Trip report Ijsland

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Bart Viaene
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: do 27 jan 2011 14:09
Rijdt met: SANDMAN Hoggar Ti XL fatbike :-)
Contacteer:

Bericht door Bart Viaene »

den wakkere bakker gits schreef:dat vind ik nu eens zalige beelden zie jammer van het weer moet de max geweest zijn datte
Feitelijk was dat weer zo slecht nog niet... gewoon typisch IJslands :^o

Getuige deze selectie van foto's (ze zijn lang nog niet allemaal binnen of bekeken) die ik aan het aanleggen ben met de highlights :

https://picasaweb.google.com/1024159773 ... 4261763010

Enjoy !
Gebruikersavatar
den wakkere bakker gits
Mountainbiker
Berichten: 2120
Lid geworden op: do 03 aug 2006 13:06
Rijdt met: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty
Contacteer:

Bericht door den wakkere bakker gits »

Bart Viaene schreef:
den wakkere bakker gits schreef:dat vind ik nu eens zalige beelden zie jammer van het weer moet de max geweest zijn datte
Feitelijk was dat weer zo slecht nog niet... gewoon typisch IJslands :^o

Getuige deze selectie van foto's (ze zijn lang nog niet allemaal binnen of bekeken) die ik aan het aanleggen ben met de highlights :

https://picasaweb.google.com/1024159773 ... 4261763010

Enjoy !
Nice die natuur man man Onze Dieter "spark" zal der veel plezier aan hebben.
Ikzelf ben nu niet direct wild van het weer daar mo die natuur kan me meer dan bekoren.
Dus ti zo een twijfelgeval e om het ooit eens te doen.
Als Dieter terug is eens naar z'n verhalen luisteren en misschien word het zonne manneke in me verslagen. :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Streets
Mountainbiker
Berichten: 3275
Lid geworden op: ma 20 sep 2004 16:25
Rijdt met: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Contacteer:

Bericht door Streets »

Bart Viaene schreef:
den wakkere bakker gits schreef:dat vind ik nu eens zalige beelden zie jammer van het weer moet de max geweest zijn datte
Feitelijk was dat weer zo slecht nog niet... gewoon typisch IJslands :^o

Getuige deze selectie van foto's (ze zijn lang nog niet allemaal binnen of bekeken) die ik aan het aanleggen ben met de highlights :

https://picasaweb.google.com/1024159773 ... 4261763010

Enjoy !
mooi mooi
Dat ziet er daar schitterend uit


str.
Gebruikersavatar
Streets
Mountainbiker
Berichten: 3275
Lid geworden op: ma 20 sep 2004 16:25
Rijdt met: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Contacteer:

Bericht door Streets »

rubber-12 schreef:Begrepen, niks voor mij.

Om me over die richel te krijgen moet je me bewusteloos slaan en dragen :roll: .
Amai ni
en dan bind de koen u op zijn gamel plastieken bagagerekje en dan zo over die richel :)
Dan zou ik toch stappen en goed opletten waar ik mijn voeten zet.

Waren de bikers bepakt en gezakt bij dit stukje?
dan lijkt het mij nog banngelijker te zijn.

Streets
pocoloco
Mountainbiker
Berichten: 947
Lid geworden op: di 19 okt 2004 23:46

Bericht door pocoloco »

Streets schreef:
rubber-12 schreef:Begrepen, niks voor mij.

Om me over die richel te krijgen moet je me bewusteloos slaan en dragen :roll: .
Amai ni
en dan bind de koen u op zijn gamel plastieken bagagerekje en dan zo over die richel :)
Dan zou ik toch stappen en goed opletten waar ik mijn voeten zet.

Waren de bikers bepakt en gezakt bij dit stukje?
dan lijkt het mij nog banngelijker te zijn.

Streets
Hélaba, gammel !?! Dat is een verstevigd bagagerekje zene - op zich inderdaad gammel maar 'k heb dat "afgestut" langs onder.
Dat afstutten was wel nodig, met mijn gewicht en de bagage als extra hefboom zag je de zadelpen gewoon plooien. Met die extra stutjes bewoog dat geen vin.

De deelnemers droegen slechts een dagrugzakje, maar ik had in het begin van de reis gekozen om alles (reserve onderdelen, uitgebreid sleutelgerief, uitgebreide 1st aid kit, extra droge kledij, picknick en water - alles dubbel waterdicht verpakt) op mijn bike te vervoeren als test. Niets op mijn rug dus. Ik had zelfs een thermos soep bij, wat zalig was tijdens de picknickmomenten :-D.

Ik moet zeggen dat dat heel goed bevallen is, het vergde wel wat gewenning op heel technische stukken maar na een paar dagen liep dat vlot. Ik ga dat zeker meer doen op sommige van onze reizen.
Op alle stukken waar je vlot kan rijden voelde het aan als een voordeel: het totale gewicht (rijder, fiets, bagage) blijft toch hetzelfde.
Er zijn trouwens al studies over geweest, je hartslag ligt dan lager omdat het gewicht meer "gedragen" wordt door je quadriceps alleen ipv dat héél veel spieren je evenwicht moeten bewaren met je rugzak/zwaartepunt hogerop.
Nu speelde de Sandman combinatie met de heel brede velgen en banden ook wel een rol: daarmee kon ik met zo'n gewicht wél over serieus technische stukken blijven biken en in alle comfort. Met een gewone bike zou dat niet mogelijk geweest zijn, of toch lang niet zo vlot.

