grand raid christalp

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Xes
Mountainbiker
Berichten: 287
Lid geworden op: di 24 apr 2007 12:42

Bericht door Xes »

Ben je er alleen ? Wij gingen bijvoorbeeld de dag ervoor één wagen grimentz zetten en reden dan zo na aankomst terug naar verbier ...
Alleen is het moeilijker natuurlijk want met de mtb terug rijden ... dat is niet haalbaar denk ik.
LuJu
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: di 22 feb 2011 17:24
Rijdt met: Trek Superfly 9.8

Bericht door LuJu »

Na aankomst kan je terug via de baan. er is zeker een goede ziel die je kan meenemen. Heb ik zelf ook al gedaan.
Camping is niet mijn ding dus weet er niets over. Vervoer via organisatie. Ze kunnen moeilijk tusse iedere fiets een karton steken... Het is wel zo dat de fietsen - dees jaar toch - zorgvuldig op een trailer geplaatst werden. en zoals geschreven, het is een toer van A naar B. Ofwel keer je terug naar de startplaats via organisatie, ofwel heb je een goede ziel in de familie welke aan de aankomst staat om samen met de auto terug te rijden. Dit raad ik aan.
The Doctor 46
Mountainbiker
Berichten: 496
Lid geworden op: wo 15 sep 2010 00:58
Rijdt met: Trek & epic 29er

Bericht door The Doctor 46 »

Normaal gezien ben ik alleen. Ga meestal de maand augustus naar de mont-ventoux (ouders wonen daar) en van daaruit is het ni zo ver rijden. Dacht gewoon effe op en af te gaan met de tent.
Kan misschien aan mijn vriendin vragen dat ze meegaat , maarja veel is daar niet te doen voor haar, buiten daar wat staan te wachten.
Denk wel een ticket te kopen en zal wel zien hoe ik terug geraak desnoods via de baan terug
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Bericht door saiko »

- camping is groot en lag pas vrijdag avond voor 3/4de vol.
meeste mensen komen op vrijdag middag aan, na de fietsen controle.

Afbeelding

Afbeelding

camping is eigenlijk gewoon een weide waar ze 3-4 dixie toiletten neerzetten. Iets verderop (100-200meter) is een openbaar toilet bij de brandweer, proper, groot en voldoende wasbakken om bv uwe afwas te doen. Reken er niet op dat je op de camping fatsoenlijk kunt douchen. Dit is wel mogelijk op het einde van de race.

- vervoer, ik had mijn vriendin mee dus dat viel goed mee.
Woensdag aangekomen op de camping, daar paar wandeltochten gedaan en wat kortere verkenningsritten.
Vrijdag morgen een stuk naast de tent afgezet met politie tape zodat ik zeker en vast mijn auto terug kon parkeren naast de tent :lol:
dan richting de fietscontrole gereden, is met de auto toch even rijden.
's middags onder in het dal gegeten in de stad want boven in Verbier is alles duur, echt duur, 15-18 euro voor een pizza etc.
na de fietscontrole onder in het dal gaan zwemmen in een meertje, lekker wat relaxen dus bij een dikke 28°.
en tegen de avond terug naar Verbier gereden, net optijd want er was net een nederlander mijn politie lint aan het opbreken om zijn tent in de schaduw van de bomen te kunnen opzetten. Zeer handig, kon ik de auto direct parkeren zonder uit te stappen om eerst het lint op te ruimen 8)

Toen in Verbier naar een Pasta party geweest en de laatste krachten binnengemoffeld.
Smorgens vroeg vertrokken en in de late middag kwam mijn vriendin mij halen met de auto.

alternatief is de shuttle, deze zijn al stukken verbeterd als vroeger maar er word toch nog niet echt omgekeken naar het materiaal zoals het moet.
The Doctor 46
Mountainbiker
Berichten: 496
Lid geworden op: wo 15 sep 2010 00:58
Rijdt met: Trek & epic 29er

Bericht door The Doctor 46 »

Bedankt voor de info , camping is goed te doen zo te zien. Vroeger genoeg op festivals gezeten stoort me niet . Alleen wat schrik om mijne mtb mee te geven aan zo'n shuttle dienst , heb er lang genoeg voor moeten werken .
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Bericht door saiko »

camping is proper,mooi gelegen en goede uitvalbasis voor verkenningstochten.
waar op de foto de tent staat is een aan te raden plaats, smorgens niet direct de zon erop zodat je beetje kun blijven liggen nadat de zon opkomt. En waar mijn vriendin staat is een grote steen die we gebruikte als tafel om te eten, lezen, zonnen,...
Shuttle dienst zou ik ook liever niet doen.
neem het als optie, kost niet extreem veel en regel iets met mensen op de camping, ik heb ook iemand mee terug genomen voor een stuk.
Het zijn allemaal mountainbikers,... ook op de camping heerst een heel toffe sfeer waar iedereen elkaar helpt.
tjolder
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 30 okt 2009 00:49

Bericht door tjolder »

Da kamperen is geen probleem!
Maar verder is het echt wel best om iemand bij je te hebben die je in Grimentz komt ophalen denk ik. Hoef je niet met dat transport in te zitten..

Als ik weer meedoe mag je wel met mij terugrijden! :-D
The Doctor 46
Mountainbiker
Berichten: 496
Lid geworden op: wo 15 sep 2010 00:58
Rijdt met: Trek & epic 29er

Bericht door The Doctor 46 »

tjolder schreef:Da kamperen is geen probleem!
Maar verder is het echt wel best om iemand bij je te hebben die je in Grimentz komt ophalen denk ik. Hoef je niet met dat transport in te zitten..

Als ik weer meedoe mag je wel met mij terugrijden! :-D
Alvast bedankt
Maar het is nog wel effe , daar zal nog wel een oplossing uit de bus vallen.
QUICK
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: do 27 sep 2007 20:26
Rijdt met: cannondale

Bericht door QUICK »

Heeft iemand een voorstel wat betreft chalet of appartement huren in Verbier?
Wij zouden er met 5 personen een dag of 5/6 willen verblijven.
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Bericht door kenny »

QUICK schreef:Heeft iemand een voorstel wat betreft chalet of appartement huren in Verbier?
Wij zouden er met 5 personen een dag of 5/6 willen verblijven.
Het probleem is dat ze daar op de meest plaatsten enkel willen verhuren van zaterdag tot zaterdag. En aangezien de koers kan verplaatst worden naar de zondag is dat een probleem. (bovendien is terugkeren naar huis direct na de Christalp niet echt een aanrader :roll: )
Plaats reactie