Aniche, …) of in Henegouwen (Thuin, Beignée). Afstanden 50 tot 70km.
Echter zijn er merkelijk minder hoogtemeters dan bij het Thomas Cook programma.

We gaan dan ook ons trainingsniveau vanaf 1 maart verhogen, om zeker enkele keren aan uw toertocht niveau te kunnen deelnemen.
Als u zicht hebt op het trainingsniveau van de andere deelnemers die week, gelieve ons te informeren. We willen zeker niemand tot last zijn of de groep ophouden.

Kan u ons in het kort de vier toertochten beschrijven. En de mooiste recreatie tochten. Of laten weten welke dagen de meest technische tochten zijn, want hier geven we de voorkeur aan.
Alle tips zijn van harte welkom om er een geslaagde MTB vakantie van te maken.

Met vriendelijke groeten, en bij voorbaat dank.
Gebruikersavatar
marco di lungo
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 25 sep 2011 20:18
Rijdt met: Trek

Bericht door marco di lungo »

Hoi Motorbiker,

Als ik lees dat je toertochten van 50 -70 km rijd moet je echt niet bang zijn.De voorbije twee weken is er ook telkens een deelnemer met de toertochtrijders meegegaan die als recreant had ingeschreven.Dit was geen probleem.We houden hier geen wedstrijden.De parcours lenen er zich toe dat je als begeleider de berggemzen gecontroleerd alleen kan laten bergop rijden.Op een duidelijk punt word er dan afgesproken waar we op elkaar wachten.Coach blijft bij de laatste.Het mooie is ook nog dat er in korte omgeving van het hotel veel uitdagende wegen zijn.Ik ken de regio al langer en wist dat dit een zeer mooie Mtb-locatie was.De eerste deelnemers zijn allemaal van dezelfde mening.Dus trainen maar zou ik zeggen,en tot in Mei.Mvg. :-D :-D :-D
Gebruikersavatar
vedettbiker
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 17 feb 2012 22:38
Rijdt met: Cube Reaction Gtc

Bericht door vedettbiker »

Zie het al volledig zitten! Heb geboekt om op 4-3 te vertrekken en gezien dat het reeds volzet is. Heb je een idee van het aantal deelnemers?
Juist spijtig dat het weerbericht er niet echt schitterend uit ziet begin maart :-?
Gebruikersavatar
marco di lungo
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 25 sep 2011 20:18
Rijdt met: Trek

Bericht door marco di lungo »

Het is te hopen dat de weergoden ons mee zijn begin Maart.Je zal niet alleen zijn.30 vertrekkers in Zaventem.20 bikers.Tot in Maart :-D :-D
Gebruikersavatar
tarzan2
Mountainbiker
Berichten: 488
Lid geworden op: ma 20 dec 2004 13:29
Rijdt met: Reven

Bericht door tarzan2 »

Ikzelf was vorige week, 5/2 tot 12/2, te gast in Kemer, 'chez Marco'.

Mijn bevindingen:

- algemeen concept: het concept vond ik super. Voor zeer weinig geld een weekje gaan mountainbiken en niet zomaar wat kiezelbaantjes rjiden maar mountainbiken met een grote M. Vooraf vreesde ik dat het niveau wat (te) laag zou zijn voor mij maar dit was totaal niet het geval. Zie verder... Ikzelf heb bewust gekozen om mij vooral met mtb'en en rusten bezig te houden, een beetje trainingsstage zoals de profs. Als je dit niet wou, kon je ook wat meer cultuur gaan opsnuiven, voor ieder wat wils dus. Dit betekent niet dat de meer recreatieve mtb'ers niet aan hun trekken komen, er was ook een 'easy' groep voorzien.

- fietsen: hierover kan ik mij niet uitspreken want ik heb met mijn eigen fiets gereden. Mijn fietsmakkers waren er toch tevreden over.

- parours: het parcours was prachtig. Doordat wij de eerste klanten na de winterperiode waren, waren sommige tochten iets 'ruiger' en avontuurlijker dan bedoeld. Mij stoorde dit totaal niet, integendeel. Ik hou hier wel van maar ik begrijp dat je dit met een groep van 15 man zeer moeilijk kunt doen. Marc wist het niveauverschil tussen de verschillende mountainbikers zeer goed op te vangen door mij op de klimmen vooruit te sturen. Als ik dan boven was, kon ik terug afdalen om met de trageren mee naar boven te rijden.

edit: hoe kon ik het vergeten; de laatste dag mocht ik Marc's gps lenen om een grotere bergtocht te gaan rijden. De eerste 20km waren gezamelijk, daarna ben ik zelf alleen verder gereden. Goed voor een 85km en 2200hm's. Zeer knappe, uitdagende tocht, als je de kans krijgt om deze ooit te rijden, een aanrader. Voor mij, samen de coast to coast tocht owv zijn technisch karakter, het hoogte punt van de week op mtb vlak...

- begeleiding: deze was super, Marc wist heel goed het niveauverschil op te vangen. Hij is zelfs een dagje extra met mij technische singletracks gaan rijden terwijl dit totaal niet geprogrammeerd was. Chapeau en een dikke merci van mij aan hem.

- hotel: zeer goed, niets op aan te merken...

- andere zaken die van belang kunnen zijn: zoals gevraagd zou een rollenbank welkom geweest zijn voor ochtendlijke nuchtertrainingen. Ik heb deze nu gedaan op een hometrainer in de fitness van het hotel maar echt ideaal was dit niet. Het was natuurlijk ook geen ramp dat dit er niet was.

bottomline: als ik volgend jaar opnieuw de kans krijg om naar ginder te trekken, count me in!

Egon
Gebruikersavatar
RideNShine
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 16 nov 2011 16:49
Rijdt met: Trek

Bericht door RideNShine »

Leuke beelden vinden jullie hier ! Effe wegdromen
=D>
https://picasaweb.google.com/1106246282 ... 12Feb2012#

https://picasaweb.google.com/1106246282 ... ek5Feb2012#

Enjoy!

ps. special guest in de week van 20/5 : 1 dag gratis clinic met Filip Meirhaeghe
Plaats reactie