Trip report Ijsland

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Gebruikersavatar
rubber-12
Mountainbiker
Berichten: 2834
Lid geworden op: za 18 aug 2007 19:03
Rijdt met: Véél beter dan het ventje erop.

Bericht door rubber-12 »

Begrepen, niks voor mij.

Om me over die richel te krijgen moet je me bewusteloos slaan en dragen :roll: .
pocoloco
Mountainbiker
Berichten: 947
Lid geworden op: di 19 okt 2004 23:46

Bericht door pocoloco »

rubber-12 schreef:Begrepen, niks voor mij.

Om me over die richel te krijgen moet je me bewusteloos slaan en dragen :roll: .
Als begeleider sta ik steeds tot uw dienst :wink: !

Voor de volgende edities gaan we voor deze etappe (de 5e) een alternatieve route rond de berg ipv erover aanbieden, ik versta dat dit niet iedereens "cup of tea" is.

Ik heb daar toen mijn fiets rechtop met zijn pedaal tegen een rotsje gezet, 10 meter teruggelopen om een foto te nemen terwijl ik aan het bidden was dat er op dat moment geen windstoot zou komen. Anders had ik nog een paar uur extra aan mijn broek om mijn bike te gaan recupereren :-D !

Hier is Bikingbrecht het stof van zijn jas aan 't kloppen en zich aan 't afvragen hoe hij terug op 't pad (niet hetzelfde als de video) kan komen - knappe koprol Brecht, stijl 8, uitvoering 9 :-D !

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rein
Mountainbiker
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 24 sep 2003 12:42
Rijdt met: TREK 6700

Bericht door Rein »

Grappig dat je Rein vermeldt : twee filmkes verder, met één hand hangend aan een kabel boven een enorme afgrond op een 15cm breed """pad""" en met de Sandman wapperend in de storm aan mijn andere hand hoor je me verstaanbaar grommen "Niks voor Rein hier"
Tof om ook eens mijn vermeld te hebben op dit forum :-?

ik dat jullie allebei gelijk hebben, natuuuuurlijk zou ik ook van deze trip hebben genoten, al was het alleen maar omwille van het gezelschap. de beelden zeggen genoeg dacht ik, het stukje op de kam dat Bart prachtig heeft gefilmd zou voor mij onmogelijk zijn, met of zonder fiets. Mocht ik daar aan beginnen is er alleen een redding via Iceland Rescue mogelijk.
In ieder geval alle respect voor iedereen die deze tocht heeft gereden.
Koen, wanneer knutsel je nog eens een "fiets"-tocht" in mekaar :lol:
Hoop jullie te zien zaterdag bij Peter, 't zal weer op geen straf verhaaltje meer of minder aankomen denk ik.

Tot dan, Rein
Bart Viaene
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: do 27 jan 2011 14:09
Rijdt met: SANDMAN Hoggar Ti XL fatbike :-)
Contacteer:

Bericht door Bart Viaene »

Rein schreef:Hoop jullie te zien zaterdag bij Peter, 't zal weer op geen straf verhaaltje meer of minder aankomen denk ik.

Tot dan, Rein
We zullen er zijn, Rein !

Hier nog een paar video-impressies :

Zicht vanaf de top van de Fimmvorduhals pas op de Eyjafjallajökull en Katla vulkanen onder de twee hoge gletsjers - 1.500m :



Biken over de gletsjers op Eyjafjallajökull's flanken : de Sandman, na de speeltijd in de rotstuinen en een Cinderella-klus in de grootst denkbare oven transformeert zich in een Sneeuw & IJsman :-)



Over een gletsjerspleet :

BikingBrecht
Mountainbiker
Berichten: 681
Lid geworden op: di 03 aug 2004 19:28
Rijdt met: Cannondale F500, Cannondale Rush 5 met Fox vork

Bericht door BikingBrecht »

pocoloco schreef: Hier is Bikingbrecht het stof van zijn jas aan 't kloppen en zich aan 't afvragen hoe hij terug op 't pad (niet hetzelfde als de video) kan komen - knappe koprol Brecht, stijl 8, uitvoering 9 :-D !

Afbeelding
Wuuuhuuuw! Ik krijg punten voor mijn tuimeling ! Fantastisch!