Behalve op die ene dag dus, daar heb ik serieus lopen sakkeren. Volgeladen woog mijn bike (naar schatting) iets minder dan 30 kg en dat was op die klauterpartijen en op de héél steile stukken wat teveel van het goede... serieus "mijne pere" gezien... ik had me nochthans voorgenomen om op die bepaalde etappe voor één dag over te schakelen op een rugzak, maar 'k was dat stomweg vergeten.

Maar ik zou het zo terug doen, op 8 van de 9 dagen reed mijn "expeditiebike", wijnzak inbegrepen, za-lig !

Afbeelding
Luc Gielen
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 12 sep 2010 19:26
Rijdt met: Sandman Hoggar Ti / Sandman Outback

Sandman in't buitenland

Bericht door Luc Gielen »

Sandman doet z'n leuze weer alle eer aan: INVENIAM VIAM! Meer nog: INVENIAM VIAM AUT FACIAM! Buitengewoon schitterend, Koen en co! Wij, Belgian Power, staan alvast te popelen om de kleuren .... te verdedigen. In 2012 we'll go back ... ON A SANDMAN!
Bart Viaene
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: do 27 jan 2011 14:09
Rijdt met: SANDMAN Hoggar Ti XL fatbike :-)
Contacteer:

Re: Sandman in't buitenland

Bericht door Bart Viaene »

Dit is misschien een bike om de winderige assevlakten van het
binnenland van IJsland te doorkruisen : de Whike !



Natuurlijk minder geschikt voor rotstuinen en hellingen, en kan hij
wel scherp genoeg tégen de wind in laveren ?

Maar toch een leuk concept, wil ik ook wel eens uitproberen :-)
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Bericht door aresius »

Streets schreef:
Bart Viaene schreef:
den wakkere bakker gits schreef:dat vind ik nu eens zalige beelden zie jammer van het weer moet de max geweest zijn datte
Feitelijk was dat weer zo slecht nog niet... gewoon typisch IJslands :^o

Getuige deze selectie van foto's (ze zijn lang nog niet allemaal binnen of bekeken) die ik aan het aanleggen ben met de highlights :

https://picasaweb.google.com/1024159773 ... 4261763010

Enjoy !
mooi mooi
Dat ziet er daar schitterend uit


str.
+1

amai de foto's zijn al enorm intens om naar te kijken, in het echt moet dit onbeschrijflijk zijn om hier door te fietsen.

Ijsland staat al een tijdje in m'n top 3 van wil-ik-ooit-eens-naartoe, nu staat het echt wel op numero uno.
Sorry Nieuw-Zeeland maar je verhuist een plaatsje naar onder. :-)
ps: plaats drie wordt ingenomen door Schotland
Gebruikersavatar
Spark
Mountainbiker
Berichten: 745
Lid geworden op: vr 26 aug 2005 21:34
Rijdt met: Specialized Epic Comp Carbon 2012 26"
Contacteer:

Bericht door Spark »

den wakkere bakker gits schreef:
Bart Viaene schreef:
den wakkere bakker gits schreef:dat vind ik nu eens zalige beelden zie jammer van het weer moet de max geweest zijn datte
Feitelijk was dat weer zo slecht nog niet... gewoon typisch IJslands :^o

Getuige deze selectie van foto's (ze zijn lang nog niet allemaal binnen of bekeken) die ik aan het aanleggen ben met de highlights :

https://picasaweb.google.com/1024159773 ... 4261763010

Enjoy !
Nice die natuur man man Onze Dieter "spark" zal der veel plezier aan hebben.
Ikzelf ben nu niet direct wild van het weer daar mo die natuur kan me meer dan bekoren.
Dus ti zo een twijfelgeval e om het ooit eens te doen.
Als Dieter terug is eens naar z'n verhalen luisteren en misschien word het zonne manneke in me verslagen. :lol: :lol:
Voor ons zal het beter weer zijn bakkerke :-p. 'T is al besteld.
Gebruikersavatar
Spark
Mountainbiker
Berichten: 745
Lid geworden op: vr 26 aug 2005 21:34
Rijdt met: Specialized Epic Comp Carbon 2012 26"
Contacteer:

Bericht door Spark »

Bart Viaene schreef:
den wakkere bakker gits schreef:dat vind ik nu eens zalige beelden zie jammer van het weer moet de max geweest zijn datte
Feitelijk was dat weer zo slecht nog niet... gewoon typisch IJslands :^o

Getuige deze selectie van foto's (ze zijn lang nog niet allemaal binnen of bekeken) die ik aan het aanleggen ben met de highlights :

https://picasaweb.google.com/1024159773 ... 4261763010

Enjoy !
PRACHTIGE FOTOS !!!!!!



Met welk toestel werden deze genomen?
Plaats reactie