En dan heb ik nog geen punten gekregen voor de locatie.
Bekijk dat landschap op de achtergrond ! Je zou voor minder van je fiets vallen, niet?! ;-)
Rein schreef: Koen, wanneer knutsel je nog eens een "fiets"-tocht" in mekaar :lol:
Zo'n bike&hike tochten zijn anders ook wel eens leuk. Als het een befaamd wandeltraject betreft, kun je nog leuke conversaties hebben met wandelaars.
In mijn geval passeerde er plots een Canadese hikester terwijl ik even met mijn fiets op mijn rug aan het uitpuffen was. En toen onstond volgend gesprek :
Zij : "Wow, you are brave!"
Ik (laconiek) : "No, i'm just crazy!"
Zij : "It's all the same . It's all the same!"

Even verder , bij een mooi uitzicht, was ik al fietsen terug bij haar gekomen. Ze vroeg wat mijn plannen daar waren.
Ik : "We are doing a mountainbike trip of 5 days here."
Zij (terwijl ze naar mijn dagrugzakje wees): "And this is all you're carrying with you?"
Ik : "No, we're are having an assistance car who brings our luggage to the next stop"
Zij : "Oh...So, you're not that crazy ! "

hilariteit alom :-)
pocoloco
Mountainbiker
Berichten: 947
Lid geworden op: di 19 okt 2004 23:46

Bericht door pocoloco »

Rein schreef: Koen, wanneer knutsel je nog eens een "fiets"-tocht" in mekaar :lol:
Rein: ok ok, Ijsland heeft gemiddelde afstanden van 25 à 30 km. Da's niet veel omdat het terrein zo moeilijk is.
Om alles in balans te houden gaan we de vernieuwde versie van onze Ruta del Cid in 2012 op de kalender zetten. Héél veel offroad, wel 80 à 90 km gemiddeld per dag en dat twee weken lang - zo goed :wink: ?

Brecht: je zou van mij een 9.5 voor je salto uitvoering gekregen hebben moest die scheur niet achteraan je broek gezeten hebben :-D !!!
Gebruikersavatar
mtbmuis
Mountainbiker
Berichten: 77
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 15:56
Rijdt met: turner flux

?

Bericht door mtbmuis »

tiens, zat die scheur dan al in de broek vóór de salto ? :oops:
jocca
Kerstman
Berichten: 1351
Lid geworden op: wo 07 dec 2005 10:43
Rijdt met: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
Contacteer:

Bericht door jocca »

Jossen schreef:
FOUTURE schreef:Ik ben het videomateriaal nog aan het triëren.

Hier is een mooi voorbeeld van het irreële décor, het weer en de obstakels onderweg : bike & hike !

Ik heb het op Youtube gezet onder de titel : "One drop too many" :

http://www.google.com/url?sa=D&q=http:/ ... NY5N4h2n-s
RESPECT, daar zou ik zelfs nie langs wandelen met mijnen bike in mijn pollen :oops:
dat is toch ook om uw reet ferm dicht te trekken zenne (was het eerste wat in mij opkwam ...)
Gebruikersavatar
Spark
Mountainbiker
Berichten: 745
Lid geworden op: vr 26 aug 2005 21:34
Rijdt met: Specialized Epic Comp Carbon 2012 26"
Contacteer:

Bericht door Spark »

Dat het maar snel september is.
Mijn kaars voor de weergoden is al een paar dagen aan't branden. 8)
Gebruikersavatar
den wakkere bakker gits
Mountainbiker
Berichten: 2120
Lid geworden op: do 03 aug 2006 13:06
Rijdt met: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty
Contacteer:

Bericht door den wakkere bakker gits »

jocca schreef:
Jossen schreef:
FOUTURE schreef:Ik ben het videomateriaal nog aan het triëren.

Hier is een mooi voorbeeld van het irreële décor, het weer en de obstakels onderweg : bike & hike !

Ik heb het op Youtube gezet onder de titel : "One drop too many" :

http://www.google.com/url?sa=D&q=http:/ ... NY5N4h2n-s
RESPECT, daar zou ik zelfs nie langs wandelen met mijnen bike in mijn pollen :oops:
dat is toch ook om uw reet ferm dicht te trekken zenne (was het eerste wat in mij opkwam ...)
dat vind ik nu eens zalige beelden zie jammer van het weer moet de max geweest zijn datte
Plaats reactie